کد خبر 1286165
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کدام موبایل‌های هوشمند را با هزینه کمتر از ۵ میلیون تومان می‌توان خرید؟

آمار شرکت Canalys نشان داد فروش تلفن هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به دلیل کمبود تراشه شش درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

به گزارش مشرق، کمبود تراشه از شرکت انویدیا و AMD گرفته تا جنرال موتورز، بر همه صنایعی که به قطعات رایانه ای نیاز دارند تاثیر گذاشته و اکنون به تولیدکنندگان تلفن هوشمند آسیب زده است. شرکت تحقیقاتی Canalys اعلام کرد علت عمده کاهش فروش تلفن هوشمند، کمبود قطعات بود که تامین تقاضای مصرف کنندگان را برای تولیدکنندگان تقریبا غیرممکن کرد.

طبق یک برآورد اولیه، سامسونگ در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ بیشترین دستگاه را به بازار عرضه کرد و ۲۳ درصد از سهم بازار را در اختیار گرفت که خبر خوبی برای این شرکت کره جنوبی است. اپل موفق شد سهم بازارش را بر مبنای سال به سال سه درصد افزایش داده و جایگاه دوم را تصرف کند. شرکتهای شیائومی، Vivo و اوپو هم مجموعا ۳۴ درصد از سهم بازار را گرفته و در رتبه های سوم، چهارم و پنجم قرار گرفتند. هر سه شرکت متعلق به غول چینی BBK هستند. از این نظر می توان گفت این شرکت پس از سامسونگ دومین تولیدکننده بزرگ تلفن هوشمند در جهان است.

بر اساس گزارش انگجت، با این حال عملکرد اپل هنگامی که مشاهده می کنیم آمار سه ماهه سوم شامل یک هفته فروش آیفون ۱۳ می شود، تاثیرگذار به نظر می رسد. زنجیره تامین قوی اپل به این شرکت کمک کرد در شرایط پرچالش بازار شکوفا بماند. این شرکت یکی از مهمترین مشتریان شرکت تراشه سازی TSMC است و بخش قابل ملاحظه ای از تولید این شرکت را سفارش می دهد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 0
    چین نباشه دنیا میخابه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس