کد خبر 1291869
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
فعالیت جبهه مقاومت ملی افغانستان در آمریکا

جبهه مقاومت ملی افغانستان برای انجام فعالیت‌ در آمریکا و جلب حمایت مقامات این کشور، دفتر نمایندگی خود در واشنگتن را به عنوان یک عامل خارجی ثبت کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری روسی «تاس» با استناد به پایگاه اطلاعاتی «اکسیوس» با اعلام این مطلب نوشت: هدف از افتتاح این دفتر متقاعد کردن سیاستمداران آمریکایی برای حمایت از مخالفان طالبان می باشد.

جبهه مقاومت ملی افغانستان با طالبان که قدرت را در این کشور به دست گرفته مخالفت می کند و برای انجام فعالیت های خود و متقاعد کردن سیاستمداران آمریکایی برای حمایت از مخالفان طالبان، دفتر خود را در این کشور به عنوان یک عامل خارجی ثبت کرد.

در این مورد در پایگاه اطلاعاتی «اکسیسو» لینک سند مربوطه اعلام شده است.

در متن این سند آمده است: نمایندگی جبهه مقاومت ملی از طریق تماس های فعال با کنگره، دولت و مردم ایالات متحده از آزادی و دموکراسی در افغانستان حمایت خواهد کرد.

پیش از این، «لیندسی گراهام» سناتور جمهورخواه و «مایک والتز»، عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده از همین حزب از «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا خواسته بودند تا «احمد مسعود»، رهبر جبهه مقاومت ملی و «امرالله صالح»، معاون سابق رئیس جمهور را به عنوان نمایندگان دولت قانونی افغانستان به رسمیت بشناسد.

دولت بایدن در واکنش به این درخواست هیچ مدرکی مبنی بر اینکه قصد انجام این کار را دارد نشان نداده است.

با این حال، به گفته اکسیوس، ثبت دفتر جبهه مقاومت ملی در ایالات متحده نشان می دهد که مخالفان طالبان به دنبال جلب حمایت مقامات کلیدی در واشنگتن هستند، زیرا کمک ایالات متحده برای «هرگونه مقاومت نظامی باقیمانده» در برابر طالبان در افغانستان حیاتی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نیما HK ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    13 1
    مجاهدین پیروز ومنافقین خوارند
    • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      1 4
      تا شما مجاهد را چه کسی بدانی و منافق را چه کسی ؟. احمد مسعود به کشورهای غربی متصل و آویزان شده اعضای گروه طالبان به پاکستان و شیخ نشین های عربی منطقه همچون قطر !!! حالا چه کسی مجاهد است و چه کسی منافق ؟. الله و الم ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس