سرطان نمایه

دستگاه رادیولوژی شتاب دهنده خطی که برای درمان بیماران سرطانی با هزینه ۱۴ میلیارد تومان با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد استان بوشهر شده بود به طور عجیبی در یکی از خانه باغ‌های شهرستان دشتستان نگهداری می‌شود.

به گزارش مشرق، فروردین امسال یک دستگاه رادیولوژی شتاب دهنده خطی برای درمان بیماران سرطانی با هزینه ۱۴ میلیارد تومان با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد استان بوشهر شد.

قرار بود این دستگاه از محل کمک‌های خیرین برای درمان سرطان در بیمارستان هسته‌ای بوشهر مستقر شود اما تاکنون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اقدام به این کار نکرده است.

پیگیری‌های خبرنگار در دشتستان حکایت از آن دارد که این دستگاه در یکی از خانه باغ‌های شهرستان دشتستان نگهداری و خاک می‌خورد.

خبرنگار مستندات این اقدام را در اختیار نهادهای نظارتی قرار داده است.

دستگاه ۸۰ میلیاردی درمان بیماران سرطانی سر از خانه باغ درآورد! +عکس

سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص این خبر گفت: در سال ۱۳۹۷ با درخواست این دانشگاه و موافقت معاونت درمان وزارت بهداشت و از طریق هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت با اختیارات حاصله از ماده ۴۰ اساسنامه «هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران» قرارداد سه جانبه ای جهت خرید یک دستگاه شتاب دهنده خطی که جهت رادیوتراپی بوشهر بکار می رود منعقد شد.

وی افزود: باتوجه به محدودیت واردات این دستگاه با پیگیری های انجام شده، از هشت دستگاه وارداتی توسط «هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران» یکی از دستگاه ها به استان بوشهر اختصاص یافت و حضور خیرین در این زمینه بسیار حیاتی بود. چراکه این دانشگاه به لحاظ فقدان اعتبار و بودجه کافی قادر به خرید این دستگاه نبود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه هزینه نگهداری ماهیانه این دستگاه حدود سی میلیون تومان است که توسط خیّر تقبل شده است، گفت: با توجه به حجم دستگاه (حمل توسط سه تریلی) و عدم وجود فضای مناسب نگهداری دستگاه در دانشگاه، طبق تفاهم نامه ای حفظ و نگهداری از دستگاه به صورت امانی تا زمان بهره برداری نهایی در فضای مناسب و مورد تایید کارشناسان فنی این دانشگاه قرار گرفته است.

دستگاه رادیولوژی شتاب دهنده خطی با هزینه دولتی ۱۴ میلیارد تومانی وارد شده اما در بازار آزاد ۸۰ میلیارد تومان قیمت دارد.

دستگاه ۸۰ میلیاردی درمان بیماران سرطانی سر از خانه باغ درآورد! +عکس

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    10 0
    "با توجه به حجم دستگاه (حمل توسط سه تریلی) و عدم وجود فضای مناسب نگهداری دستگاه در دانشگاه، طبق تفاهم نامه ای حفظ و نگهداری از دستگاه به صورت امانی تا زمان بهره برداری نهایی در فضای مناسب و مورد تایید کارشناسان فنی این دانشگاه قرار گرفته است." ببخشید زمان بهره برداری نهایی برای چه کسانی؟ بیماران سرطانی که در این مدت با درایت بی نظیر مسئولین پزشکی به رحمت ایزدی پیوستند؟ یا آنهایی که احیانا در نبود این دستگاه دنبال منافع خود هستند؟
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    12 0
    متوجه شدید؟ یعنی اول دستگاه رو خریدن بعد فهمیدن که محل نصب ندارند. یه همچین مدیران توانمندی داریم ما
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    12 0
    مدیریت موج میزنه
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 5
    واقعا از مردم ما هم کثیف تر آدم نیس تو دنیا که به خاطر ثروت اندوزی و ترقی در سرمایه با جان انسان ها بازی میکنن ملت خطرناکی شدیم
    • IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      0 0
      بی انصافی تا کجا؟
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    6 0
    بنظرم تنها کلمه ای که میتوانم بگویم "سو مدیریت" است.
  • DE ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    5 0
    دستگاه رادیولوژی شتاب دهنده خطی که برای درمان بیماران سرطانی با هزینه ۱۴ میلیارد تومان با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد استان بوشهر شده بود به طور عجیبی در یکی از خانه باغ‌های شهرستان دشتستان نگهداری می‌شود.خب حالا گارانتی دستگاه تمام شده و به درد عمه شون میخوره . هزاران دستگاه اینطوری زمان سردار بازندگی با ارز شناور همون ارزی که رفقا توش شنا میکردند وارد کشور شد و بعد از مدتی به کشورهای مجاور فروخته شد. میلیاردها دلار پول این مردم را هپل هپو کردند غربگداها.
  • تبریزی IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    5 0
    سلام این قوم و قبیله اصلاحاتی عجب اشتهایی دارن!!!!! البته هر کار گندی هم میکنند به گردن رقیب میندازند!!!!
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    چقدر مردم ساده هستيد. کسی که اين همه پول داده برای خريد اين دستگاه، يعنی عقل نداشته اول ببينه جای نصبش هست يا نيست؟ داستان چيز ديگريست...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس