.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان از سمت خود کناره گیری می کند.

به گزارش مشرق، مقام‌های آمریکایی شامگاه دوشنبه از تصمیم «زلمی خلیل‌زاد» نماینده ویژه کاخ سفید در امور افغانستان برای استعفا از این سمت خبر دادند.

دو منبع آگاه در این‌باره به خبرگزاری «رویترز» گفتند که خلیل‌زاد در کمتر از دو ماه پس از خروج آمریکا از افغانستان، از سمت خود استعفا می‌دهد و قرار است «توماس وست» معاون وی، جانشین خلیل‌زاد در پست نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان شود.

خلیل‌زاد سال‌ها هدایت گفت‌وگوهای آمریکا با گروه طالبان در افغانستان را بر عهده داشت و از شخصیت‌های کلیدی مذاکرات سازش با این گروه بود.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز بامداد سه‌شنبه با تایید این خبر، گفت که خلیل‌زاد از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

بلینکن با صدور بیانیه‌ای توضیح داد که نماینده ویژه کاخ سفید در امور افغانستان نامه استعفای خود را تقدیم کرده و قرار است معاون وی، عهده‌دار این سمت شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    ماموریت انجام شد ونادان خائن تاآخر عمر باید جواب خیانت هایش را پس بدهد
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 0
    زلمی خلیل زاد و اشرف غنی نام دو مزدور و خائن به مردم افغانستان ثبت تاریخ شد ! ننگ ابدی بر تو باد ! ننگ ابدی بر همه خودفروشان مزدوران و عمله های غرب ... که به مردم افغانستان خیانت کردند !!! حتی حیوانات جنگل هم نسبت به قلمرو و خاک خود حساسیت دارند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس