گوترش: افغانستان در حال تبدیل شدن به بزرگترین بحران انسانی جهان است

دبیرکل سازمان ملل با ضرورت بر اقدام فوری برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی در افغانستان گفت که این کشور در حال تبدیل شدن به بزرگترین بحران انسانی جهان است.

به گزارش مشرق، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل با اشاره به وضعیت وخیم انسانی در افغانستان در توئیتی تصریح کرد: «افغانستان در حال تبدیل شدن به بزرگترین بحران انسانی جهان است».

بیشتر بخوانید:

روسیه کنسولگری خود را در مزارشریف بازگشایی می‌کند

وی با تاکید بر ضرورت ارائه کمک‌ها و تدارکات ضروری به مردم افغانستان پیش از فرارسیدن فصل زمستان افزود: من از جهان می‌خواهم که اقدام کنند و تلاش‌های ما در حمایت از آسیب‌پذیرترین افراد را تامین مالی نمایند.

برنامه‌ جهانی غذا نیز اوایل هفته جاری اعلام کرد که برای جلوگیری از یک فاجعه‌ انسانی در افغانستان باید کمک‌های بشردوستانه فوری در این کشور افزایش یاید.

بر اساس گزارش این نهاد بین‌المللی، به دلیل خشکسالی، درگیری، بحران کرونا و بحران اقتصادی، دسترسی مردم افغانستان به غذای کافی به شدت کاهش یافته است.

برنامه جهانی غذا گفت که بیش‌تر از نیمی از جمعیت افغانستان یعنی 22.8 میلیون نفر با گرسنگی شدید مواجه هستند.

این گزارش که توسط سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل و برنامه‌ جهانی غذا تهیه شده است، نشان می‌دهد که شهروندان افغانستان زمستان سختی را در پیش رو دارند و خانواده‌ها برای زنده‌ماندن وابسته به کمک‌های بشردوستانه جامعه جهانی هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    یعنی بدتر از یمن مظلوم هست که فکر نکنم..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس