مقام حزب الله: حزب جعجع با دروغ پردازی ضد مقاومت در صدد جلب رضایت آمریکاست

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد که حزب نیروهای لبنانی با اتهام زنی و دروغ پردازی علیه حزب الله در صدد جلب حمایت و رضایت آمریکا و متحدان آن است.

به گزارش مشرق، شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه به حوادث هفته گذشته در بیروت پرداخته و اعلام کرد، آنچه که هفته گذشته در منطقه «الطیونه» بیروت رخ داد یک موضوع ساده نیست؛ بلکه یک امر جدی و اساسی است زیرا برخی قصد داشتند از خلال این جنایت ما را فریب داده و به کشور را به سمت یک جنگ داخلی واقعی بکشانند.

وی افزود از زمان وقوع این حادثه ما اتهامات و دروغهای زیادی از جانب حزب نیروهای لبنانی و رئیس جنایتکار آن درباره این اتفاق شنیدیم. آنها یک بار می‌گویند اتفاقی که افتاد به منظور دفاع از خودشان بوده و یک بار دیگر می‌گویند این حادثه با هدف مقابله با حزب‌الله اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید:

دادگاه نظامی لبنان سمیر جعجع را احضار کرد

این مقام حزب الله تاکید کرد، همه این دروغها و اتهاماتی که افراد برای توجیه جنایت خود به کار می‌برند هیچ‌کس را فریب نمی‌دهد و این واقعیت را پنهان نخواهد کرد که این یک جنایت برنامه‌ریزی شده بود و با تصور و طراحی قبلی انجام شد. همه کسانی که پشت این جنایت بودند برای کشتار مردم و ایجاد یک فتنه بزرگ برنامه‌ریزی کرده بودند.

وی ادامه داد، حزب نیروهای لبنانی اولین و آخرین مسئول جنایتی است که اتفاق افتاد. ارتکاب این جنایت توسط حزب نیروهای لبنانی با هدف تحریک ما و کشاندن کشور به یک جنگ داخلی و هرج و مرج و کامل انجام شد و هدف سازماندهی کنندگان آن حذف مقاومت و تخریب چهره مردمی آن و ایجاد بهانه‌ای برای قرار دادن سلاح مقاومت روی میز مذاکره و ایجاد یک واقعیت سیاسی جدید در لبنان بود.

بیشتر بخوانید:

نقش «سمیر جعجع» در بحران‌های مختلف لبنان

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان ادامه داد، حزب الله هرگز درگیر چنین فتنه‌هایی که جنایتکاران می‌خواهند نمی‌شود و با آرامش و خونسردی از دولت خواسته تا در مورد این حادثه تحقیق و مجرمان را محاکمه کند. به این ترتیب نقشه حزب نیروهای لبنانی و رئیس آنها و همه کسانی که پشت این جنایت بودند شکست خورد.

شیخ دعموش اضافه کرد، حزب‌الله چه در زمان نزدیک و چه هیچ زمان وارد جنگ داخلی در لبنان نمی‌شود. البته این امر به دلیل ناتوانی حزب الله نیست؛ بلکه به دلیل تعهد مقاومت به کشور، امنیت، ثبات، صلح مدنی و همزیستی مسالمت آمیز است و همه تلاش حزب الله از ابتدا این بوده که از لبنان و مردم آن محافظت کند. پروژه اصلی حزب الله مقابله با رژیم صهیونیستی و ایستادگی مقابل تجاوزات این رژیم است و با هیچ کس در داخل لبنان وارد تقابل نمی‌شود. مقاومت به خوبی آگاه است که هرگونه جنگ داخلی در لبنان فرصتی برای دشمن بعد از شکست همه توطئه‌های‌ آن خواهد بود.

وی تصریح کرد، حزب نیروهای لبنانی و رئیس جنایتکار آن تلاش زیادی می‌کنند تا مسیحیان لبنان را متقاعد کنند که حزب‌الله دشمن آنهاست و می‌خواهد به مناطق آنها حمله و اراده خود را به مسیحیان تحمیل کند. اما اکثر مسیحیان لبنان می‌دانند سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله چه گفت. واقعیت آن است که مسیحیان از حزب نیروهای لبنانی می‌ترسند و نمی‌خواهند که این حزب بار دیگر تاریخ و جنگ داخلی لبنان را برای آنها تکرار کند. مسیحیان به خوبی می‌دانند که حزب نیروهای لبنانی بزرگ‌ترین خطر برای آنهاست.

این مسئول حزب الله تصریح کرد، حزب نیروهای لبنانی با دروغ ها ماجراجویی‌ها و جنایتهای خود می‌خواهد کاملا در خدمت آمریکا و همپیمانان آن قرار گرفته و به عنوان یک مزدور روی مقابله با حزب الله حساب کرده تا حمایت واشنگتن و متحدان آن را به دست آورد. حزب نیروهای لبنانی تلاش می‌کند تا با دروغ‌ها و اتهامات، مسیحیان را به عنوان ابزار اجرای پروژه خود که پیش از این شکست خورده است مورد استفاده قرار دهد.

شیخ دعموش در پایان تاکید کرد، اظهارات عناصر حزب نیروهای لبنانی و رئیس آنها به معنای اعتراف این حزب به ارتکاب جنایت انجام شده در منطقه الطیونه است و همین امر دولت و سرویس‌های امنیتی و قضایی را مستلزم می‌کند تا تحقیقات لازم را انجام داده و کسانی را که به عنوان شبه نظامیان مسلح مرتکب اعمال جنایتکارانه و ریختن خون افراد بی‌گناه و ارعاب شهروندان و تهدید امنیت و صلح داخلی شدند، محاکمه و مجازات کند.

در جریان بازجویی از شماری از اعضای حزب نیروهای لبنانی ثابت شد که افراد مسلح این حزب هیچ اقدامی را بدون دستور «سمیر جعجع» رئیس آن انجام نمی‌دهند که این موضوع دخالت وی در این جنایت را ثابت می‌کند.

اطلاعات جدید نهادهای امنیتی نیز حاکیست که قبل از کمین در الطیونه، افراد مسلح حزب نیروهای لبنانی در منطقه مستقر شده بودند.

از سوی دیگر، سازمان اطلاعات ارتش، تعدادی از افراد مسلح این حزب را با مقادیری مهمات و سلاح جنگی بازداشت کرد که اعتراف کردند قبل از حادثه، حزب از آنان خواسته بود در مکانی مشخص مستقر شوند تا در صورت بروز هر اتفاقی وارد عمل شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس