کد خبر 1289274
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

به گزارش مشرق، علیرضا تقوی‌نیا، تحلیلگر در کانال تلگرامی خود نوشت: به نظر میرسد خریدهای تسلیحاتی ایران تا آن حد مهم بوده که توازن قوا را به شدت به نفع جمهوری اسلامی تغییر میداده که بلافاصله پس از سفر سرلشکر باقری ، نخست وزیر اسرائیل نیز که از موضوع باخبر شده بود ، به دیدار پوتین رفت تا بلکه بتواند مانع از اجرای این قراردادها شود.

 از طرفی منابع مطلع از پاسخ منفی پوتین به درخواست های نفتالی بنت خبر می دهند و توییت لحظاتی پیش حساب منتسب به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  ایران در همین راستا بوده است.

اگر ایران به سیستم اس ۴۰۰ و هواپیماهای سوخو ۳۰ و سوخو ۳۵ دست یابد علاوه بر نیروی موشکی استراتژیک و پهپادها ، می تواند روی هواپیماهای بسیار پیشرفته روسی نیزحساب کند.

روسیه مخالف اتمی شدن ایران است و به همین دلیل سعی دارد با مشوق های نظامی متعارف و جذابی که بتواند امنیت جمهوری اسلامی را به طرز چشمگیری ارتقا دهد ، از تصمیم احتمالی تهران جهت حرکت به سمت بازدارندگی اتمی جلوگیری کند.

توییت های دیروز و امروز ادوارد اسنودن هم یحتمل در همین راستا نگاشته شده است.

راز احتمالی توییت‌های فارسی ادوارد اسنودن

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • سوسان IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    24 18
    ریس جمهور اسرائیل رفت ملغی کنه بی خود زحمت کشیدی
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      14 1
      مال این صحبتها نیست
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    16 5
    غلط کردین که اگر بخواهید در هسته ای که قانونی هست خدشه ای وارد کنید
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      19 2
      منظور از اتمی تو متن احتمالا سلاح اتمیه نه انرژی هسته ای جناب
  • 9 DE ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    16 4
    معلوم نیست شاید هیچ رازی نداشته ولی نقشه ایران شبیه گربه ست نقشه اسرائیل هم شبیه موش
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    12 6
    به امید خدا اتمی هم خواهم شد و نیرومندترین جنگ افزارهای جهان را بدست خواهیم آورد. پاینده ایران
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    17 7
    برنده بازی روسها هستند .برگ برنده الان تو جیب پوتین هست کلی امتیاز با همین کارت از آمریکا وکشورهای منطقه میگیره بعدا هم با کلی تاخیر مثل تحویل اس 300چند تا هواپیمای ازرده خارج رو تحویل ایران میدن .تحویل اس 300 به ایران رو فراموش نکنین.چیزی که امسال احتمالش هست یک درگیری نظامی تو منطقه هست واحتمالا ایرانیها دارن میرن به سمت سلاح هسته ای .روزی که جنگ بشه این مردم ایران هستند که مثل دوران جنگ باید کنار هم باشند وگرنه از روسها وچینیها هیچ انتظاری نداشته باشین.
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      8 3
      خداییش اجاق کور کمپ تیرانایی یا مزدور هاسبارات؟؟! برندهٔ نهایی ملت ایران خواهد بود که به شما یانکی‌ها و صهیونیست‌ها تو دهنی محکمی زده و محکمترش تو راهه!!!
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      5 10
      كاملا با نظر شما موافقم.حيف كه تصميم گيران اين كشور يا شرق زده هستند يا غرب گرا.در معادلات فكري حضرات مردم ايران، همانهايي كه با تقديم خونشان اين كشور را هزاران سال پايدار نگه داشته اند جايگاهي ندارند.
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      11 3
      با نظر شما راجع به منافقانه بودن کامنت اول کاملا موافقم چون اینها میگن یا باید نوکر آمریکایی‌ها بشیم یا با هیچ کشوری همکاری نکنیم که خوب معلومه هدفشون تضعیف ایران هست!! ایران باید با کشورهایی که قصد براندازی نظام شو ندارن مثل چین و روسیه و.... همکاری‌های گسترده داشته باشه تا پیشرفت کنه، هروقت یانکی‌ها هم آدم شدن ( که بعیده!) اونوقت راجع به اونها هم یه تصمیم میگیریم!!!!
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      4 1
      برنده بزرگ ایران هست که نیروگاه هسته ای را با یک پنجاهم قیمت امارات خرید و سپر موشکی را با یک پنجم قیمت عربستان و خریدهاش برای ترکیه هم الگو شد
  • علیرضا IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    8 9
    به همین خیال باشید که روسیه به شما فناوری جنگنده نسل پنجم بده ............روسیه از آمریکا یهود دوست تره ...............نصف بیشتر پرسنل نظامی و امنیتی روسیه یهودی هستند
    • ناشناس IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      0 1
      اینکه در سازمان های کشوری و لشکری روسیه یهودیان علاقه مند به اسرائیل کم نیستند را قبول دارم. ای کاش یه مقاله ای در این زمینه نوشته می‌شد.
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    11 9
    "اگر ایران به سیستم اس ۴۰۰ و هواپیماهای سوخو ۳۰ و سوخو ۳۵ دست یابد"، اين اگرهاي شما كاملا غير محتمله! از روس جماعت جز خدعه و نيرنگ و ضربه به منافع ايران انتظار ديگري نبايد داشت.
    • تبریزی IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      4 1
      آره جونش، فقط یانکی ولا غیر!!! غربگدای کاسه لیس....
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    8 3
    روسیه با کارت ایران بازی می کنه. یا تحریمم نکنیدیا به ایران سلاح می فروشم
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      0 1
      حتی اگر این طور هم باشد آمریکا را تیغ می زند و به نفع ماست
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    6 8
    خخخخخ. هر وقت پشت گوشت رو دیدی هواپیمای روسی هم میبینی!
  • عرشی IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    3 2
    برادران بزرگوار من یک مسلمان و یک فرزند شهید هستم من به همه خون هایی که دراین کشور در مبارزه با امریکا و صهیونیسم بین الملل ریخته شد به همه این خون ها از جمله پدر بزرگوار شهیدم احترام میگذارم خواهشم از تمامی تصمیم گیران رسمی و اصلی کشور این هست که ایران همیشه هوشیار باشید تنفر ما از منافقین و انگلیس امریکا صهیونیسم همیشه ماندگار است غده سرطانی اسراییل و بقیه دشمنان کشور بنابر این همیشه باید مراقب بود حتی کشورهایی که اظهار دوستی میکنن تحویل اس 300 با تاخیر و انهم عدم عملکرد درست شک برانگیز بود خوشبختانه عزیزانمان در داخل کشور توانستند یک ارتقایی به ان بدهند اما در مراحل بعدی سفارشات به کشورها حالا هر کشوری باشد 1 تاخیر در تحویل 2 عدم کیفیت یا هر مشکل کوفتی دیگر به هیچ عنوان قابل اغماض نیست 3 ملت ایران کل را عرض میکنم همیشه نشان دادند در سخت ترین شرایط با غیرت و حمیت از مرزهای اسلامی دفاع خواهند کرد این جوانان خیابان ها را ببینید من شخصا با خیلی ها وقتیمطرح میکردم ایا در حالت اظطرار و ورود دشمن به کشور ایا شما از ناموس خود دفاع خواهید کرد ؟ همه مگفتند یقینا حتما یک نفر محض نمونه بیخیال نبود پس قدر این مردم باید ارج گذاشته شود باقی کار دیگر با مسئولین است که خوب میدانداری کنند و باج به هیچ کس ندهند این کشور تعلق به امام عصر عج دارد ما همه از فدائیان ان حضرت هستیم اما مراقب باید بود زمان اطمینان به هر کشوری که اظهار دوستی میکند گذشته همیشه باید مراقب بود احساس ارامش و داشتن غفلت لحظه ورود دشمن به خاک و ناموس ماست یا علی ع ادرکنی
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    9 1
    کار بسیار زیبایی بود ای کاش بتوانیم جنگنده های قابلی بسازیم.
    • من IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      0 7
      برادر من اسم کشوری هست که نگفته باشی ؟؟؟؟ فرزند شهید برره ای عزیز مردم گشنه ن دارن ناموس میفروشن حکومت جز تعامل با دنیا راه دیگه ای نداره حالا تویی که شهید زاده هستی تا نیفتادی به ناموس فروشی تعامل کن
    • تبریزی IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      2 0
      خطاب به‌ ۷:۱۷ کافر همه را به‌کیش خود پندارد، شاید خودت اینکاره باشی، ولی نمیتونی کار خودت رو به مردم شریف ایران نسبت بدی!!! درست سفره ما کوچکتر شده، اما خاک میخوریم ولی ناموسمان(کشور و خانواده)را نمیفروشیم، این کار توله (بلا نسبت توله)صهیونیستها و توله بهایی و منافقین تیرانایی هست.
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    15 2
    سوزش منافقین و صیهونیستها قابل درک است. سوزش استاندار باکو قابل درک تر.
  • US ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    5 4
    جالب اینجاس که خرید تسلیحات بسیار مدرن و به روز دنیا در زمان شاه از آمریکا به عنوان خوش حساب ترین کشور تو تجارت جهانی عین خیانت بود اما خرید تسلیحات قدیمی و از رونق افتاده مثل سوخو 30 و 35 که جنگنده های نسل 4 هستن در حالی که الان جنگنده ای نسل 5 دارن کم کم از رده خارج و نسل 6 جایگزینشون میشه عین خدمت و وطن پرستی و شجاعته در حالی که همه میدونن هم روس‌ها بسیار بد حسابن و هم به شدت منفعت طلب ماجرای اس 300 رو همه یادشونه
    • تبریزی IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      2 1
      برجام که نزدیکتره، چرا اونو یادت نیست؟
    • صمد IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      2 0
      اوکی، نمردیم و معنی خوش حساب رو هم فمیدیم!!! زمان شاه که کلاً کشور و مردم با شاه بی عرضه واس اونا بود، حتی تمام پولهای ایران تو بانکهای امریکا بود که اون رو هم با خوش حسابی هاپولی کرد!!!! اگه ایرانی هستی کمی تاریخ بخون، و اگر نه شنا یاد بگیری برات بهتره ....صهیونیست....
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    2 1
    سلام.خرید جنگنده برای ما،خوب نیست! امیدوارم حداقل تکنولوژی ساخت ان را خریداری کرده باشند،که بتوان با ارتقاعات ابتدا یک نوع اولیه ساخته شود! سپس جنگنده ها دیگر ایران،به کمک ان دانش ارتقاء پیدا کنند. ضمن اینکه،بازهم به نظر من با این همه مثلا دانشگاه! و خرج ها سنگین که در زمینه علمی و مدرسه و . میشود! خودمان می توانستیم بهترین ها را بسازیم! همانطور که توانستیم با یک تیر موشک MQ4 را بزنیم! ..
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 0
    ایول. خوشم اومد
  • محمد IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    0 0
    گربه منظور ایران است باید دید موش کیست
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    0 0
    ایران قدرت مند بافرزندان باایمان..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس