سرلشکر باقری: قراردادهای خرید تسلیحاتی در سفر به روسیه پیگیری می‌شود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که به روسیه سفر کرده است، گفت: ما قراردادهای خرید تسلیحاتی بعد از خاتمه تحریم تسلیحاتی را با روسیه داریم که در این سفر در همه این موارد با طرف روسی صحبت خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح که به دعوت وزیر دفاع روسیه به این کشور سفر کرده است، در بدو ورود به مسکو در تشریح اهداف این سفر، گفت: ما با نیروهای مسلح کشور روسیه همکاری داریم و در طی سالهای اخیر این همکاری توسعه بیشتری پیدا کرده است و در مقطع فعلی سفر اینجانب به دعوت وزیر دفاع روسیه صورت می گیرد که علاوه بر مسائل دوجانبه نظامی که داریم و باید پیگیری شود، موضوع افغانستان از جمله موضوعاتی است که در این سفر به طور خاص مورد مشورت دو طرف قرار خواهد گرفت.

وی افزود: حوادث افغانستان قطعا بر کشورهای منطقه از جمله بر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدراتیو روسیه و دیگر کشورها تاثیر دارد و در این سفر درباره آنها صحبت خواهیم کرد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح درباره همکاری‌های دفاعی دو کشور پس از لغو تحریم‌های تسلیحاتی، گفت: ما در همکاری‌های نظامی دوجانبه در حوزه‌های آموزش، مسابقات نظامی، تبادل تجربیات و همچنین ادامه همکاری‌ها در مسیر امنیت کامل کشور سوریه و همچنین در صنایع دفاعی با یکدیگر همکاری‌هایی داشته و داریم.

سرلشکر باقری با بیان اینکه ما قراردادهای خرید تسلیحاتی بعد از خاتمه تحریم تسلیحاتی را با روسیه داریم که در این سفر در همه این موارد با طرف روسی صحبت خواهیم کرد، گفت: این سفر در مقطع آغاز سیزدهم صورت می گیرد و دولت آقای رئیسی هم نگاه خاصی به حوزه شرق و کشورهای آسیایی دارند و همچنین عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان شانگهای نیز اتفاق مهمی است و قطعا همکاری‌های فیمابین جمهوری اسلامی ایران و روسیه نیز از این جهت توسعه بیشتری پیدا خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • واحد 9000 IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    2 0
    انشالله خرید آرماتا و سوخو 57 و همکاری در تولید مشترک سوخو 75 چک میت
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 0
      خخخخخخخ فکر کردی شرایط ۵۰ ساله پیشه ؟! خرید اف۱۴ تکرار نمیشه و صدها جنگنده تکرار نمیشه
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 0
      اصلش ان شاءالله است
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    5 1
    ای کاش مذاکرات ایشان روی خرید سوخو 30 اس ام و اس 400 متمرکز شوند چون نسبت به بقیه تسلیحات قابل حصول تر و البته قابلیت دفاعی و حتی تهاجمی ما رو بشکلی افسانه ای با توجه به امکاناتی که در داخل داریم افزایش خواهد داد و لگامی خواهد بود بر دهان همسایگان متوهم
    • امیر IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      3 0
      سامانه پدافندی اس 400 نباید بگریم وقتی که توان توسعه باور 373 را داریم اما جنگنده رو حتما باید بگیریم
    • افشین IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      2 0
      چرا اس ۴۰۰ ؟؟ وقتیکه تا چند ماه دیگه مدل دوم باور لا مشخصات برتر از اس ۴۰۰ رونمایی میشه دیگه اس ۴۰۰ چرا بخریم.؟ اگه شرایط اقتصادی خوبی داشتیم خوب آنوقت خرید یک گردان اس ۴۰۰ برای شناخت نقاط قوت و همچنین ضعفهای این سامانه که ممکنه در اطرافمون زیاد بخرن کار خوبی بود. ولی در،شرایط فعلی دادن پول بیست فروند جنگنده به سامانه ای که خودمون داریم چندان عاقلانه نیست.
  • US ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    1 0
    تسلیحات تاثیر گذار مثل جنگنده و ناوشکن و سوخت رسان و آواکس بخرید
  • IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 1
    روسها فقط بازی میکنن با کارت ایران علیه غرب.....ده سال اس ۳۰۰ندادن هرگز سلاح موثری به ایران نمیدن ارباب پوتین
    • افشین IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      1 0
      شما میگید روسیه نمیده ولی نميگيد چرا نمیده و چه کشوری باذفشارهاش نميزاره بده. همین اس ۳۰۰ رو بخاطر چی نداد؟ هر چند که عدو سبب خیر شد و بجای ورژن قديميتر مدل پیشرفته تر رو گرفتیم. اصلا نمونه بعدی که نیروگاه بوشهر هست .اول کی قرار بود بیاره و نساخت؟؟ کی ول کرد و رفت؟؟ کر اومد تمامش کرد با همه بدقوليها و ناز،کردنها؟ج چرا همیشه طلبکار دیگران هستید و توقع دارید منافع مليشون رو فدای ما بکنند؟؟ تا حالا فکر نکردید در برخی علوم نظامی چرا پیشرفت سریعی داشتیم و کی بما کمک کرده؟؟ البته پولش رو گرفته. دشمن اصلی ما آمریکا و اسرائیل هستند و همه مشکلات دیگه از زیر سر اینا در میاد.
  • US ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    5 0
    مدل ارزان و کارای سوخو 75 (با 57 اشتباه نکنید) به همراه انتقال تکنولوژی بهترین گزینه نیروی هواییست. قیمت ده تا از این چابکها معادل یک F35 لیمو ترش است
    • افشین IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 0
      جنگنده سوخو ۷۵ تا بیست سال دیگه احتمالا به تولید انبوه برسه و عملیاتی بشه. مثل هر جنگنده دیگه ای که پانزده تا بیست سال زمان میبره. تا بیست سال دیگه بنظر شما ما خودمون در ساخت جنگنده خودکفا نميشيم؟؟ ما الان باید کامرون رو راه بندازيم با خرید خارجی و در آینده با نمونه بومی. نمیشه این مدت بدون هیچ تغییری صبر کرد
  • آرش پرهام IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 1
    سلام آره پیگیری قراردادهای زمان شوروی و یلتسین و مدودف و پوتین جون، احتمالا قراردادسوخو۲۷زمان یلتسین که زمان مدودف شد سوخو۳۰ الان میخاد بشه سوخو۵۷!!
    • افشین IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 0
      کمی به سوزشتون محدودیت بدید. اون زمان و اون اشخاص ورژن دولت قبلی خودمون بودند و غربزدگی شدید داشتن. غرب هم با فشار و دادن وعده هایی البته مثل برجام سر اونا رو کلاه مبراست و از دست رسی،ما هم جلوگیری میکرد. اما الان شرایط تفاوت داره. مستند پرزیدنت یا فروشنده رو نگاه کن تا بهتر بفهمی که چه خبر بوده. شرایط فعلی ما هم در موارد علمی و نظامی با اون زمان تفاوت داره. مشکل فعلی مشکل پول هست.
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 15
    پول مردم بیچاره ایران ار خرج چه می کنید ؟
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      2 0
      دوست عزیز در زمان پهلوی وقتی اف14 خریداری شد عده ای کمونیست و مزدور شوروی آن دوران آمدند و گفتند با پول این اف 14 ها بیا و مثلا حلبی آباد رو درست کن ولی در زمان جنگ دیدیم که همان اف14 ها در اینکه کل ایران به حلبی آباد مبدل نشه چقدر نقش حیاتی داشتند.قدرت و تجهیزات نظامی بخصوص اگر بومی ساز شوند تاثیر شگرفی بر اقتصاد و سیاست و اشتغالزایی خواهند داشت که در این مجال نمیشه به تفصیل توضیح داد.اگر شوروی سابق نیز با آن همه پیشرفت های نظامی از هم گسسته شد دلایل دیگری داشت
    • FR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      4 0
      این پول خرج امنیت همان مردم می شود. خزعبل هم نگو به جای این کار ها از حیف و میل درآمد های کشور در زمان شیخ بنفش بگو. یونان با اقتصاد داغونش از فرانسه رافال می‌خره.
    • افشین IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      2 0
      اولا بیچاره هفت جدو ابادت هست.وقتیکه در مورد ملت بزرگ ایران حرف میزنی درست حرف بزن اسقاطيلي فارسی،نویس.دوما پول ملت ایران هزینه امنييت خودشان میشود که اولین نیاز هر،انسان و ملتی هست. سوما شما نمیخواد جوش ما رو بزنی. کشور هند یک سوم جمعیتش در کنار خیابان زندگی میکنند و در همانجا میخوابند غذا میخورند و دستشویی میکنند. از همان مردم فقط،دو درصد در رفاه هستند و بقیه مشخصه چجوری زندگی میکنند و همه دیدن. اما همین کشور با اینکه سلاح هسته ای دارد در رتبه پنجم جهان و چند برابر ما بودجه دفاعی دارد. حتی پاکستان هم همینطور. حتی شيخکهاي جنوب خلیج فارس هم باداينکه هیچکدام به اندازه کوچکترین استان ما نه وسعت و نه جمعييت و نه تهدیدی دارند باز،چند برابر ما بودجه نظامی دارند. در همه جای دنیا از این مثالها فراوان هست. شما نگران پول مردم نیستید نگران قدرت و اقتدار روز افزون کشور بزرگ و ملت بزرگ ایران هستید. بعد از چهل سال میخوان در چند بخش مختصر نوسازی،کنند.آنهم در شرایطی،که ما نود درصد احتیاجات خودمون رو خودمون تولید میکنیم. آنوقت شما انگلها فکر کردید با این حرفها بهانه بدست آورده اید.خواب دیدید خیر است.این مردم خیلی با شعورتر از این حرفها هستند.
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 2
    از ما خواهش از آنها امتناع
    • افشین IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      1 0
      متاسفانه اخوی بشما آدرس غلط دادن و شما هم باور کردید. در برجام عزیزان که زبان دنیا بلد بودند و سردار ديپلماستي تشریف داشتند تقریبا داوطلبانه پنج سال تحریم تسلیحاتی را زدن به بدن برجام !!!! که حتی باعث تعجب کشور چین و روسیه که از این بخش به سود می رسیدند البته شد. در خلال برجام آقایان افتادن دنبال خرید هواپیمای مسافربری کهدغقط سه درصد از ملت از آن استفاده میکنند. در دیگر قراردادها هم تا توانستند به این دو کشور بی اعتنایی کردند تا جاییکه توافق ۲۵ ساله فعلی که مربوط به آنزمان بود از طرف چین لغو شد . غیر مستقیم هم گفتند شما هر وقت مشکل دارید یاد ما ميوفتيد و تا مشکل ظاهری هم حل میشود دنبال غربیها. دولت ساده لوح قبلی آنچنان فاتحه این روابط را به هوای لطف غربیها خراب کرد که وقتیکه فرجام رفت هوا تک و تنها ماند و البته علاقه ای هم به قدرت گرفتن نی،و های مسلح نداشت.حتی در بودجه ریالی هم دولت مبلغ تصویبش با تخصيصش تفاوت داشت. به هر جهت پولی هم نمانده بود که آقایان برای خرید اختصاص بدن. کلا ما جدی دنبال خرید نبودیم وگرنه طرف مقابل دنبال سودش هست. البته مفتی هم نمیدن.دلیلی هم نداره بدن.وای اگه پول کالا پرداخت بشه و جدی دنبالش باشیم اونا از خدا میخوان با این شرایط اقتصادی که دارند به درامدشون اضافه بشه.مخصوصا که در بخشهایی خرید ما تعداد قابل توجهی دارد.
    • افشین IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      2 0
      جالبه که در سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران بعد از برجام جناب نوبخت پیشنهاد فروش جنگنده رافائل از فرانسه بما را داده بودند!!!! خخخخ .همین اندازه ساده لوح و غرق در رویا. گذشته از اینکه این جنگنده نه از بابت قیمت و نه از بابت هزینه تامین و نگهداری بدرد ما نمیخوره و از آنجاییکه جناب نوبخت چکاره نیرو های مسلح و نیروی هوایی هستند و چه تخصصی،در این بابت دارند که بخود اجازه دادن همچین پیشنهادی را میدهند که یک طرف اینکه در صد ساده لوحی تا آنجا بالا رفته بود که فکر میکردند فرانسه بما جنگنده میده . فرانسه ای که هواپیمای مسافربری نمیده. فرانسهداي که تا حالا دوبار خودرو سازی،کشور ما در سینی بهش داده شده ولی ول کرده رفته. گزارش این افاضات جناب نوبخت در همین سایت در همان زمان موجود هست و می تونید سرچ کنید و بخونيد. اینجوری حداقل راحتی متوجه ميشيد که چرا برجام تقش در اومد.
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 1
      البته خودمون بهتر داریم نمیدونم چرا میخوان بخرن
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    2 0
    امیدوارم خرید جنگنده باشه وموشکهای ما فوق صوت ضد کشتی
    • افشین IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      1 0
      جنگنده رزمی و جنگنده آموزشی مافوق صوت هست و همچنین تعدادی بالگرد رزمی پیشرفته. البته جنگنده ها طبیعتا تسلیحات ضد کشتی و ضد رادار و هوا به هوا هم دارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس