کد خبر 1285618
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
زاخارووا: اولتیماتوم ژاپن در مورد جزایر کوریل امکان کسب توافق در مورد صلح را از بین می‌برد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اظهارات اولتیماتوم گونه ژاپن در مورد جزایر کوریل گفت: این اظهارات امکان کسب توافق در مورد صلح را از بین می‌برد.

به گزارش مشرق، ماریا زاخارووا زاخارووا در کنفرانس خبری خود و در واکنش به اظهارات اولتیماتوم گونه فومیو کیشیدا نخست وزیر جدید ژاپن در مورد روسیه و جزایر کوریل، تاکید کرد: این اظهارات امکان کسب توافق در مورد صلح را از بین می‌برد و حل مساله را پیچیده‌تر می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با بیان اینکه اگر طرف ژاپنی تلاش می‌کند با این گونه اولتیماتوم‌ها جریان مذاکرات با روسیه را تعیین کند، افزود: به نظر من شرکای ژاپنی دورنمای حل این مساله را مبهم‌تر خواهند کرد.

وی ادامه داد: روسیه بر این امر معتقد است که گام نخست در این راستا، پذیرفتن کامل نتایج جنگ دوم جهانی از سوی ژاپن ازجمله قانونی بودن مالکیت روسیه بر جزایر کوریل جنوبی باشد و در همین حال حل قابل قبول مساله توافقنامه صلح با ژاپن باید توسعه مجموعه روابط مسکو و توکیو با گسترش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی و سرمایه گذاری و اعمال تدابیر اعتمادسازی در عرصه نظامی و سیاسی و نزدیک کردن دیدگاه‌های دو کشور در امور بین المللی باشد.

گفتنی است، نخست وزیر ژاپن گفته است که بدون حل اختلاف ارضی ژاپن با روسیه در مورد مالکیت جزایر کوریل جنوبی، توکیو به امضای توافقنامه صلح با مسکو تن نخواهد داد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • mojtaba SE ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    1 0
    روسیه تو جنگ جهانی دوم میدونید چند میلیون کشته داد چند میلیون زخمی داد و تنها با شکست ژاپن چند جزیره کوچک رو جز لاینفک خودش کرد..بعدا ما به هر دله دزدی سرزمین دادیم بدون هیچ دلیلی ...
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    1 3
    آینده کره زمین متعلق به روسیه هست با داشتن وسعتی زیاد و منابع اب شیرین زیاد و گرمایش جهان که نقاط یخ زده کم کم دارند به مرتع و استپ تبدیل میشوند
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 2
    مناقشه ای که بین روسیه و اوکراین رخ داد یک چیز خیلی خیلی مهم در پی داشت اونم این بود که « همیشه گوش به زنگ باشید » اوکراین تا قبلش توریست های زیادی داشت ، تولیدش خیلی بالا بود و کلا وضعیتش مناسب بود ، اما پس از حمله اشغالگرای روسی به اوکراین ، سقوط کرد و الان دوباره سرپا شده . سوئیس ، که هر وقت اسمش به گوش میاد همه یاد صلح و ... میوفتن دست به خرید اف ۳۵ و پاتریوت زد . فنلاند ، یونان ، نروژ و لهستان که همه همسایه های روسیه محسوب میشن همین کارو کردن و مسلح کردن خودشون . اوکراین هم قراره در آینده اف ۱۵ و گریپین و اف ۳۵ تحویل بگیره . دلیل شکست اوکراین این بود که ارتشی بسیار ضعیف و قدیمی داشت . از چین هم نگذریم بسیار بدتر روسیه ست . همه دنیا الان باید بیدار بشه و بفهمه خطر این دو کشور خیلی بالاست باید خودشون آماده کنند . استرالیا و ژاپن و کره جنوبی و سنگاپور و فیلیپین همگی دارن خودشون آماده می‌کنند + تایوان که با حمله چین مقابله کنند .
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
      0 0
      کریمه با رفراندوم روس تبار ها ملحق شد
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
      0 1
      رفراندومی که یک نماینده سازمان ملل نظارت نداشته باشه ، اشغالگری محسوب میشه .
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      0 0
      17:39 سازمان مللی که ریشه ای یهودی صهیونیستی دارد و در یمن و میانمار منفعل بوده و ابزار امریکا و اروپا هست قابل اعتماد نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس