بالیوود

دوران سختگیری‌های سینمایی در هند به پایان رسیده و فصل تازه‌ای از نمایش عمومی فیلم‌های پرسروصدای بالیوودی در راه است.

به گزارش مشرق، از شواهد امر چنین برمی‌آید که دوران سختگیری‌های سینمایی در هند به پایان رسیده و فصل تازه‌ای از نمایش عمومی فیلم‌های پرسروصدای بالیوودی در راه است. بعد از تعطیلی نسبتا کامل فعالیت‌های نمایش فیلم در این کشور آسیایی و بسته بودن اکثر سالن‌های نمایش فیلم، حالا قرار است سینماها درهای خود را به روی تماشاگران مشتاق (و البته ترسیده از کووید ــ ۱۹) باز کنند و بلاک باسترهای هندی را روی پرده بفرستند. خبر خوش بازگشایی دوباره سینماها را رسانه‌های گروهی بعد از آن اعلام کردند که مسؤولان ایالت مهاراشاترا رسما گفتند به سالن‌های نمایش فیلم اجازه فعالیت مجدد و بازگشایی کامل داده‌اند. در بیانیه رسمی دولتمردان این ایالت، گفته شد که تمامی سالن‌های نمایش فیلم در این ایالت می‌توانند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، از ۲۲‌اکتبر بازگشایی شوند. طی دو سال گذشته و بعد از فروکش کردن مرگ‌ومیرهای ناشی از کرونا، صنعت سینما از مسؤولان مهاراشاترایی درخواست بازگشایی سینماها را کرده بودند اما مسؤولان رسمی به این درخواست‌ها جواب منفی داده بودند. آنها براین باور بودند که هنوز زمان مناسب برای بازگشایی مجدد و هجوم تماشاگران به سالن‌های تاریک نمایش فیلم نرسیده‌است.

بازگشت فیلم‌های پرسروصدا به پرده سینماهای هند پس از فروکش کردن کرونا

اما چرا صنعت سینما از مدیران این ایالت درخواست صدور مجوز برای باز شدن دوباره سینماها را مطرح کرده بود و مهاراشاترا چه اهمیتی برای صنعت سینمای هند دارد؟ واقعیت امر این است که این ایالت در بین تمام ایالت‌های کشور هند، مهم‌ترین مرکز برای نمایش فیلم‌های هندی است. از مهاراشاترا به‌عنوان بزرگ‌ترین منبع سود محصولات بالیوودی اسم می‌برند و فروش فیلم‌ها در این منطقه از ضروریات اصلی و محوری تولیدکنندگان فیلم در هند است. بمبئی که پایتخت سینمای هند به‌حساب می‌آید، در این ایالت قرار دارد و موفقیت یا عدم موفقیت فیلم‌های سینمایی، کاملا بستگی به نوع نمایش و فروش فیلم‌ها در این مکان دارد. در یک کلام، مهاراشاترا برای صنعت سینمای هند حکم لس‌آنجلس و نیویورک را برای محصولات هالیوودی دارد. تولیدکنندگان فیلم‌های سینمایی در هند در دو سال اخیر و بعد از بازگشایی محدود سالن‌های نمایش، به این دلیل حاضر به اکران عمومی محصولات پرزرق و برق خود نشدند که امکان نمایش عمومی‌شان در مهاراشاترا وجود نداشت.


گفته می‌شود یکی از دلایلی که مسؤولان این ایالت را مجاب به صدور مجوز نمایش عمومی فیلم‌ها کرده استقبال بسیار خوبی است که تماشاگران هندی از «دمپاگشاد/ بل باتم» آکشی کومار در ماه گذشته کردند. این اکشن جاسوسی با این که در مهاراشاترا اجازه نمایش پیدا نکرد و فقط ۳۰درصد از سالن‌های نمایش کل کشور را با خود داشت، توانست فروش بسیار خوبی (در مقایسه با وضعیت قرمز ناشی از پاندمی در هند) داشته باشد. رسانه‌ها از ظرفیت پر سالن‌های نمایش‌دهنده فیلم نوشتند و منتقدان گفتند این استقبال به معنی آن است که مردم عادی در سراسر هند مشتاق اکران عمومی فیلم‌های بالیوودی و حضور در سالن تاریک سینماها هستند.


البته کووید ــ ‌۱۹ در هند هم در حال کمتر شدن است و این موضوع، به صاحبان مشاغل و کسب و کارهای مختلف اجازه و امکان از سر گرفتن فعالیت‌های تازه را می‌دهد. صدور اجازه اکران عمومی فیلم‌ها در مهاراشاترا و بازگشایی دوباره سینماها، تهیه و تولیدکنندگان فیلم‌ها را به تکاپوی تازه انداخته و بلافاصله بعد از پخش بیانیه مقامات رسمی ایالت، شرکت‌های مختلف فیلمسازی تاریخ اکران جدید تولیدات پرسروصدایشان را اعلام کردند. رسانه‌ها با استقبال از این تصمیم با خوشحالی تاریخ جدید اکران بلاک باسترها را اعلام می‌کنند. شرکت ریلیانس اینترتینمنت اولین مرکزی بود که تاریخ اکران عمومی درام پلیسی روهیت شتی «سوریاوانشی» را اعلام کرد. این فیلم که آکشی کومار را در نقش اصلی دارد برای ۴ نوامبر راهی پرده سینماها خواهد شد. در این تاریخ جشن دیوالی برگزار می‌شود که از جشن‌ها و اعیاد مهم هند است.


«۸۳» کبیرخان هم برای کریسمس پیش‌رو رنگ پرده را خواهد دید. رانویر سینگ نقش اصلی این درام ورزشی را دارد و مضمون آن درباره جام‌جهانی ۱۹۸۳ و حضور تیم کریکت هند در آن است. رقیب فیلم در ایام کریسمس «لال سینگ چادها» با بازی عامرخان است. این درام اجتماعی و سیاسی نسخه بازسازی شده «فارست گامپ» تام هنکس است. شرکت قدیمی و معتبر یاش راج فیلمز دومین قسمت کمدی درام خانوادگی «بونتی و بابلی» را برای ۱۹‌نوامبر راهی پرده سینماها می‌کند. در کنار رانی موکرجی عروس خاندان یاش پوپرا که بازیگر نسخه اصلی هم بود، سیف علی‌خان، سیدارت چاتورودی و شراواری واگ هم در قسمت تازه حضور دارند اما پرخرج ترین تولید سینمایی این شرکت یعنی درام تاریخی «پریتوی راج» برای ۲۱‌ژانویه ۲۰۲۲ رنگ پرده سینماها را خواهد دید. باز هم آکشی کومار بازیگر اصلی فیلم است که در کنار سانجی دات ماجراهای داستان را به پیش می‌برند. تاریخ ۱۸‌مارس ۲۰۲۲ هم به‌عنوان زمان نمایش عمومی درام تاریخی «شمشیرا» انتخاب شده است. رانبیر کاپور، نوه راج کاپور نقش شخصیت شمشیرا را بازی می‌کند و سانجی دات به‌عنوان شخصیت منفی داستان با او به مبارزه برمی‌خیزد. وانی کاپور هم در فیلم هست.


شرکت تی سریز دومین قسمت کمدی ترسناک «بول بولایلا» را ۱۹‌نوامبر اکران عمومی می‌کند. آکشی کومار بازیگر نسخه اصلی جای خود را به کارتیک آریان داده و کایرا ادوانی نقش مقابل او را بازی می‌کند. دومین قسمت درام پلیسی و پرتنش «ساتیاموا جایاته» برای ۲۶‌نوامبر به نمایش عمومی درمی‌آید. دو سال قبل و پیش از شیوع کرونا قسمت اول فیلم با بازی جان آبراهام یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های زمان اکران عمومی خود شد. آیوشمن کورانا هم با کمدی خانوادگی و رمانتیک «چاندیگار کاره عاشق» برای ۱۰‌دسامبر به دیدار تماشاگران سینما در سالن‌های تاریک می‌آید. آجی دیوگان هم «می دی» خود را برای ۲۹‌آوریل ۲۰۲۲ روانه پرده سینماها خواهد کرد. آمیتاب باچان مگااستار هندی و راکول پریت سینگ هم‌بازی‌های دیوگان در این درام دلهره‌آور هستند که بخش مهمی از داستان آن اختصاص به هوانوردی دارد.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس