مرکل: اتحادیه اروپا را در برهه نگران کننده‌ای ترک می‌کنم

صدراعظم آلمان در آخرین روزهای زمامداری خود برای آخرین بار در اجلاس سران اتحادیه اروپا شرکت و از مسائل حل نشده این اتحادیه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه امروز نوشت که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در یکصد و هفتمین و آخرین حضور خود در اجلاس سران اتحادیه اروپا به خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: تا آنجا که به وظایف من در سمت صدراعظمی فدرال مربوط می‌شود، اتحادیه اروپا را در برهه نگران کننده‌ای ترک می‌کنم.

وی با اشاره به مناقشات پیرامون موضوع هایی از قبیل مهاجرت، اقتصاد اتحادیه و قانونمداری در کشورهای عضو، افزود: بر بحران‌های بسیاری چیره شدیم ولی مسائل حل نشده‌ای وجود دارد.

حدود یک ماه پس از برگزاری انتخابات سراسری در آلمان، سران سه حزب اصلی این کشور شامل چپ میانه سوسیال دموکرات، سبز و دموکرات‌های آزاد (FDP) که طرفدار تجارت است، توافق کرده‌اند مذاکرات را برای تشکیل دولت آینده این کشور آغاز کنند.

اگر این گروه از احزاب سیاسی در آلمان در مذاکرات خود پیروز شوند اولین ائتلافی خواهد بود که به دولت محافظه کاری که ۱۶ سال تحت حکومت مرکل اداره می‌شد، پایان خواهند داد.

اتحاد محافظه کاران اتحادیه دموکرات مسیحی یا اتحادیه سوسیال مسیحی در انتخابات ماه گذشته بدترین نتایج انتخابات را رقم زد که باعث شد حزب سوسیال دموکرات و نامزد آن شولتس، وزیر دارایی کنونی آلمان، به عنوان نامزد صدر اعظمی این کشور مطرح شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    خداحافظ هررریی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس