احتمال تعلیق و یا اخراج ۱۲ هزار پرسنل نیروی هوایی آمریکا

یک گزارش نشان می‌دهد که نزدیک به ۱۲ هزار نفر از اعضای نیروی هوایی آمریکا حاضر یه دریافت واکسن کرونا نشده‌اند.

به گزارش مشرق، نزدیک به ۱۲ هزار پرسنل نیروی هوایی آمریکا برخلاف دستور وزارت دفاع این کشور در موضوع واکسن کرونا عمل کرده و از واکسینه شدن کامل خودداری کرده‌اند.

به گزارش «ایندیپندنت»، مقام‌های آمریکایی می‌گویند که برای واکسینه شدن این افراد دیر شده است و افرادی که از دستورات قانونی در موضوع واکسیناسیون بدون معافیت پزشکی سرپیچی کنند، ممکن است با اخراج یا مجازات دیگری مانند اتهام در دادگاه نظامی مواجه شوند.

داده‌های نیروی هوایی آمریکا نشان می‌دهند که افرادی که دستور تزریق واکسن را رد کرده‌اند، اقلیت کوچکی هستند و ۹۶ درصد از اعضای خدمات وظیفه دستکم یک دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

نحوه اقدام مقام‌های ارشد نیروی هوایی آمریکا برای مقابله با مخالفت آشکار ۱۲ هزار پرسنل این نیرو با واکسن می‌تواند پیش بینی کند که سایر شاخه‌های ارتش این کشور چگونه با مسائل مشابه مواجه خواهند شد.

«کاترین کوزمینسکی»، کارشناس سیاست نظامی در اندیشکده مرکز امنیت آمریکا در واشنگتن دی سی، می‌گوید که اخراج‌های احتمالی می‌تواند توانایی این بخش از ارتش آمریکا را برای واکنش سریع کاهش دهد، به ویژه اگر افراد واکسینه نشده در برخی از مشاغل، مانند خلبانی حضور داشته باشند.

نیروی هوایی آمریکا ۳۲۴ هزار نیروی فعال دارد که سومین شاخه نظامی بزرگ آمریکاست؛ ۳ درصد از اعضای آن ممکن است با اخراج مواجه شوند.

این بخش از ارتش آمریکا تصمیم گرفته فاش نکند که چه تعداد از اعضایش صرفاً از دریافت واکسن خودداری می‌کنند و چه تعداد امیدوارند که معافیت دریافت کنند.

همچنین تعدادی از این افراد در حال نزدیک شدن به زمان بازنشستگی و یا پایان خدمتشان هستند و گمان می‌رود تعدادی از آن‌ها نیز از تزریق واکسن امتناع کنند.

«جان کربی»، سخنگوی پنتاگون ادعا کرده که تاکنون ۸۷ درصد از مجموع اعضای ارتش آمریکا واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس