ثبت نام خانه اولی‌ها در طرح جهش مسکن از چهارشنبه

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ثبت نام از متقاضیان واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن از روز چهارشنبه در سامانه ملی نهضت مسکن آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، محمود محمودزاده اظهار کرد: روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ آماده ثبت نام برای واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن هستیم. متقاضیان می‌توانند به سامانه ملی نهضت مسکن به نشانی www.saman.mrud.ir مراجعه و نام‌نویسی کنند. البته در حال حاضر سایت از دسترس خارج است اما تا روز چهارشنبه فعال می‌شود. در ۳۱ استان و تعداد قابل توجهی از شهرها تامین زمین صورت گرفته و آمادگی ثبت نام وجود دارد.

سبز بودن فرم «ج» یکی از شروط چهارگانه است

وی درباره شرایط متقاضیان واحدهای طرح جهش تولید مسکن گفت: عدم استفاده از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، فقدان مالکیت خصوصی، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، چهار شرط اصلی خواهد بود.

محمودزاده با بیان اینکه امکانات و تسهیلات طرح جهش تولید مسکن به مراتب بیش از طرحهای قبلی است افزود: به واسطه امکانی که قانون‌گذار تعیین کرده طرح جهش تولید و تامین مسکن از نظر میزان تسهیلات، سود وامها و خدماتی که دولت می‌دهد به مراتب پیشرفته‌تر از پروژه‌های قبلی است. البته به شورای عالی مسکن پیشنهاد داده‌ایم که پروژه‌های قبلی هم مشمول همه امتیازات این طرح شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ‌روز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه درخصوص سقف و نرخ سود تسهیلات طرح جهش مسکن با بانک مرکزی جلسه داریم گفت: هنوز درباره جزئیات وامها مصوبه‌ای اخذ نشده است. تا کنون چندین جلسه در این‌باره برگزار شده که امیدواریم در نشست فردا تصمیمات نهایی اتخاذ و اگر ابهامی از سوی کارشناسان وجود دارد برطرف شود. در مراحل بعدی شورای پول و اعتبار و شورای عالی مسکن تصمیم نهایی را اخذ خواهند کرد.

به گفته محمودزاده، جلسات کارشناسی درباره جزئیات نحوه تامین منابع مالی و تسهیلات، خللی در ثبت نام ایجاد نخواهد کرد و می‌توانیم به صورت موازی، کارها را جلو ببریم.

حدود ۶۴ هزار فقره وام اجاره پرداخت شد

محمودزاده همچنین درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن گفت: بحمدالله روند پرداخت وام اجاره در بانکها بهتر از قبل شده است. در حال حاضر بیش از یک میلیون ۴۱۱ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که ۴۸۸ هزار نفر به سیستم بانکی معرفی شده و ۶۳ هزار و ۸۰۰ نفر تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: به منظور سهولت در معرفی ضامن وام ودیعه مسکن، مکاتباتی را با بانک مرکزی و دبیرخانه ستاد ملی کرونا انجام داده‌ایم و پیگیریها ادامه دارد تا شرایط بهتر شود. البته سرعت وام‌دهی بانکها در یک هفته گذشته افزایش یافته  است.

بنابراین گزارش، قانون جهش تولید و تامین مسکن ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ به تصویب مجلس و سوم شهریورماه ۱۴۰۰ به تایید شورای نگهبان رسید. بر اساس تبصره ۳ از ماده ۴ این قانون مجموع دوران مشارکت و فروش اقساطی واحدها ۲۰ ساله است. تسهیلات مربوط به ساخت واحدهای این قانون پس از دوره مشارکت به فروش اقساطی تبدیل و تعهدات آن به خریدار منتقل می‌شود.

هنوز جزئیات اقساط و نرخ سود تسهیلات خانه‌های طرح جهش تولید مسکن برای دهکهای مختلف توسط بانک مرکزی اعلام نشده، اما اقبال شاکری ـ نماینده مجلس ـ گفته که تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومان است که به سازندگان پرداخت می‌شود. اقساط نیز ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تا ۵ میلیون تومان خواهد بود. همچنین وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که تلاش می‌کند حداکثر کمک را به دهکهای یک تا سه داشته باشد. این کمکها می‌تواند شامل تقبل تمام یا بخشی از نرخ سود تسهیلات، زمین رایگان، خدمات مهندسی و عوارض صدور پروانه باشد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • خسرو خصوصی کرد افشار IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 0
    طرح بسیار خوبی برای افراد کم درامد
  • سمیه IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 0
    من رفتم تو سایت که ثبت نام کنم میزنه شما قادر به ثبت نام نیستی ، مگه خانومهای مجرد بالای ۳۵ سال نمی تونن ثبت کنن ؟ نوشتن که میشه پس چرا سایت قبول نمیکنه
  • معصومه IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 0
    سلام ثبت نام جدید مسکن چه ربطی به قبل داره؟ من قبل بخاطر نداشتن شرابط مالی ادامه ندادم اما الان تصمیم دارم . اما ورود ک میکنم همان جواب قبلی میده ک نمیتوانی ثبت کنی .عجیبه مگه طرح جدید مربوط به الان نیست؟
  • محمد IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 0
    طرح ملی مسکن مانند سایر طرح های نافرجامیست که هر چند وقت یه بار دولت جیب مردم رو خالی میکنند
  • حسین IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 0
    خدا رو لعنت کنه کسایی رو که به بهر بهانه ای ملت بدبخت رو که دارند از طریق وام به حساب خائنین به این مردم و مملکت واریز میکنند نیست و نابود کنه ، همه مردم رو وامدار و مقروض نموده اند خداوند خانواده تون رو نیست و نابود کنه انشا الله ۳۲۵۹که همانطور خواهد شد
  • عباس محسن افشاری IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 0
    یک ماه دارم سعی میکنم ثبت نام کنم برا مسکن
  • طاهره گلشنی IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    همین که خانه شویم خداروشکر میکنم من ۳۸ سال هست که مستجر هستم
  • فرشید عزیزی IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    عالی
  • میثم IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    خرم آباد تو لیست مسکن ملی نیست
  • ضیاء الله ابارقی IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    سلام بنده بیست سال مستاجرم هنوز هیچ وام مسکنی دریافت نکرده‌ام خواهشمندم رسیدگی فرمایید. سپاسگزارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس