رئیسی نمایه

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری جلسه شورای عتف با حضور رئیس جمهور بعد از ۱۰ سال خبر داد.

به گزارش مشرق، مهدی پاکزاد، معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام این خبر که در یکی دو هفته آینده به احتمال قوی شورای عالی عتف با حضور حجت الاسلام رئیسی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: وزیر علوم بر این موضوع تاکید دارد که در صورت امکان جلسه آتی شورای عالی عتف حتما با حضور رئیس جمهور تشکیل شود.

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف افزود: آخرین جلسه ای که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، بر می گردد به سال ۸۹ که آن زمان با حضور احمدی نژاد برگزار شد و در واقع بعد از ۱۰ سال شورای عتف با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

پاکزاد درباره جزئیات دستور جلسه بعدی شورای عالی عتف گفت: در این جلسه قرار است چندین طرح بررسی و در صورت تایید به تصویب برسد؛ طرح نخست مربوط می‌شود به تولید مواد اولیه دارویی، موثره و کیت‌های آزمایشگاهی تشخیصی و طرح دوم که بسیار حیاتی است طرح «نظام مالی عمومی هوشمند دولت» است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دستور جلسه بعدی مربوط می شود به اولویت پژوهشی کشور در برنامه هفتم توسعه کشور. همچنین قرار است وضعیت کشور در عرصه علم و فناوری و اینکه چقدر پیشرفت داشته ایم مورد ارزیابی قرار بگیرد.

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: سال ۹۴ نظامی برای ارزیابی وضعیت علمی کشور طراحی شده بود که بعد از ۵ سال قرار است اصلاح شود و در همین راستا شاخص ها باید به روز و جهانی شود که با آن ها بتوان وضعیت کشور را ارزیابی کرد و هم با کشورهای دیگر سنجش کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس