کد خبر 1289320
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

به گزارش مشرق، مهدی محمدی، تحلیلگر مسائل سیاسی در توییتر نوشت: ‏شاید پلن B آقای بایدن، ترسیم مرزهای کوتاه آمدن باشد!

پلن B آقای بایدن چیست؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    11 5
    خخخخ حتما!!! آخه نیست تورم داره کمر دولتش رو میشکنه!!! احتمالا تا سه سال آینده هر ریال ایران براشون میشه 284 هزار دلار!!!
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      2 3
      اول برو اقتصاد یاد بگیر و بعد هم با این اعداد کذایی را فقط دولت غرب دوست 10 برابر کرد و دلار 3500 را به 30 هزار تومانی رساند آن هم برای....!
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      2 3
      اولا زیاد سی اَن اَن نگاه نکن، دومأ از موتوری جنس نگیر و سومأ تک بعدی فکر نکن چون سیاست آمریکا با ایران به خیلی چیزهای دیگه از جمله روابط و در گیریهاش با چین و روسیه و بقیهٔ قدرت‌های مخالفش بستگی داره که روندش اصلا به نفع آمریکا نیست. اتفاقا همه منتظر سقوط اقتصاد آمریکا هستند و این اتفاق حتما بزودی خواهد افتاد. بعد که تو آمریکا ملت افتادن جون هم و همدیگه رو تیکه پاره کردن و.... بیا اینجا ببینمت!!!!!
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    6 1
    میگن از بایدن پرسیدن از وقتی رئیس جمهور آمریکا شدی چه مشکلاتی برات پیش اومده، گفته ده تا مشکل پیش اومده که اولیش فراموشیه، نُه تا دیگشم یادم رفته!!! فکر کنم پلن بی هم جزو هموناست!! خخخخخخخ
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    4 1
    پلن ب بایدن لعنتی که هیچ . ده ها پلن دیگر هم اگر بایدن رو کند هیچ غلطی نمی توانندبکنند . در واقع دشمن مفلوک و درمانده است همه زورسیاسی و نظامی خود را بکار برده است و شکست خورده و در جهان مفتضح و بی آبرو شده است .آلان هم مثل گرگ های زخمی زو زو میکشند که ایران اسلامی قدرتمند و مقاوم را به نوعی بترسانند اما کور خوانده اند ایران سرزمین دلیران و مردان شجاعی همچون سپه سالارشهید حاج قاسم سلیمانی است و هیچ ترس و ابائی از دشمن فرسوده ومغلوب ندارد .
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    1 13
    دو زار بده اش به همین خیال باش . آمریکا اشتباه کره شمالی رو دوباره تکرار نمیکنه . تو دهه نود وقتی آمریکا حواسش نبود ( جنگ کویت و صدام بود ) ( البته مقصر کره جنوبی و ژاپن بودند که دیدن کره شمالی داره به سمت بمب اتمی حرکت می‌کنه ولی دست نگه داشتن . کره شمالی بمب اتمی ساخت . پیشنهاد میکنم با صلح قضیه رو حل کنید ببینید اگر منطقی باشید وقتی می‌بینید حریفتون خیلی قدرتمنده باید ازش امتیاز بگیرید ، باج بگیرید مثل ژاپن ، ژاپن دید اگر آمریکا را به عنوان پیشرفت انتخاب کنه صد در صد موفق تره و برای همین شد این، نه که باهاش درگیر بشید .آمریکا واقعا قدرتمنده من از لحاظ نظامی مقایسه کردم ، این بر کسی پوشیده نیست که آمریکا ابر قدرت هست حالا شاید با روسیه نتونه در بیوفته ولی با کشور ما بسیار راحت هست ، آمریکا فقط ۸۰۰ فروند جنگنده نسل پنجم داره + دو سوم دنیا متحدش هستند ( کره ، ژاپن ، استرالیا ، انگلیس ، اتحادیه اروپا ، کانادا ، اسرائیل و...... ) ، اصلا اقلانی نیست در افتادن باهاش . این که خدا با ماست و ایمان و... اینا مهمه ولی باید رو راست بود . خودانید .
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      2 1
      عقلانی یا اقلانی کارشناس محترم؟!
    • سعید ۱ IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      3 2
      گزاره اشتباهی که در ذهن ها کرده اند:« ژاپن زیر سایه امریکا پیشرفت کرد» / این باور اشتباه در در بین ایرانی ها رواج یافته ولی از خود نمی پرسند که اگر ژاپن پیش از شکست از امریکا کشوری عقب افتاده بوده اصلا چه نیازی بوده امریکا به این کشور حمله کند؟! اصلا چطور این کشور یکی از طرف های اصلی جنگ جهانی دوم شد!؟ /// واقعیت این است که ژاپن پیش از جنگ جهانی دوم مسیری جدا از تقریبا بقیه کشورهای آسیایی طی کرد و در دوره میجی تلاش سخت و کشنده ای را مردم این کشور تحمل کردند تا به یک کشور صنعتی تبدیل شدند . این کشور در مقابل شوروی ایستادگی کرد و بارها خاک شوروی و ژاپن بین دو کشور دست به دست شد . در زمان جنگ جهانی دوم ژاپن کشور بسیار پیشرفته ای بود و از تجهیزات نظامی و مصرفی پیشرفته ای در تولید داخلی بهره می برد، برای نمونه زیردریایی هایی داشت که می توانستند سه هواپیما را درون خود حمل کنند و هنگام آمدن به سطح هواپیماها از باند داخل زیر دریایی پرواز کنند . دلایل شکست ژاپن گستردگی زیاد نیروهایش در کشورهای تحت استعمارش، نداشتن منابع معدنی و نفتی داخل سرزمین اصلی، طولانی شدن جنگ پیش از درگیری با امریکا و ... بود و نه عقب افتاده بودن این کشور از نظر صنعتی // واقعیت این است که پس از شکست ژاپن و اشغال آن توسط امریکا عملا امریکایی ها مانع بازسازی سریع ژاپن شدند و جلوی پیشرفت این کشور را گرفتند وگرنه که چه بسا با وجود نبود منابع اولیه داخلی این ژاپنی ها می بودند که نفر اول اقتصاد دنیا می شدند و نه امریکا . پس توهم پیشرفت ژاپن زیر سایه امریکا را از ذهن بیرون کنید . ژاپنی ها پیش از امریکا پیشرفته بودند و پس از اشغال هم با همت خودشان دوباره پیشرفته شدند و امریکا تنها در این مسیر سنگ اندازی می کرد نه کمک .// بد نیست مشرق گزارش مفصلی در مورد تاریخ صنعتی ژاپن برای روشن سازی افکار عمومی تهیه و منتشر کند .
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      3 1
      ببخشید پروفسور، اون زنها و دخترایی که یانکی‌ها هرسال تو کره و ژاپن بهشون تجاوز کرده و سربه نیست شون میکنن هم جزو همون باجهایی هست که اینا از یانکی‌ها میگیرن یا اونا رو سوا حساب میکنن؟؟! سوال بعدی اینه که اگه یه آدم خیلی قدرتمند شب اومد در خونتونو شکست اومد تو، با همین سیاست میری اون کنار ساکت وامیستی ازش باج میگیری چون زورت نمیرسه یا نه؟؟!! میخوام همونطور که خودت گفتی روراست جواب مارو بدی!!!
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      2 0
      خطاب به دوستی که مرا پروفسور خطاب کرد : منظورت همون بانوانی هستند که تو جنگ جهانی دوم اینجوری شد ؟؟ اگر میخوای بگی اون جنایت بزار بگم بهت حمله اتمی هیروشیما بزرگترین جنایت تاریخ بشریت هست . اونی که میگه نمی‌دونم کدوم هارو میگی بهشون تجاوز. کردن شرمنده نشنیدم چیزی . دقیقا سوال دومت درسته ولی نه برا آمریکا . این کارو که گفتی دقیق روسیه کرد با اوکراین . شبونه با نقاب ریختن نیرو های هوادار روسیه و اونجا رو اشغال کردن ... روسیه ام بعد یک رفراندوم فرمالیته گذاشت که سازمان ملل چون نظارت نداشت روش تاییدش نکرد و کریمه رو به روسیه الحاق کرد . اتفاقا لهستان ، نروژ و فنلاند و سوئیس هم از بیم روسیه دست به خرید اف ۳۵ زدند چون بقول خودت اگر یک شب ریختن اومدن خونت ، باید از خودت دفاع کنی ، اونا هم همین کارو کردن ، سوای اینکه روسیه ابر قدرت هست .
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      0 0
      پس پروفسور جان دیگه وقتی اطلاع نداری نظر نده، یعنی تو نمیدونی همین الان هرسال در ژاپن و کرهٔ جنوبی، کلی زن و دختر توسط سربازهای آمریکایی مورد تجاوز قرار میگیرن و کشته میشن، کلی تظاهرات در شهرهای محل استقرار یانکی‌ها در کره و ژاپن به همین خاطر برگزار میشه ولی یانکی‌ها ککشونم نمیگزه و راست راست راه میرن و ادامه میدن؟؟! یعنی ما قبول کنیم شما چیزی نشنیدی و نیومدی بپیچونی یه جوری به جنگ دوم و روسیه و اوکراین و اینا ربطش بدی؟؟!! در ضمن کریمه رو اصلا روسیه اشغال نکرده خودشون رأی گیری و اعلام استقلال کردن ، یانکی ها با همین عجوزه ویکتوریا نالند خودشون گفتن 5 میلیارد دلار خرج کردن تا تو اوکراین کودتا کنن ولی قسمت هایی از اوکراین در مقابل این کودتای غربی مقاومت کردن و تسلیم نشدن از جمله کریمه!! البته اینها ربطی به اون مطالب صحیحی که من راجع به اینکه شما ادعا میکنی آمریکا به کرهٔ و ژاپن باج میده نداره!!! ما ایرانی‌ها ازون باجها نه از کسی می‌گیریم نه میدیم!!!!
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    2 0
    20 سال قبل باید این را دنبال می کردین که با سیاست ناشی گری رفتید مذاکره در خارج از آژانس را کلید زدین و تحریم به ملت زده شد
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    1 1
    يا شايد هم برنامه ريزي براي تجزيه ايران آقاي خوش خيال از هفت دولت ازاد!
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    2 0
    بایدن با بازی تحریم پیش می ره و نیازی به نقشه های دیگه نداره . ما باید از بازی دو دهه ای برجام درس بگیریم و بکشیم بیرون و امیدی دیگه به برجام نداشته باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس