کد خبر 1290018
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۶
تولید چاقوی چوبی که سه برابر تیزتر از فولاد است

محققان دانشگاه مریلند، با ابداع روش جدیدی برای پردازش چوب، چاقویی را با استفاده از این ماده ساخته اند که سه برابر تیزتر از چاقوهای فولادی است.

به گزارش مشرق به نقل از نیواطلس، این چاقوهای تیز چوبی دوام زیادی دارند و به راحتی بارها قابل شستشو هستند. ۴۰ تا ۵۰ درصد از چوب را سلولزهایی تشکیل می‌دهد که در صورت پردازش مناسب مقاومت بسیار بیشتری در مقایسه با انواع سرامیک، فلزات و پلیمرها دارد.

اما دیگر اجزای چوب که برای اتصال بخش‌های سلولزی به کار می‌روند مقاومت پایینی دارند و برای ساخت چاقوی تیز چوبی از مقدار این مواد کاسته شده و لذا قسمت‌های ضعیف‌تر چوب حذف شده و بر حجم مواد سلولزی افزوده شده است. بعد از حذف این مواد برای افزایش استحکام و تیزی چاقو، محصول نهایی فشرده شده و گرما داده می‌شود و همچنین از روش‌های مختلف شیمیایی برای حذف آب آن نیز استفاده می‌شود.

در نهایت یک لایه روغن معدنی بر روی این چاقو کشیده می‌شود تا هم جلوی جذب توسط آن گرفته شود و هم طول عمر چاقو افزایش یابد. این چاقو سه برابر چاقوی فولادی تیز بوده و ۲۳ برابر چوب طبیعی استحکام دارد و به راحتی برای برش انواع گوشت و میوه قابل استفاده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس