کد خبر 1285822
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
زلزله خاموش در مسجد حکیم اصفهان + عکس

طی سال‌های اخیر برداشت بی‌رویه از سفره‌های آبی زیرزمینی و خشکسالی باعث فرونشست زمین در اصفهان شده است تا جایی که امروز اصفهان در رتبه نخست فرونشست کشور قرار گرفته است. ‌

به گزارش مشرق، مسجد حکیم یا جورجیر از مساجد چهار ایوانی مربوط به پایان دوره صفوی است که در منطقه قدیمی "بابُ الدشت" شهر اصفهان قرار دارد.

این روزها فرونشست زمین باعث ایجاد ترک‌های عمیق به خصوص در ضلع غربی بنای تاریخی مسجد حکیم اصفهان شده است.

مسجد حکیم اصفهان

مسجد حکیم اصفهان

مسجد حکیم اصفهان

مسجد حکیم اصفهان

مسجد حکیم اصفهان

مسجد حکیم اصفهان

مسجد حکیم اصفهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    1 0
    نتیجه تبدیل دهها هزار هکتار مرتع به باغ در بالادست زاینده رود. نتیجه کشاورزی بی رویه. نتیجه جاری نبودن آب در زاینده رود. نتیجه انتقال آب از این رودخانه برای صنایع برخی استانهای دیگر.
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    1 3
    اصفهانی ها با کشت رقم های آب بر مثل برنج وسط بیابان و توسعه صنایع آب بر رسما در حال نابودی شهر و دیار خود هستند امروز فکر می کنند زرنگیه یک وقتی می فهمن زرنگی نیست که دیگه چاره ایی جز مهاجرت اجباری برایشان نمانده .
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      1 0
      وا چه حرفها برنج لنجان سابقه تاریخی داره مال امسال و پارسال نیست. خواهش میکنم حرف بدون آگاهی نفرمائید خدارو شکر اینترنت هست. اما در مورد بقیه حرفها باید بگم حسادت به تاریخ و فرهنگ اصفهان چیزی به شما اضافه نمیکنه بلکه ضربه ای به تاریخ و فرهنگ به حوزه تمدن ایرانی اسلامی هست. مضاف به اینکه تاریخ اصفهان پر شده از اتفاقات تلخ و شیرین و سختی و این مردم وقایعی مثل کوچ یهودیان و ارمنی ها و حمله تیمور و افاغنه و پایتخت بودن در بزرگترین امپراتوری های ایران بعد از اسلام مثل سلجوقیان و صفویان رو دیدند و سربلند هستند. این هم مشکلیه که انشا اله حل خواهد شد . علاقه مندان میتونند به کتابهایی مثل تاریخ اصفهان نوشته محمد حسن خان جابری اصفهانی و ... رجوع کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس