باقرپور: کمک های بین المللی تنها هفت درصد هزینه های ایران برای میزبانی از مهاجران را پوشش داده

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش گفت: کمک های سازمان های بین المللی تنها هفت درصد هزینه های ایران برای میزبانی از مهاجران را پوشش داده و بقیه هزینه ها توسط ایران تامین شده است.

به گزارش مشرق، کنفرانس بین المللی مهاجرت وین صبح امروز  (سه شنبه) با سخنرانی وزیر کشور اتریش افتتاح شد.

«عباس باقرپور اردکانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین در نخستین پانل این نشست به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: هیچ کس تردید نمی کند که وضعیت جاری در افغانستان در درجه اول نتیجه مستقیم مداخله نظامی ایالات متحده و دیگر نیروهای خارجی در افغانستان و خروج غیرمسئولانه آنها بعد از ۲۰ سال است.  

 وی افزود: کمک های سازمان های بین المللی تنها هفت درصد هزینه های جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی از مهاجران را پوشش داده و مابقی را کشورمان پرداخت کرده است.  

سفیر ایران در اتریش خاطرنشان کرد: هم اکنون سیل مهاجران افغانستانی در حال ورود به ایران هستند، ولی به دلایل مشخص این هجوم در اروپا خبری نمی شود. هم چنین ناامید کننده است که برخی کشورهای اروپایی به طور علنی اعلام می کنند از پذیرش پناهندگان افغانستانی امتناع می کنند.  

باقرپور خاطرنشان کرد: پناهندگان افغانستانی از امکانات درمانی و آموزشی ایران در شرایطی استفاده می کنند که جمهوری اسلامی ایران به میلیاردها یورو پول مسدود شده در نتیجه تحریم های غیرقانونی و غیرانسانی آمریکا دسترسی ندارد. ما حتی نتوانستیم با استفاده از پول خود واکسن کرونا برای مهاجران تهیه کنیم.

این دیپلمات ارشد ایرانی خاطرنشان کرد: علاوه بر کمک های مالی، ما از ابزارها و تجهیزات مراقبت های بهداشتی پیشرفته برای بیمارستان های مرزی خود و هرگونه ابزار لجستیکی دیگری که برای زندگی روزمره پناهندگان از جمله تحصیل و ایجاد شغل بیشتر ضروری است، استقبال می کنیم. ارائه تجهیزات لازم و پیشرفته برای ردیابی مرزها و جلوگیری از سوء استفاده قاچاقچیان مواد مخدر از پناهندگان نیز بسیار مهم است.

وی یادآور شد: نیازی به بیان نیست که مبارزه ایران با قاچاقچیان مواد مخدر، برای حفاظت از اروپایی ها برای کشور ما بسیار پرهزینه بوده است.

 باقر پور در پاسخ به سؤال یکی از حضار اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی گفتگو با اتحادیه اروپا در زمینه مهاجران افغانستانی را دارد. ولی لازم است این گفتگو بر مبنای تفاهم درباره اصول مشترک و بازنگری این اتحادیه در اصول سیاسی خود با هدف کمک موثر به پناهندگان باشد.  

گفتنی است، ششمین کنفرانس بین المللی مهاجرت وین به همت سازمان بین المللی توسعه سیاست های مهاجرتی از ۲۷ مهرماه به مدت ۲ روز در وین در حال برگزاری است

در نشست امسال که به دلیل محدودیت های کرونایی به صورت حضوری و آنلاین برگزار می شود، دستور کار اصلی کنفرانس موضوع تحولات افغانستان است. وزیر مهاجرت و پناهندگی یونان، وزیر خارجه مجارستان و وزیر امنیت بوسنی هرزگوین نیز در نشست مزبور حضور داشتند.

«عبدالله عبدالله» به صورت مجازی و معاون وزیر خارجه تاجیکستان و سفیر ترکیه نیز در نشست به صورت حضوری سخنرانی کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • وکیل آینده IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 1
    ایران راه را باز کنه شر مهاجران کم بشه بعد شیک میرن ترکیه واروپا زیبا نیست کسانیکه به ایران خنجرزدن تاوان پس بدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس