کد خبر 1290059
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۴
خودکارهای آنتی باکتریال نانویی به بازار عرضه شد

یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از فناوری نانو خودکار با بدنه آنتی باکتریال حاوی نانوذرات تولید و به بازار عرضه کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از ستاد نانو، یکی از شرکت‌های تولیدکننده نوشت‌افزار، لوازم خودکار نانویی و سلامت محور با قابلیت تأثیرگذاری بر روی باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زا را به تولید رساند. به کارگیری فناوری‌نانو در تولید این نوشت افزارها برای استفاده در محیط‌های اداری، مصارف دانش آموزی و کودکان و همچنین برای استفاده در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها اهمیت بسزایی دارد و می‌تواند به عنوان کالایی سلامت محور در ارتقای سطح بهداشت فردی و عمومی ایفای نقش کند.

این محصول علاوه بر عرضه در سطح ملی، مورد استقبال دست اندرکاران صنعت نوشت افزار در سطح بین المللی قرار گرفته است و بسیاری از شرکت‌های خارجی برای تولید این محصولات پس از ثبت این اختراع در تلاش هستند.

این محصول از سوی پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی، به عنوان برند برتر در حوزه صنایع خلاق در بخش سلامت انتخاب شده است و قرار است در روزهای برگزاری این رویداد از ۱۶ تا ۱۸ آبان ماه سال جاری از مدیر عامل این شرکت تقدیر به عمل آید.

همچنین این مخترع ایرانی در سال ۲۰۱۸ در کشور مالزی موفق به اخذ جایزه برترین نوآوران ( Excellent Innovators Awards) در کنگره توسعه کارآفرینی جهان اسلام(MWEDA) و در سال ۱۳۹۸ موفق به اخذ تندیس سیمین سومین جشنواره صنعت سلامت محور کشور شده بود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس