آوارگی بیش از ۲ میلیون نفر در نیجریه به‌دلیل ادامه درگیری‌ها

رئیس جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا «اکوواس» اعلام کرد که بیش از ۲ میلیون نفر در نیجریه به‌دلیل درگیری‌ها در این کشور مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ساموئلا ایسوپی» رئیس جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا «اکوواس» (ECOWAS) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از ۲ میلیون نفر در نیجریه به‌دلیل درگیری‌ها در این کشور مجبور به تَرک خانه‌های خود شده‌اند.

«ساموئلا ایسوپی» در ادامه تاکید کرد که خشونت در شمال شرقی نیجریه نگران کننده است.

وی با بیان اینکه در جریان درگیری‌ها در مناطق نیجریه ده‌ها هزار نفر جان باخته‌اند، گفت بیش از ۲ میلیون نفر نیز آواره شده‌اند.

رئیس جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا با اشاره به اینکه در نیجریه بیش از ۳ میلیون نفر دچار ناامنی غذایی هستند و صدها هزار کودک نیز از سوء تغذیه رنج می‌برند، تصریح کرد: تعداد کودکانی که به دلیل درگیری‌ها نمی‌توانند به مدرسه بروند نیز چندین برابر شده است.

گفتنی است بوکو حرام در سال ۲۰۰۰ اعلام موجودیت کرده و از سال ۲۰۰۹ تاکنون با انجام اقدامات خشونت‌آمیز بیش از ۲۰ هزار نفر را کشته است.

این گروهک تروریستی از سال ۲۰۱۵ در کشورهای کامرون، بنین، چاد، نیجر و نیجریه اعمال تروریستی انجام می‌دهد. بر اثر حملات این گروه به منطقه دریاچه چاد حداقل ۲ هزار نفر کشته شده‌اند.

این در حالیست که محمدو بوهاری رئیس جمهوری نیجریه که جنایت فجیع قتل عام شیعیان در زاریا را در کارنامه تاریک دوران تصدی خود دارد؛ تا کنون نتوانسته است هیچ اقدام مثبتی را برای جلوگیری از ادامه جریان‌های مشابه در سراسر کشورش به انجام برساند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    بر آل یهود ملعون. لعنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس