دیدار و گفتگوی مقامات ناتو و جمهوری آذربایجان درباره قره باغ

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان و گروهی از نمایندگان ناتو در ارتباط با مسائل و تحولات اخیر در قره باغ دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش مشرق به نقل از آرمنیان نیوز، «ذاکر حسن اف»، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با گروهی از نمایندگان ناتو در باکو دیدار و گفتگو کرد.

در جریان این دیدار، نمایندگان پیمان دفاعی ناتو به سرپرستی «خاویر کلومینا پیریز» معاون دبیرکل ناتو در امور سیاسی و امنیتی و نماینده ویژه ناتو در قفقاز و آسیای مرکزی حضور داشتند و دو طرف درباره وضعیت قره باغ و آخرین تحولات مرزی با ارمنستان گفتگو کردند.

مقام ارشد ناتو نیز در این دیدار آمادگی برای ارائه کمک‌های مناسب در تأمین صلح در منطقه را اعلام کرد و آخرین وضعیت پس از جنگ قره باغ و سایر موضوعات مورد علاقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

پیشتر «حکمت حاجی اف»، دستیار رئیس جمهور در امور سیاست خارجی جمهوری آذربایجان در ویدئو کنفرانسی با عنوان سهم آذربایجان در صلح و امنیت منطقه آورو-آتلانتیک گفته بود: جمهوری آذربایجان ضمن استقبال از مواضع فعال ناتو در خصوص صلح و امنیت بین المللی، از همکاری‌های بین المللی در زمینه صلح حمایت می‌کند و خواستار گسترش گفتگوهای سیاسی و همکاری با ناتو است. در همان زمان نیز، نماینده ویژه دبیر کل ناتو در امور قفقاز جنوبی و آسیای مرکزی گفته بود: همکاری بین جمهوری آذربایجان و ناتو پایدار و قابل اعتماد است. ما از تمامیت ارضی و استقلال سیاسی و حق حاکمیت کشورهای منطقه حمایت می‌کنیم و خواستار صلح در منطقه و روابط مثبت میان سه کشور آذربایجان، گرجستان و ارمنستان در منطقه هستیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس