تست و بررسی چری تیگو ۸ پرو

هفته گذشته به دعوت شرکت مدیران خودرو از رسانه‌های فعال کشور، فرصتی دست داد تا اعضای زومیت در پیست آزادی جدیدترین محصول چری برای بازار ایران را آزمایش کنند. پیش‌فروش چری تیگو ۸ پرو به‌زودی آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، چری با اختلافی اندک از جیلی و بی‌وای‌دی و هاوال، یکی از برترین خودروسازان چین ازنظر کیفیت فنی و ایمنی است. محصولات جدید چری علاوه‌بر امکانات رفاهی هماهنگ با استاندارد جهانی، ظاهر بسیار جذابی دارند و فراتر از انتظار مخاطبان کشورهای مختلف را جذب می‌کنند. بازار ایران هم در سال‌های گذشته، میزبان انواع محصولات چری بوده است. کراس‌اورهای X۲۲ ،X۳۳، تیگو ۵ و تیگو ۷ و سدان آریزو ۵ بخش درخورتوجهی از خودروهای موجود در جاده‌های ایران را تشکیل می‌دهند. بااین‌اوصاف، می‌توان چری را مهم‌ترین برند خودروسازی چین در بازار کشورمان دانست.

بیشتر بخوانید

رشد بسیار چشمگیر شرکت‌های چینی در سال‌های اخیر، به ظهور محصولات لوکس در سبد خودروسازان این کشور منجر شده است. از سال ۲۰۱۸ با معرفی تیگو ۸، چری هم به سازندگان شاسی‌بلندهای پهن‌پیکر چینی پیوست تا خودرویی با قابلیت حمل هفت سرنشین داشته باشد. طول، عرض، ارتفاع و فاصله محورهای این محصول به‌ترتیب ۴،۷۰۰، ۱،۸۶۰، ۱،۷۴۶ و ۲،۷۱۰ میلی‌متر است؛ ازاین‌رو، ابعاد تیگو ۸ با نسل سوم هیوندای سانتافه موجود در خیابان‌های ایران مشابه است.

گران‌قیمت‌ترین شاسی بلند لوکس چینی در بازار ایران +عکس

مدیران خودرو، نماینده رسمی چری چین در ایران، نسخه‌ای از تیگو ۸ را زمستان ۱۳۹۶ رونمایی کرد؛ ولی این محصول با ظهور موج جدید تحریم‌های اقتصادی و مشکلات ناشی از کبود ارز در کشور، فرصت عرضه پیدا نکرد. حالا مدیران خودرو تلاش می‌کند تا نسخه ویژه از تیگو ۸ با پسوند پرو را سال ۱۴۰۰ پیش‌فروش کند. این خودرو درمقایسه‌با نمونه رونمایی‌شده در سال ۱۳۹۶، پیشرانه قوی‌تر و کابین بسیار متفاوتی دارد.

طراحی بدنه چری تیگو ۸ پرو

در نمای روبه‌رو، چراغ‌های اسپرت با حالت تهاجمی وجود دارند. طرفین سپر مه‌شکن‌های LED نصب شده‌اند و اثر چندانی از ادوات ارزان‌قیمت پلاستیکی با رنگ سیاه دیده نمی‌شود. جلوپنجره نیز ترکیبی مشبک با طرحی خلاقانه دارد تا چری تیگو ۸ پرو را فراتر از کراس‌اورهای ارزان‌قیمت چینی نشان دهد. در نمای پشت، از چراغ‌های پیوسته در تیگو ۸ مدل ۲۰۱۷ خبری نیست و حالا طرح جداگانه با رشته‌های عمودی LED وجود دارند. تیگو ۸ پرو ۲۰۲۱ از پشت الهام‌گرفته از هیوندای سانتافه نسل سوم (۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰) به‌نظر می‌رسد.

گران‌قیمت‌ترین شاسی بلند لوکس چینی در بازار ایران +عکس

چری تیگو ۸ پرو با ابعادی به طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به‌ترتیب ۴،۷۲۲، ۱،۸۶۰، ۱،۷۴۵ و ۲،۷۱۰ میلی‌متر تولید می‌شود. بااین‌تفاسیر، تیگو ۸ ابعادی مشابه هیوندای سانتافه موجود در ایران دارد.

طراحی داخلی چری تیگو ۸ پرو

باید اعتراف کرد فضای کابین و داشبورد خودرو فراتر از انتظار است. دو نمایشگر بزرگ با ساختار پیوسته پنل دیجیتال پشت فرمان و رابط سیستم سرگرمی را تشکیل می‌دهند. نمایشگر دیگری هم با صفحه لمسی نزدیک دسته‌دنده وجود دارد.

گران‌قیمت‌ترین شاسی بلند لوکس چینی در بازار ایران +عکس

چری تیگو ۸ پرو فرمانی مدرن با طرح D و نمای استخوانی دارد و حس کراس‌اور اسپرت را تداعی می‌کند. به‌لطف چرم و مواد نرم در بخش میانی داشبور، هماهنگی بسیار خوبی با صندلی‌ها و تودری‌ها فراهم شده است که چری تیگو ۸ پرو را لوکس و ارزشمند جلوه می‌دهد.

گران‌قیمت‌ترین شاسی بلند لوکس چینی در بازار ایران +عکس

نمونه آزمایش‌شده از تیگو ۸ در پیست آزادی به سه ردیف صندلی برای هفت سرنشین مجهز بود. در حالتی که صندلی‌های ردیف سوم فعال نباشند، این خودرو ۸۹۰ لیتر فضای صندوق دارد. گفتنی است خواباندن صندلی‌های ردیف دوم حجم قابل‌استفاده برای حجم بار را به ۱،۹۳۰ لیتر می‌رساند.

پیشرانه و تجهیزات فنی چری تیگو ۸ پرو

یک نوع پیشرانه برای چری تیگو ۸ در بازار چین وجود دارد. این مدل را که مدیران خودرو وارد ایران خواهد کرد، به موتور ۱٫۶ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۹۴ اسب‌بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر مجهز است. بیشترین قدرت و گشتاور تیگو ۸ پرو به‌ترتیب در ۵،۵۰۰ و ۲،۲۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌شود.

جعبه‌دنده اتوماتیک هفت‌سرعته مجهز به دبل‌کلاچ نقش مهمی در سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۹ ثانیه‌ای برای تیگو ۸ پرو ایفا می‌کند. میانگین مصرف سوخت خودرو با استاندارد آلایندگی یورو۶ براساس اطلاعات موجود در سایت‌های غیرایرانی، هفت لیتر در صد کیلومتر است که برای خودرویی با وزن خالص ۱،۵۵۰ کیلوگرم، راضی‌کننده خواهد بود. ناگفته نماند این خودرو فقط با سیستم دیفرانسیل جلو (FWD) تولید می‌شود و نهایت سرعتش به ۱۸۵ کیلومتربرساعت می‌رسد.

شایعاتی مبنی‌بر ساخت چری تیگو ۸ با پیشرانه دو لیتر توربوشارژ وجود دارد. این موضوع در وب‌سایت مدیران خودرو اشاره شده است؛ اما در بازارهای داخل و خارج چین مثل روسیه، فقط پیشرانه ۱٫۶ لیتر توربوشارژ برای فروش دیده می‌شود.

امکانات رفاهی و ایمنی چری تیگو ۸ پرو

تیگو ۸ به‌عنوان محصول پرچم‌دار چری در کلاس شاسی‌بلند اندازه‌متوسط، مجموعه نسبتا کاملی از آپشن‌ها را فراهم می‌کند. در نمای بیرونی، رینگ‌های ۱۹ اینچ با تایرهای پهن ۲۳۵ میلی‌متری وجود دارند. این خودرو از چراغ‌های مدرن LED برای روشنایی اصلی و مه‌شکن‌ها و سقف پانورامیک نیز برخوردار است.

گران‌قیمت‌ترین شاسی بلند لوکس چینی در بازار ایران +عکس

در فضای داخلی، سه نمایشگر دیده می‌شود که وجه تمایز مهم تیگو ۸ پرو با دیگر کراس‌اورهای موجود در بازار ایران خواهد بود. تهویه مطبوع سه‌گانه برای دو صندلی جلو و ردیف عقب دیگر آپشن جالب و لوکس این خودرو است. کروزکنترل، رابط بلوتوث، USB و پوشش چرم برای تودری‌ها و داشبورد و صندلی‌ها هم برای تمامی مدل‌ها ارائه می‌شود.

تیگو ۸ پرو به دوربین‌های متعدد با حسگرهای متنوع در طرفین خودرو مجهز است تا دید ۳۶۰ درجه برای راننده فراهم کند. این تجهیزات مثل دید پرنده (Bird View) عمل می‌کنند و به کاربر امکان می‌دهند تا خودرو را از زوایای دلخواه ببیند.

هنوز اطلاعات دقیقی از امکانات سفارشی برای تیگو ۸ پرو برای بازار ایران وجود ندارد. در وب‌سایت چری چین، سردکن و گرم‌کن داخل صندلی، خنک‌کننده‌ برای بطری نوشیدنی بین صندلی‌های عقب، تنظیمات برقی برای صندلی‌های جلو و فناوری مدیریت سیستم سرگرمی با فرمان صوتی (Voice) آپشن‌های چری تیگو ۸ پرو هستند.

گران‌قیمت‌ترین شاسی بلند لوکس چینی در بازار ایران +عکس

در بحث ایمنی، دو کیسه‌هوا برای سرنشینان جلو و چهار کیسه‌هوای جانبی برای چهار صندلی به‌همراه کیسه‌هوای پرده‌ای در طرفین اتاق و یک کیسه‌هوا مخصوص زانوی راننده وجود دارد. همچنین، سیستم‌های ترمز شامل ABS و EBD و BA همراه تجهیزات حفظ تعادل خودرو شامل ESP و کنترل کشش (TCS) برای تیگو ۸ پرو فراهم شده است. از دیگر امکانات این خودرو بهره‌مندی از نشان‌دهنده فشار باد لاستیک‌ها (TPMS) و هشدار نقطه کور و سنسور باران است.

آزمون رانندگی و تست فنی تیگو ۸ پرو

مسلما محصول پرچم‌دار چری درمقایسه‌با کراس‌اورهای اقتصادی ساخت چین برترهای محسوسی دارد. چنانچه این مدل را مدیران خودرو عرضه کند، ازنظر ظاهر بیرونی و زیبایی کابین، یکی از بهترین محصولات مونتاژ ایران خواهد بود. البته این شرایط با واردنشدن خودروهای کره‌ای و ژاپنی و آلمانی فراهم شده است و البته، تیگو ۸ پرو نیز چندان ارزان‌قیمت نیست.

در آزمون رانندگی خودرو، تعادل بسیار مطلوب تیگو ۸ با شتاب‌گیری مناسب یک کراس‌اور خانوادگی مشهود است. سکوت کابین نیز راضی‌کننده و مشابه هیوندای سانتافه ارزیابی می‌شود. تولیدکننده چینی در تلاش است تا تیگو ۸ پرو را ازنظر کیفیت رانندگی و آرامش کابین مشابه تویوتا راو۴ نشان دهد؛ درحالی‌که امکانات بیشتر و ادوات لوکس متنوع‌تری دارد.

گران‌قیمت‌ترین شاسی بلند لوکس چینی در بازار ایران +عکس

در پیست آزادی شتاب تیگو ۸ پرو را با هیوندای سانتافه نسل سوم مقایسه شد. نتیجه این اقدامِ، قابل پیش‌بینی‌ بود و تیگو ۸ پرو توانست با اختلاف در مسیر مستقیم بر سانتافه برتری داشته باشد. شاسی‌بلند هیوندای با پیشرانه ۲٫۴ لیتری و تجهیزات دودیفرانیسل حدود ۱،۸۰۰ کیلوگرم وزن دارد؛ درحالی‌که تیگو ۸ پرو با وزن خالص ۱،۵۵۰ کیلوگرم و سیستم تک‌دیفرانسیل عرضه می‌شود. این خودروها از نظر قدرت اختلاف چندانی ندارند؛ اما پیشرانه تیگو به‌لطف فناوری جدیدتر و بهره‌گیری از توربوشارژر روی موتور ۱٫۶ لیتری، علاوه‌بر وزن کمتر، ۴۵ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر از سانتافه دارد.

تیگو ۸ پرو نیازهای یک خانواده چهارنفره برای مسیرهای کوتاه داخل شهر و مسافرت‌های طولانی‌مدت را به‌خوبی پاسخ می‌دهد. در بررسی کوتاه انجام‌شده در پیست آزادی، سکوت کابین و عملکرد سیستم تعلیق بسیار راضی‌کننده بود و تفاوت خاصی با هیوندای سانتافه نداشت. تیگو ۸ پرو به‌لطف ارتفاع سقف بیشتر از سانتافه، فضای بهتری برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند. این شرایط برای جلو زانو هم وجود دارد. سبک طراحی صندلی‌ها و مواد مناسب به‌کاررفته در کابین نیز برتری نسبی تیگو ۸ درمقایسه‌با خودروهای کره‌ای موجود در ایران را نشان داد.

گران‌قیمت‌ترین شاسی بلند لوکس چینی در بازار ایران +عکس

از نظر نگارنده، فقدان سیستم دودیفرانسیل مهم‌ترین کمبود فنی تیگو ۸ پرو است. این شرایط اهمیت چندانی برای اکثر خریداران خودروهای چینی و کره‌ای در ایران ندارد؛ چراکه اساسا باتوجه‌به هزینه سنگین لوازم یدکی و تعمیرات احتمالی، چنین محصولاتی برای رانندگی خارج جاده و طبیعت‌گردی استفاده نمی‌شوند. بارش‌ سنگین برف و لغزندگی معابر هم برای غالب مناطق ایران اتفاق نمی‌افتد.

قیمت احتمالی و ارزش خرید چری تیگو ۸ در ایران

ورود شاسی‌بلند پرچم‌دار چری به ایران آغازگر فصلی جدید برای خودروهای چینی موجود در کشورمان خواهد بود. اگر برنامه‌های مدیران خودرو ادامه داشته باشند، تیگو ۸ پرو به بزرگ‌ترین و گران‌ترین محصول ساخت چین در بازار ایران تبدیل خواهد شد. سطح کیفی این مدل درک کلی مردم کشورمان از خودروهای چینی را تغییر خواهد داد و بخشی از خریداران شاسی‌بلندهای دست‌دوم کره‌ای را جذب خواهد کرد.

گران‌قیمت‌ترین شاسی بلند لوکس چینی در بازار ایران +عکس

اگر بخواهیم فارغ از خودروهای کره‌ای تیگو ۸ پرو را بررسی کنیم، به تحلیل قیمتی و ارزش‌گذاری اقتصادی آن مجبور هستیم. تا زمان نگارش این مطلب (۳ آبان ۱۴۰۰) مدیران خودرو هنوز قیمت نهایی جدیدترین شاسی‌بلند چری در ایران را اعلام نکرده است؛ اما باتوجه‌به هزینه خرید ۲۰ تا ۲۲ هزار دلاری این محصول در چین و هزینه‌های جانبی شامل عوارض و مالیات‌، می‌توان قیمت تیگو ۸ پرو را حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی کرد. باید توجه کنیم هم‌اکنون تیگو ۷ که در چین به قیمت ۱۶ هزار دلار فروخته می‌شود، برای بازار ایران ۹۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

گران‌قیمت‌ترین شاسی بلند لوکس چینی در بازار ایران +عکس

روی کاغذ، قیمت تیگو ۸ پرو در ایران فراتر از انتظار عامه مردم از خودرو چینی است؛ ولی نباید برای خرید محصول به میانگین درآمد متوسط آحاد جامعه توجه کنیم. هم‌اکنون در کشورمان، نمونه‌های دست‌دوم غیرتصادفی از هیوندای سانتافه یا توسان با عمر بیش از چهار سال و کیلومتر کارکرد بیشتر از صدهزار کیلومتر، حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان معامله می‌شوند. با این وضعیت ، خرید کراس‌اور چینی صفرکیلومتر از برند خوش‌سابقه چری همراه گارانتی شرکت معتبر ایرانی منطقی به‌نظر می‌رسد.

گران‌قیمت‌ترین شاسی بلند لوکس چینی در بازار ایران +عکس

واردات لوازم یدکی و تجهیزات فنی خودروهای کره‌ای در ایران با مشکلات و هزینه‌های زیادی روبه‌رو است؛ درحالی‌که مدیران خودرو در سال‌های اخیر، از عهده خدمات پس از فروش برای محصولات مشهور خود مثل X۳۳ و تیگو ۷ برآمده است. این شرکت برای تیگو ۸ پرو گارانتی پنج‌ساله در نظر خواهد گرفت تا خریدار بابت مشکلات احتمالی در آینده دلواپسی نداشته باشد.

گران‌قیمت‌ترین شاسی بلند لوکس چینی در بازار ایران +عکس

عامه مردم ایران توان مالی لازم برای خرید خودرویی با قیمت بیش از ۱ میلیارد تومان ندارند؛ اما تعداد فراوانی از این جمعیت چندده‌میلیون‌نفری متقاضی خرید کراس‌اورهایی مثل تیگو ۷ با قیمت نزدیک به ۱ میلیارد تومان هستند. تعداد زیاد معاملات برای مدل‌های دست‌دوم کره‌ای و ژاپنی در شهرهای مختلف ایران ثابت می‌کند مشتری بالقوه برای خرید تیگو ۸ پرو در کشورمان وجود دارد.

گران‌قیمت‌ترین شاسی بلند لوکس چینی در بازار ایران +عکس

باتوجه‌به ممنوعیت واردات خودرو و مشکلات سیاسی موجود بین ایران و کره‌جنوبی، می‌توان اطمینان داشت مدل‌های جدید از شاسی‌بلندهای هیوندای و کیا در سال‌های آینده نیز به بازار کشورمان نرسند. حالا تیگو ۸ پرو با قیمت ۱ میلیاد و ۲۰۰ میلیون تومان، ظاهرا مشکلی برای فروش و تداوم موفقیت تجاری برای مدیران خودرو ندارد.

منبع: زومیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 2
    گرانترین شاسی بلند اشرافی چینی هونگچی LS7 است که همتراز خودروهای بسیار اشرافی و تشریفاتی اروپایی و ژاپنی است!
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    حیف که تک دیفرانسیله چرا مدیران خدرو دو دیفراسیلش را نمیاره؟
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    6 0
    مشرق یک گزارش تهیه کن ما کی خودرو ساز شدیم چین چه زمانی الان باید با قیمت بالا از چین خودرو بیاریم برای عده ای خاص 50 سال لز خودرو سازی ما می گذرد واقعا چقدر اتلاف هزینه با این خودرو سازها شریک بشیم و بازار خاور میانه را در اختیار بگیریم کل ایران خودرو و سایپا را تعطیل کنیم
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 0
    اقا مشتری برای تیگو ۸ چینی بااین قیمت فضایی وجود ندارد.مگه شیر و برنج خوراکی گران نشدن مردم کمتر مصرف کردن بجاش مصرف نان افزایش زیاد داشته
  • علی آقا IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    7 0
    نتیجه حساب22هزار $×30هزارتومن=660میل یون تومان حالاچطوردرایران1/200میلیون میفروشند رازتبلیغشه
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      تعرفه واردات ckd و سایر ملیات ها و عوارض هم باید حساب کنی.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    6 1
    چرا باید خودرو در چین 600 میلیون تومان ولی در ایران به دو برابر یعنی یک میلیارد و دویست میلیون تومان فروخته شود مگر ما لیاقت سوار شدن به خودروی روز و باکیفیت دنیا را نداریم تاکی باید چشم ما به خودروهای 30 سال پیش بیفتد ؟ بخدا با دیدن خودرو های پژو و پراید و سمند به عمق عقب ماندگی کشور پی برده و ناراحت میشویم !
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      2 3
      جدی؟ مردم نون ندارن بخورن این از دیدن پراید ناراحت میشه . همین شما مفت خورهای عقب افتاده 2 بار به حسن کلید رای دادین بدبختمون کردین
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    4 0
    جالبه همین خودرو در چین ۵۰۰میلیون هست درحالی که چینی ها پنج برابر یک ایرانی درامد دارند انگار این ماشین رو به قیمت ۱۰۰میلیون میخرند و اما باید برای پراید ۱۴۰میلیون پول بدیم !
    • حسین IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      0 0
      به حسن نمیدادن به کی میدادن
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    چرا نوشتید بیشترین قدرت و گشتاور بترتیب در 5500 و 2200 نیوتن متر است بنظرم اعداد 2200 و 5500. در حقیقت دور موتور و RPM است تشکر
  • عرشی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    5 0
    واقعا خجالت اور هست اصلا از مشرق انتظار معرفی جنس چینی برای مصرف کنندگان ایرانی ؟؟؟؟ ای خدا تو خودت به داد برس مگه ایران و ایرانی لیاقت این ها رو دارند تکلیف خ.ودمون رو با خودورو سازهای خودمون پیگیر باشین ما چی کم داریم ما چرا باید گرفتار دو خودرو ساز سایپا و ایران خودرو باشیم که اونها هر چی گفتند ما بگیم چشم بعدش بریم سراغ چینی ها چرا باید وابسه به چین باشیم چرا باید وابسته به دو انحصار خودرو باشیم حالا تو این بدبختی ها میاین برامون گرانترین فیم چینی رو مطرح میکنین تو خود چین هم اونها خودروی اشرافی زهر ماری با مارکهای دیگه دارن این اصلا چه مقاله ایی گذاشتین ادم حرصش میگیره برین پیگیر این باشین که خودوری با کیفیت قیمت مناسب لایق ایرانی بسازین نه واردات خدایا تو خودت به داد ما برس اصلا ما چرا باید اشرافی گری و گرانترین رو تبلیغ کنیم ملت خرج مرغ و تخم مرغ پنیر رو موندن چرا باید ما هی فقیرتر بشیم و هزار چرای دیگه ؟؟؟
    • ناشناس IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      1 0
      دوست عزیز..از قدیم ،فتند خلایق هر چه لایق!اگر ما لیاقت داشتن یک زندگی عادی بهمراه امکانات رفاهی عادی داشتیم،فکر میکنید الان وضعمان این بود که یک خودروی چینی با این قبمت به ما فروخته بشه؟یا مردمما با این همه منابع ،بفکر تهیه نان شب باشتد؟و جلوی فرزند شرمنده؟
  • حسین IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    هنوز تو مرحله تسته چراغ چک روشنه
  • احم ق ها IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    ملت ایران باید جان فدا و شهید آقا و خانم زاده هایی باشند که خودرو ارزان را به قیمت کله باباشون (از نظر وزنی نه از نظر عقلی) وارد میکنند. ایرانی ها هم مثل اینکه هنوز زمان برده داری است . با کمال میل هر چی زور بگند را قبول میکنند و موافق لیاقت نداشتن زندگی مرفه هستند . عادت کردیم پول بدیم برای تامین رفاه قشر مرفه .....
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    0 0
    البته به لطف کم ارزش بودن پول ما و عوارضات گمرکی قیمتش این مقدار هستش
  • محمد IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    0 1
    جالبه ،وقتی هیوندای رو مردم با قیمت ۱.۷ میلیارد میرخن فکر گرون فروخته شدن این ماشین نمیکنن که کل قیمتش ۲۰۰ میلیون هم نمی ارزه ولی به تیگو۸ پلاس گیر میدن.آقایون مغز فندقی اگه فکری توی کله هاتون بود میتونست تشخیص بده که چرا باید قیمت این ماشین خوشگل و پر امکانات و قدرتمند رو به ۱.۴ بفروشن.دوم اینکه وقتی در مورد هایما و جک مزخرف چرا قیمتشو به روتون نمیارین؟ یعنی این ماشین ارزشش از هیوندای ۱.۷ و فیدلیتی ۱ میلیارد بیشتر نیست؟ واقعا اونی که میگه این ماشین باید ۶۰۰ میلیون باشه باید بهش گفت اسکل به تمام معنا. اینو هم بگم خوب شده که ما سوار خودرو های اروپایی و آمریکایی نشدیم چون لیاقت این ماشین ها رو نداریم ،کسی که به تیگو۸ پلاس که رقیب بنز هستش میگه آشغال پس بهتره توی اون پراید قراضه بمونه تا بفهمه ماشین یعنی چی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس