کد خبر 1287293
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

هرکسی که قصد خرید خودرو دارد می‌داند که خودرو باید دارای بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث باشد. البته وجود بیمه بدنه برای خودرو از اهمیت کمتری برخوردار است به همین دلیل الزامی در خرید آن برای رانندگان در نظر گرفته نشده است، اما تمام دارندگان خودرو ملزم هستند که بیمه شخص ثالث را خریداری کنند. این بیمه در حین وقوع تصادفات رانندگی، پرداخت کننده خسارت مالی و جانی افراد است. در واقع اهمیت بیمه شخص ثالث امروزه بر هیچکسی پوشیده نیست. برخلاف سال‌های گذشته نسخه کاغذی و چاپی بیمه شخص ثالث حذف شده است، به این ترتیب تنها یک پیامک حاوی اطلاعات بیمه‌ای برای شخص ارسال می‌شود.

استعلام سوابق بیمه خودرو

در این بخش قصد داریم به سوابق بیمه خودرو نگاهی بیندازیم. سوابق بیمه خودرو یک مقوله‌ی مهم است و تمام مالکین خودرو باید نسبت به دریافت و بررسی آن اقدام کنند. اما شاید از خودتان بپرسید که چگونه می‌توانید استعلام سوابق بیمه خودرو خود را دریافت کنید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با اطلاعات مربوط به استعلام سوابق بیمه خودرو بیشتر آشنا شوید.

روش استعلام سوابق بیمه خودرو با شماره بیمه نامه

یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین روش‌های استعلام سوابق بیمه خودرو، استعلام با شماره بیمه نامه است. تا قبل از اینکه کد یکتا به بیمه نامه اضافه شود از این طریق می‌توانستند استعلام بیمه خود را دریافت کنند، اما بیمه نامه‌های جدیدی که صادر می‌شوند دارای کد یکتا هستند و با داشتن این کد به همراه شماره ملی به راحتی می‌توانید استعلام سوابق بیمه خودرو را دریافت کنید.
برای دریافت استعلام به کمک شماره بیمه نامه، تنها کافیست به سایت بیمه مرکزی وارد شوید. سپس اطلاعات خواسته شده(شماره بیمه نامه، کدملی، تلفن همراه) را وارد کنید. در صورت صحیح بودن اطلاعات وارد شده می‌توانید وضعیت بیمه نامه و سوابق خود را مشاهده کنید.

روش استعلام سوابق بیمه خودرو با کد یکتا

برای استعلام سوابق بیمه خودرو با استفاده از کد یکتا لازم است که به سایت بیمه مرکزی مراجعه کنید. استعلام با کد یکتا یکی از بهترین روش‌ها برای استعلام سوابق بیمه است. برای این کار به سربرگ استعلام بیمه نامه بروید، سپس از کادر سمت چپ تصویر روش استعلام بر اساس کد یکتای بیمه نامه را انتخاب کنید. در این قسمت لازم است که علاوه بر وارد کردن کد یکتا، شماره ملی و کد امنیتی لازم را وارد کنید و استعلام سوابق بیمه خود را دریافت کنید. اگر کد یکتای خود را فراموش کرده‌اید با مراجعه به بیمه نامه می‌توانید آن را پیدا کنید.

استعلام سوابق بیمه خودرو

روش استعلام سوابق بیمه خودرو با پیامک

بسیاری از افراد به اینترنت و وب سایت بیمه مرکزی دسترسی ندارند، آن‌ها می‌توانند تنها با شماره گیری چند عدد و وارد کردن اطلاعات مورد نیاز استعلام سوابق بیمه خودرو را دریافت کنند. در استعلام سوابق بیمه از طریق پیامک به دو روش می‌توان عمل کرد:

روش اول: ۱*کد ملی بیمه گذار*شماره بیمه نامه چاپ شده

روش دوم: ۲*کد ملی بیمه گذار*کد یکتای بیمه‌نامه

در هر دو روش باید دستور وارد شده را به شماره 30002621 ارسال کنید. در هر روش برای استعلام سوابق بیمه به کد یکتا و کدملی فرد نیاز است. اگر سامانه اختلالی نداشته باشد در همان 24 ساعت ابتدایی نتیجه پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

آیا می‌توان با پلاک خودرو استعلام سوابق بیمه خودرو را گرفت؟

استعلام سوابق بیمه خودرو

برای دریافت استعلام سوابق بیمه خودرو با پلاک ماشین باید به درگاه ملی خدمات دولت مراجعه کنید. برای استعلام سوابق بیمه از این روش هم به اطلاعاتی نیاز دارید، در صورت وارد کردن و صحیح بودن آن‌ها می‌توانید به سوابق بیمه خود دسترسی پیدا کنید. ازجمله این اطلاعات عبارتنداز:

· شماره موتور: این شماره روی موتور خودرو نوشته شده است. هر خودرو شماره موتور خاص خود را دارد که آن را در کارت ماشین هم قید می‌کنند.

· شماره شاسی: شماره شاسی خودرو معمولا روی بدنه خودرو هک شده است. هر خودرویی شماره شاسی متفاوتی دارد، به هیچ عنوان شماره شاسی دو خودرو نمی‌توانند یکسان باشد. به همین دلیل است که در هنگام دریافت کارت ماشین از شما می‌خواهند تا شماره شاسی ماشین را با آنچه در کارت ذکر شده است مقایسه کنید، در صورت مغایرت این موضوع می‌تواند دردسرساز شود.

· شماره بیمه نامه: هر بیمه‌ای که از جانب شرکت بیمه صادر می‌شود دارای یک شماره می‌باشد. این شماره در بیمه نامه عنوان شده است.

· شماره پلاک: در این بخش شماره پلاک ماشین را صحیح و بدون هیچ کم و کاستی وارد کنید.

· VIN: VIN یا همان Vehicle Identification Number در واقع شماره شناسایی خودرو است. این شماره برای خودرو حکم شماره شناسنامه دارد. این شماره از یک کد 17 رقمی که ترکیب رقم و حروف انگلیسی است ساخته شده، هرکدام از این اعداد و حروف معنی و مفهوم خاصی دارند. به عنوان مثال نشان دهنده سال ساخت خودرو، کشور سازنده و... است.

· شرکت بیمه: نام شرکت بیمه‌ای که بیمه خودرو را از آن خریداری کردید در این بخش باید بنویسید.

· کد ملی: در این بخش باید کد ملی فرد بیمه شونده نوشته شود.

کلام آخر

مهم‌ترین بیمه هر خودرویی، بیمه شخص ثالث بوده، داشتن آن برای تمام کسانی که مالک خودرو هستند الزامی است. برای خرید بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه و.... می‌توانید به وب سایت بیمه با ما سری بزنید. در این وب سایت می‌توانید بیمه مورد نظر خود را در شرکت‌های مختلف مورد بررسی قرار دهید، به این ترتیب یک شرکت بیمه معتبر با قیمت مناسب را می‌توانید انتخاب کنید. این تنها گوشه‌ای از امکانات وب سایت بیمه با ما است. امکان مشاوره تخصصی در زمینه خرید بیمه و کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با قوانین جدید بیمه شخص ثالث(راننده محور شدن بیمه شخص ثالث) در این وب سایت در اختیار شما قرار می‌گیرد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس