کد خبر 1296206
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
جزئیات جلسه نمایندگان با «اژه‌ای»/پیشنهاد رئیس قوه‌قضایئه به وکلای‌ملت

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس جزئیات جلسه مشترک اعضای کمیسیون متبوعش با حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه‌قضائیه را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات جلسه مشترک عصر امروز اعضای کمیسیون متبوعش، با حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، گفت: در این جلسه مسائل مرتبط با قوه قضائیه و تعاملات این قوه با مجلس مطرح و اعضای کمیسیون انتظارات مجلس از دستگاه قضایی را به سمع و نظر ایشان رساندند.

وی در تشریح موضوعات مطرح شده در این جلسه مشترک، افزود: مسائل مختلف مرتبط با امنیت ملی، موضوعات حوزه بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه و همچنین مسائل مرتبط با تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایتمندی عمومی ای این قوه در این جلسه مطرح شد و نمایندگان پیشنهادات خود را برای توسعه سرمایه گذاری خارجی و کوتاه کردن زمان رسیدگی به دعاوی و دادرسی ها و همچنین پیشنهاداتی درخصوص لوایحی که می‌تواند قوه قضائیه برای تسهیل امور ارائه کند، به رئیس و مسئولان عالی دستگاه قضایی تقدیم کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: با توجه به این مسئله تعامل خوب مجلس و قوه قضائیه بی شک می تواند تسهیل گر امور باشد و می تواند مسیر اجرای عدالت را کوتاه کند.

عباس‌زاده با اشاره به اظهارات رئیس قوه قضائیه در این جلسه اضافه کرد:همکاری و تعامل بین نمایندگان سه قوه در استان ها یکی از نکات مهم مورد اشاره رئیس قوه قضائیه بود  و ایشان در این جلسه تاکید کردند که جلسات مستمری با حضور استاندار به عنوان عالیترین مقام دولتی در استان ها، یکی از نمایندگان مجلس یا رئیس مجمع نمایندگان و رئیس کل دادگستری استان تشکیل شده و این هیات سه نفره اهم مسائل کلان و استراتژیک آن استان را در حوزه تحقق و توسعه عدالت و تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و برداشتن موانع کسب و کار مورد بررسی قرار داده و راهکاریی را برای رفع مشکلات پیش روی آن ارائه دهند.

نماینده مشکین‌شهر در مجلس در پایان گفت:در این نشست مشترک علاوه بر ریاست محترم قوه قضائیه، غریب آبادی معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت و نکاتی را با اعضای کمیسیون امنیت ملی مطرح کردند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس