سعید خطیب زاده نمایه

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هدف نشست تهران تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان است که انعکاس دهنده تنوع قومیتی و جمعیتی این کشور و موجب عاری شدن این پهنه جغرافیایی از خشونت شود.

به گزارش مشرق، سعید خطیب‌زاده در حاشیه نشست وزرای خارجه همسایگان افغانستان که صبح امروز(چهارشنبه) در وزارت امور خارجه برگزار شد، درباره نشست همسایگان افغانستان در تهران، اظهار داشت: گفتگوها در جریان است و همه وزرای خارجه در حال حاضر تلاش می‌کنند تا به یک بیانیه مشترک دست پیدا کنند. فضای گفتگوها بسیار مثبت و سازنده است و تهران تلاش می‌کند تا نقطه تلاقی همه دیدگاه‌ها و همگرایی منطقه‌ای باشد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا مسئولیت فجایع افغانستان را بپذیرد

وی بیان کرد: پیام نشست تهران مشارکت و همکاری کشورهای منطقه به جای واگرایی و یا رقابت درباره افغانستان بوده که تا الان محقق شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: ما به دنبال روشن کردن خطوطی هستیم تا کشورهای همسایه بتوانند آینده افغانستان را بر اساس خواست و اراده مردم افغانستان تسهیل کنند.

خطیب‌زاده با بیان اینکه هدف نشست تهران تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان است که انعکاس دهنده تنوع قومیتی و جمعیتی این کشور و موجب عاری شدن این پهنه جغرافیایی از خشونت شود، گفت: علاوه بر این، اختلافات کشورهای دیگر نباید به افغانستان سرازیر شود و افغانستان باید بتواند عضو موثری در ترتیبات و همکاری‌های منطقه‌ای باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    افغانستان کشور جنگ ها
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      0 0
      کشور جنگ های بی پایان ...
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    افغانستان کشور بزرگ با اقوام گوناگون و متعلق به یک قوم و قبیله خاص ( پشتون ) نیست ! گروه طالبان و پشتون های افغان باید بپذیرند بدون سهیم کردن و شریک کردن دیگر اقوام و ساکنین افغانستان امکان اداره و تشکیل یک دولت قومی را نخواهند داشت ، تاجیک و پشتون هزاره و اوزبک و ... تمامی اقوام افغان باید در قدرت و حاکمیت شریک باشند در غیر اینصورت جنگ های داخلی فرسایشی بی پایان افغانستان ادامه خواهد داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس