کد خبر 1295901
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۳
ستاره سه پر مرسدس ۱۰۰ ساله شد!

لوگوها چیزی بیشتر از یک لیبل ساده برای کمپانی‌ها هستند و هویت برند را تعریف می‌کنند. این لوگوها حتی به یک نماد مهم تبدیل می‌شوند. یکی از مثال‌های بارز این موضوع ستاره سه پر مرسدس بنز است.

به گزارش مشرق، لوگوها چیزی بیشتر از یک لیبل ساده برای کمپانی‌ها هستند و هویت برند را تعریف می‌کنند. این لوگوها حتی به یک نماد مهم تبدیل می‌شوند. یکی از مثال‌های بارز این موضوع ستاره سه پر مرسدس بنز است.مرسدس بنز این ماه ۱۰۰ سالگی لوگوی خود را جشن می‌گیرد. اگرچه در طول این یک قرن تغییراتی در لوگوی سه پر مرسدس رخ داده اما عناصر کلیدی آن هنوز هم پابرجا هستند.

بیشتر بخوانید

آغاز تولید مرسدس بنز S کلاس جدید در هند +عکس

اگر یک حلقه با ستاره‌ای سه پر در داخل آن را ببینید قطعاً می‌دانید به چه چیزی نگاه می‌کنید…۵ نوامبر سال ۱۹۲۱ بود که اولین بار این لوگو ثبت شد. دایملر موتورن گزلشفت DMG این نشان را که هنوز هم امروز می‌بینیم ثبت نمود.

ستاره مرسدس ۱۰۰ ساله شد! +عکس

البته باید گفت حدود ۱۰ سال قبل از این کار هم ستاره موردبحث وجود داشت اما هنوز داخل حلقه قرار نگرفته بود. هرچند برندی که امروز با نام مرسدس بنز می‌شناسیم تا سال ۱۹۲۶ شکل نگرفته بود و در واقع ۵ سال پس از ثبت لوگو بود که خود مرسدس بنز متولد شد.

ستاره مرسدس ۱۰۰ ساله شد! +عکس

ادغام DMG با بنز و Cie  در سال ۱۹۲۶ باعث شد لوگوی یاد شده کمی تغییر یابد. ستاره سه پر با تاج گل همراه شده بود. پس از آن بود که ستاره نمادین مرسدس روی محصولاتش نقش بست. حتماً می‌دانید که این سه پر لوگوی مرسدس معنی ویژه‌ای دارند.

ستاره مرسدس ۱۰۰ ساله شد! +عکس

این سه پر نشان دهنده هدف حمل‌ونقل دایملر در زمین، دریا و آسمان است. شایان ذکر است در سال ۱۹۲۱ لوگوی ستاره چهار پر هم ثبت شده بود اما در سال ۱۹۸۹ توسط شرکت Deutsche Aerospace Aktiengesellschaft که حالا با نام دایملر بنز آئرواسپیس شناخته می‌شود بکار رفت.

ستاره مرسدس ۱۰۰ ساله شد! +عکس

با توجه به هویت ویژه‌ای که این لوگو دارد به احتمال زیاد شاهد تغییر آن نخواهیم بود اما شاید قرارگیری کلاسیک آن روی کاپوت محصولات مرسدس بنز اندکی اصلاح شود.

ستاره مرسدس ۱۰۰ ساله شد! +عکس

C کلاس W۲۰۶ دیگر فاقد این آرایش کلاسیک حتی به‌صورت آپشن بوده اما نسخه طویل‌تر این خودرو در چین هنوز هم از چنین ویژگی‌ای سود می‌برد. E کلاس در آمریکا دیگر با چنین آرایش لوگوی عرضه نمی‌شود اما مشتریان اروپایی می‌توانند با سفارش پکیج اجرایی لوگوی موردبحث را نیز به دست آورند. تنها محصولات مرسدس بنز که دارای ستاره روی کاپوت هستند شامل S کلاس، مرسدس-مایباخ S کلاس و مرسدس-مایباخ GLE می‌باشند.

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس