نخست وزیر لبنان

نخست وزیر لبنان امروز شنبه در دیدار با جمعی از مقام های قضائی کشورش گفته که دولت وی در هیچ یک از پرونده های قضایی داخلی دخالت نمی‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه «ان بی ان» لبنان «نجیب میقاتی» امروز (شنبه) در دیدار با  «هنری‌خوری» وزیر دادگستری و «سهیل عبود» رئیس شورای قضایی و «غسان عویدات» دادستان کل لبنان که در دفتر نخست وزیری انجام شد، این مطلب را بیان کرد.  

در این دیدار، میقاتی تاکید کرد که پرونده کامل آنچه اتفاق افتاده، برعهده دستگاه‌های امنیتی تحت نظارت قوه قضائیه است.  

وی افزود: دولت تمایل دارد در هیچ پرونده‌ای مربوط به قوه قضاییه دخالت نکند و مقام قضایی باید هر اقدامی را که خود تشخیص می‌دهد، انجام دهد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار طرفین درباره پرونده حوادث امنیتی رخ داده در الطیونه و لزوم تسریع در تحقیقات برای کشف شرایط کامل اتفاقات و ارجاع عوامل این حادثه به قوه قضائیه بحث کردند.

تجمع روز پنجشنبه مردم لبنان در اعتراض به دستور قاضی تحقیقات پرونده انفجار تابستان ۱۳۹۹ بندر بیروت مبنی بر بازداشت تعدادی از وزیران و نمایندگان این کشور به خشونت کشیده شد و بنا به اعلام رسانه‌ها این خشونت ها هفت کشته و ۶۰ زخمی داشته است.

بنابر اعلام رسانه‌ها ارتش لبنان، شماری از عناصر مسلح حزب «القوات اللبنانیه» وابسته به سمیر جعجع را در حالی که ادوات نظامی و سلاح به همراه داشتند در یکی از مناطق جبل لبنان بازداشت کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس