کد خبر 1290701
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
فرماندار اندیکا: ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده در شهرستان راه‌اندازی شده است/ احداث ۱۸۰ واحد مسکونی شهری و ۸۰۰ واحد روستایی و عشایری

فرماندار اندیکا با بیان اینکه ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده در شهرستان راه‌اندازی شده است، گفت: ۱۸۰ واحد مسکونی شهری و ۸۰۰ واحد روستایی و عشایری در شرایط احداث کامل هستند.

به گزارش مشرق، امرالله نوذری، با اشاره به روند بازسازی در مناطق زلزله زده شهرستان اندیکا گفت: عملیات تعمیر ۱۰ مدرسه با تعیین پیمانکاران در دست انجام است. عملیات احداث ۵ مدرسه نیز که تخریب کامل شده بودند، از روز شنبه  شروع می‌شود.

ببینید:

فیلم/ سرما در کمین زلزله‌زدگان اندیکا

وی افزود: تا احداث کامل پنج مدرسه تخریب شده در بخش عشایری، چادرهای مخصوصی را در اختیارشان  قرار داده‌ایم که کلاس‌های درس تشکیل شود.

فرماندار اندیکا با اشاره به آغاز آوار برداری در مناطق زلزله زده گفت: کار بررسی خسارات با حضور نمایندگان بنیاد مسکن انجام گرفت، ستاد بازسازی مناطق زلزله زده در شهرستان راه اندازی شده است و نقشه‌های ساخت مساکن نیز طراحی شده است، هم اکنون شهروندان در حال ارائه مدارک خود برای تشکیل پرونده بازسازی و احداث منازل خود هستند.

نوذری خاطرنشان کرد: ۱۸۰ واحد شهری و ۸۰۰ واحد روستایی و عشایری در شرایط احداث کامل هستند و ۲ هزار واحد مسکونی نیز نیاز به تعمیر دارند. هزار و ۲۰۰ آغل دامی نیز باید احداث شوند که کار ساخت ۶۰۰ مورد آن‌ها به بسیج سازندگی سپرده شده است.

وی در عین حال افزود: پل‌ها و جاده‌ها نیز آسیب دیدند و نیاز به تعمیر دارند و بعضاً برای حمل مصالح سخت گذر هستند. کار بازسازی منازل مسکونی و ابنیه شهری همزمان با هم در دست بازسازی قرار گرفته است.

فرماندار اندیکا گفت: امروز میزبان رئیس امور عشایر کشور، اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس، رئیس دامپزشکی و رئیس شیلات کشور هستیم که برای بازدید از مناطق زلزله زده و رفع مشکلات به شهرستان اندیکا سفر می‌کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس