در بازی با پرسپولیس گریه کردم/ تاکتیک بازیکنان ایران ضعیف است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ضمن برشمردن دلایل موفقیتش با این تیم، گفت: بازیکنان ایرانی از نظر تاکتیکی ضعیف هستند ولی قدرت بدنی و تکنیک آنها رشک برانگیز است.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران از زمان روی کار آمدن دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی، در ۱۰ بازی متوالی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی به پیروزی رسید و در آخرین مسابقه، هفته گذشته برابر کره جنوبی به نتیجه تساوی یک - یک دست یافت.

عملکرد موفق اسکوچیچ با تیم ملی ایران یکی از مسائلی است که همواره از سوی کارشناسان و رسانه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

این مربی کُروات در خصوص راز احیای تیم ملی ایران بعد از سرمربیگری «مارک ویلموتس» گفت: فکر می‌کنم مهمترین چیز این است که ما با کیفیت و جزئیات کار می‌کنیم. البته اینکه من هفت سال هم در لیگ ایران بودم و بازیکنان را می‌شناختم هم کمک کرد ولی کار با کیفیت با کادر فنی که شامل «ماریو توت» و «ملادان زگانیر» هم می‌شود، دلیل اصلی نتایج خوب است.

اسکوچیچ در پاسخ به این سئوال که آیا قبل از قبول هدایت ایران با مربیان کُرواتی که در تیم ملی کار کرده بودند، مشورت داشته است؟ تصریح کرد: قبل از قبول پیشنهاد سرمربیگری ایران، با این مربیان در تماس نبودم و مشورت نخواستم اما همه ما (مربیان کُروات) شرایط خوبی در ایران داریم و با هم در ارتباط هستیم. شاید من نزدیکترین شخص به «زلاتکو کرانچار» (سرمربی سابق پرسپولیس، سپاهان و تیم امید ایران) بودم. او به معنای واقعی یک انسان بود.

بیشتر بخوانید:

برنامه بازی‌های باقی مانده تا صعود به جام جهانی

سرمربی تیم ملی ایران تاکید کرد: زمانی که در ایران بودم، متوجه شدم کرانچار فوت کرده است. تمام صبح برای او گریه کردم. سپس بعدازظهر وقتی که آرام شده بودم، برای تماشای یک مسابقه پرسپولیس به ورزشگاه رفتم. وقتی وارد ورزشگاه شدم، تصویری از کرانچار برای گرامیداشت او را روی سکوها دیدم که دوباره گریه کردم.

در بازی با پرسپولیس گریه کردم/ تاکتیک بازیکنان ایران ضعیف است

اسکوچیچ خاطرنشان کرد: وقتی من و «برانکو ایوانکوویچ» یک بار برای تماشای مسابقات باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا به قطر رفتیم، کرانچار متوجه این سفر شد و با تدارک یک ضیافت بزرگ از ما به عنوان دوست استقبال کردم. این ربطی به فوتبال و تاکتیک‌ها ندارد. این مرد یک شخص فوق العاده بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که لژیونرهای بزرگی چون سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی را در اختیار دارد، در مورد صادق محرمی مدافع ایران که در تیم دینامو کرواسی است، گفت: محرمی را از ۱۶ سالگی می‌شناسم زیرا آن زمان سرمربی ملوان بودم. او آن زمان چیزهای زیادی نشان داد و اکنون در حال تبدیل شدن به یک بازیکن بزرگ است. او هنوز در دینامو است اما به دلیل مصدومیت نتوانسته به پتانسیل کامل خود برسد. اگر همه چیز آنطور که باید پیش برود، او تونایی اش را نشان می‌دهد. محرمی بازیکن و فوتبالیست فوق العاده ای است.

«تفاوت لیگ ایران و کرواسی را چگونه توصیف می‌کنید؟» اسکوچیچ در پاسخ به این سئوال vecernji گفت: فوتبالیست‌های ایرانی به لحاظ تکنیکی و فیزیکی قدرتمند هستند و در سطح رشک برانگیزی قرار دارند. چیزی که آنها فاقدش هستند و من در آن جای پیشرفت می بینم، توانایی تاکتیکی است. بازیکنان ایران هنوز در توانایی تاکتیکی آن‌قدرها خوب نیستند ولی در بلند مدت می‌توان آن را آموخت. بیشتر اروپایی‌ها از نظر تاکتیکی منظم بوده‌اند و از آنجا که ایران بازیکنان بیشتری در باشگاه‌های اروپایی دارد، این امر به آرامی در حال تغییر است.

اسکوچیچ در بخش دیگری از گفتگوی خود در خصوص تفاوت ایران با کشورهای عربی که برای مردم کرواسی قابل درک نیست، گفت: اولین ویژگی خاص ایرانی‌ها میهمان نوازی استثنایی آنها است. در کشورهای اروپایی تصور کاملاً غلطی در مورد ایران ایجاد شده است. وقتی به ایران می آیید متوجه می‌شوید که چقدر ملت شگفت انگیزی هستند و چقدر به دیگران احترام می‌گذارند و ارزش قائل هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    3 5
    خوب برای سرمربیگری پرسپولیس خیز برداشتی ناقلا. از ترکیب تیم ملی معلومه
  • حامد IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    فکر کردم بخاطر سه گلی که قهرمان غررررررررررب آسیا،پیروزی خورد گریه کردی خخخخخ
  • کارمند ساده IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 2
    این همان چیزی است که ما جمهور ملت ایران می خواهیم ورزش پهلوانی نه مدال و یا باخت و پیروزی همین اشک ها اگر خدایی باشد برایمان کافی است .... و تو خود بخوان حدیث ....
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    1 7
    اینقدر گریه کن تا اشکت خون بشه
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    5 5
    بازیکن های پرسپولیس نابود کرد و بعد گفت برین با الهلال بازی کنید
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      1 1
      تمام تیم های ملی تو اون دو هفته بازی داشتن و الهلال هم بازیکنای در اختیار تیم ملی بودن. استقلال هم قبل از بازی با الهلال 5 تا بازیکن تو اردوی تیم ملی داشت و بعد از باختن از این بهونه ها نیاورد.
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    1 0
    پیروزی حرفش توزمین میزد.جونم میداد جام نمیداد
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    وقتی جایی ایستاده ای که گل‌های کمیابی را نمی بینی باید دنبال جایی باشی که گل‌های کمیاب را پیدا کنی . آقای اسکوچیچ در دومورد کاملا درست میگویند البته برای من مهمتر هستند . اینکه تبلیغات ضدایرانی رو میشه حس کرد که در اروپا حتی کرواسی چگونه است . اما اینکه در تاکتیک ناپذیری بازیکنان ایرانی باید به عوامل غیر فوتبالی ، زمان ، جنگ تحمیلی ، تحریم وتهدید و مشکلات حاصل از آنها هم اشاره کرد . حداقل بیست سال طول میکشد که با فراهم آمدن تسهیلات وزسرساختها نسل‌های فوتبالی آموزش ببینند اما با تجربه مثل اشاره به محرمی ، فدراسیون باید فعلا راه میانبر را انتخاب کند . دیده شده بازیکنانی درسنین پایین باهوش و مشاهده در پستهای مختلف بسیار پخته هستند ‌ . فوتبال ما باید شهریه شهر ، روستابه روستا ، باشگاه به باشگاه ، فیلم به فیلم ، درخواست نشان دادن مستعدها ، فعلا دنبال استثنایی ها درتاکتیک باشید . خیلی استعداد هست که میدانند مثلاًمالدینی دوم باشند و......راه دوم کشف مخرمیهاست البته در پهنه ایران ....همیشه شگفتی هست . حالا یک نفردیده ، صدنفرصد نفر میبنید و استعدادیابها مهم هستند اگر در اولویت باشند . ما باخانواده از باخت به الهلال شرمسار شدیم حتی خواهری می‌دانست الدوساری چطور رفت ماچطوررفتیم . افسوس نمی‌خورم حق مابرد نیست
  • ناشناس IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    3 0
    انقدر تو کشورهای خارجی بر علیه ملت ایران تبلیغ کردن که مردم خارج از کشور ایران وحشت دارن،واقعا مردم ایران میهمان نوازن،انگلستان چنان تبلیغاتی علیه ایران تو رسانه هاش کرده،و ایران هراسی ایجاد کرده،یادمه چند سال پیش انگلیس به مزدوراش دستور حمله به سفارتشو داد تا چهره مردم ایرانو در جهان تخریب کنه،مرگ بر انگلیس خبیث
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 0
    تمام فوتبالیستهای ایران مشکل تاخیر در تصمیم گیری و اقدام دارند. یعنی در یک لحظه کوتاه نمیتونن تشخیص بدن و تصمیم بگیرن که با توپ باید چی کار کنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس