افزایش شدید قیمت سوخت در آلمان/ مردم برای خرید ارزان به کشور همسایه هجوم می برند

در پی آشفتگی بازار انرژی در اروپا قیمت سوخت در آلمان بیشترین رقم تاریخی خود را ثبت کرد، مردم برای خرید سوخت ارزان مجبورند به کشور همسایه هجوم ببرند.

به گزارش مشرق به نقل از راشا تودی، بر اساس آمارهای باشگاه اتومبیل آلمان پس از هفته‌ها قیمت‌های غیرقابل کنترل در آلمان قیمت سوخت در آلمان بیشترین رقم تاریخی خود را ثبت کرد.

بر اساس گزارش اتحادیه بزرگ‌ترین بخش موتوری اروپا، قیمت سوخت در آلمان در ایستگاه‌های پمپ بنزین روز یکشنبه ۱.۵۵۵ یورو در هر لیتر به فروش رفت و از بیشترین رقم ماه آگوست ۲۰۱۲ که ۱.۵۵۴ یورو در هر لیتر بود نیز فراتر رفت.

بر اساس این گزارش افزایش قیمت سوخت دیزل به دلیل تقاضای بیش از اندازه برای نفت کوره است که معمولا در فصول سرد سال بیشتر می‌شود. علاوه بر آن قیمت دی اکسید کربن ۲۵ فرانک در هر تن به دلیل تقاضای بیش از اندازه است که از سال گذشته شروع شده است.

پیش از این وزیر حمل و نقل آلمان اعلام کرد که دولت آمادگی لازم برای مواجهه با افزایش قیمت‌ها را داشته باشد. بنابراین قرار شد در صورتی که افزایش قیمت انرژی و سوخت ادامه‌دار باشد، برای رفع موانع و مشکلات بخش خانگی مالیات‌ها را کاهش دهند. در حال حاضر خانواده‌هایی که در مرزها زندگی می‌کنند، برای خرید سوخت با قیمت پایین به جمهوی چک هجوم می‌برند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس