کد خبر 1289482
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
افزایش ۵۶ درصدی مالیات مسافران در فرودگاه اصلی انگلیس

بخش قابل توجهی از مردم انگلیس بر این باورند که تورم در این کشور طی ۱۲ ماه آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت.

به گزارش مشرق،   بانک مرکزی انگلیس قرار است ماه آینده میلادی نرخ بهره در این کشور را افزایش دهد و مردم بر این باورند که روند کنونی باعث خواهد شد تا طی ۱۲ ماه آینده روند افزایش تورم در این کشور ادامه یافته و شاهد بالا رفتن چشم‌گیر قیمت‌ها باشیم.

۴۸ درصد افرادی که در نظرسنجی موسسه GFK شرکت کرده‌اند، گفته‌اند که انتظار دارند، طی ۱۲ ماه آینده قیمت مصرف‌کننده در این کشور رشد قابل توجهی را به ثبت برساند و این در حالی است که در ماه سپتامبر فقط ۳۴ درصد مردم چنین تصوری داشتند.

آخرین باری که همانند شرایط کنونی حدود نصف مردم فکر می‌کردند که قیمت‌ها افزایش خواهد یافت در سال ۱۹۸۵ و همزمان با نخست وزیری مارگارت تاچر بود و هنوز بانک مرکزی انگلیس در عمل مستقل نشده بود. افزایش انتظارات تورمی در پی بالا رفتن شدید قیمت گاز در انگلیس ایجاد شده که باعث شده بسیاری از شرکت‌های تامین کننده در این کشور ورشکست شوند و مردم انگلیس هم برای سال ۲۰۲۲ با قبض‌های گاز با رقم بالا روبرو شوند.

کاهش محدودیت‌های کرونایی از یک سو و نبود نیروی کار کافی از سوی دیگر در کنار تبعات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث شده تا در سطح بین‌المللی شاهد اخلال در چرخه تامین کالاها باشیم و نرخ تورم در انگلیس هم بالا رود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس