رزمایش ناتو در اروپا آغاز شد/ استفاده از هواپیماهایی با سلاح اتمی

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بیانیه ای از آغاز یک رزمایش نظامی در ۱۴ کشور عضو در جنوب اروپا با استفاده از هواپیماهای دارای قابلیت حمل سلاح اتمی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با انتشار بیانیه‌ای از آغاز رزمایشی با مشارکت ده‌ها هواپیمای جنگی از جمله هواپیماهای دارای قابلیت حمل سلاح هسته‌ای در ۱۴ کشور این سازمان در جنوب اروپا خبر داد.

بر اساس بیانیه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، این رزمایش که «قله استوار» نام دارد، تمرینی به بهانه دفاع از متحدان اروپایی ناتو است و در طول هفته جاری نیز ادامه خواهد داشت.

در رزمایش مذکور جت‌های معمولی و همچنین هواپیماهای جنگی دوگانه با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای حضور داشته و توسط هواپیماهای نظارتی و سوخت گیری پشتیبانی می‌شوند.

ناتو در بیانیه خود در این خصوص ادعا کرد: این تمرین یک فعالیت آموزشی معمول و مکرر است و به هیچ رویدادی در جهان مربوط نمی‌شود!

این در حالیست که کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا و ناتو در سال های اخیر تلاش های زیادی برای تنش آفرینی در مرزهای روسیه به بهانه برگزاری رزمایش های عادی در اروپا به انجام رسانده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس