سردار باقری نمایه

آدمیرال ولادیمیر کاساتونوف، جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه از رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در سنت‌پترزبورگ استقبال کرد.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در با استقبال فرماندهان ارشد نیروی دریایی روسیه و نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران توسط گارد تشریفات ناوگان دریای شمال وارد سنت‌پترزبورگ شد.

آدمیرال ولادیمیر کاساتونوف فرمانده ناوگان کل دریای شمال و جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه، جمعی از ژنرال‌های بلندپایه روسی در ساختمان مرکزی نیروی دریایی روسیه از سرلشکر باقری استقبال کردند.

بیشتر بخوانید:

اهمیت سفر سردار باقری به روسیه از نگاه مفسر روس

پس از مراسم استقبال رسمی، سرلشکر باقری و آدمیرال کاساتونوف از گارد تشریفات سان دیدند و در ادامه با همراهی کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران و جمعی از معاونان و مقامات بلندپایه نظامی دو کشور وارد گفت‌وگو شدند.

فرمانده ناوگان کل دریای شمال و جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه در آغاز این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور سرلشکر باقری در سنت‌پترزبورگ گفت: نیروی دریایی ایران و روسیه در سال‌های اخیر همکاری‌های تنگاتنگ و رزمایش‌های دریایی متعددی برگزار کرده و به روند همکاری‌ها ادامه خواهند داد.

این مقام بلندپایه روسی به حضور ناوگروه هفتاد و پنجم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رژه دریایی اخیر سنت‌پترزبورگ اشاره کرد و تحکیم روابط دو کشور در عرصه نظامی و دفاعی، از جمله در زمینه همکاری‌های دریایی را خواستار شد.

سرلشکر باقری نیز در این دیدار گفت: روابط ایران و روسیه بعنوان دو شریک مهم در صحنه بین‌المللی رو به گسترش است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان با بیان اینکه ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار با عبور از اقیانوس اطلس وارد خلیج فنلاند شد و در رژه دریایی روسیه مشارکت کرد، افزود: این امر بیانگر اقتدار نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران و علاقمندی به گسترش همکاری نظامی و دفاعی با روسیه است.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر روابط دوجانبه، بویژه در زمینه همکاری نظامی و دفاعی، مسیری صعودی طی کرده است، گفت: با انعقاد قراردادهای تسلیحاتی و اجرایی شدن آن در آینده نزدیک، این مناسبات به طور چشمگیری گسترش خواهد یافت.

 رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان از امکانات رزم دریایی جزیره کرانشتات در خلیج فنلاند بازدید کرد. سرلشکر باقری پس از گفت‌وگو با هیات بلندپایه نیروی دریایی روسیه عازم جزیره راهبردی کرانشتات شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پیمان IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 0
    A.D: با سلام خدمت شما ای کاش میشد بجای خرید هواپیماهای نسل چهاری که تاریخ طراحی انها به دهه ۷۰ و۸۰ میلادی( یعنی چهل تا پنجاه سال پیش) برمیگرده، بدنبال خرید جنگندهای نسل ۵ روسیه میرفتیم یا اینکه حداقل دو تا سه اسکادران از خریدهامون به نسل ۵ تعلق میگرفت که تا سال ۲۰۵۰ نسلی از هواپیماهایی داشته باشیم که پاسخگوی نیاز کشور در آینده هم باشه چرا که رقبای منطقه ای ما، بیش از۲۵ سال هست که کاربر جنگندهای نسل ++۴ پلاس در سازمان رزم خود هستن و مطمئنن در چند سال آینده بدنبال خرید جنگندهای نسل ۵ خواهند رفت. با توجه به فرصتی که در این مقطع زمانی بدست اومده که ما بتونیم نیروی هوایی خودمونرو بروزرسانی کنیم، لااقل دست به خریدهایی بزنیم که باعث ایجاد توازن پایدار بلند مدت در برابر رقبای منطقه ای و دشمنان فرا منطقه ای خود باشیم نه اینکه میلیاردها دلار هزینه کنیم و نهایتا مدت کوتاهی این توازن برقرار بشه.همونطور که میدونید، زودتر دیدن.. دورتر زدن و دقیقتر زدن سه موئلفه اصلی در رزم هوایی هست به همین دلیل سوخو ۳۰ و سوخو ۳۵ با اون ابعاد گسترده در مقابل اف ۳۵ و اف ۲۲ پنهانکار(اسرائیل و امریکا)، خیلی نمیتونن حرفی واسه گفتن داشته باشن هر چند که در مقابل همسایگان ما که کاربر هواپیماهایی مثل اف ۱۸ (کویت) اف ۱۵ و تورنادو(عربستان و قطر) اف ۱۶( امارات و ترکیه) و جی ۱۷ و اف۱۶(پاکستان) بخوبی میتونن موثر و مفید باشن.
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    3 2
    از روسیه به تعداد زیاد آواکس بخرین آواکسهای خریداری شده میتونن به خاک هر دشمنی حمله کرده و اون رو شخم بزنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس