کمیسیون انرژی هفته آینده درباره سوءمدیریت‌ها در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تصمیم می‌گیرد

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: ظرف مدت یک هفته آینده درباره سوءمدیریت‌ها در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تصمیم‌گیری شده و در نهایت گزارش نهایی تهیه و به صحن ارسال خواهد شد.

به گزارش مشرق، فریدون حسنوند سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (سه‌شنبه ۲۰ مهر) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه محسن خجسته‌مهر مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت ایران حضور یافت و برنامه‌های خود را تشریح کرد.

وی افزود: موضوعاتی مانند افزایش تولید نفت، وضعیت شرکت‌های عملیاتی، فروش نفت، نحوه سرمایه‌گذاری، دیپلماسی انرژی، ساماندهی منابع انسانی در شرکت نفت، دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حوزه نفت، شرکت‌های عملیاتی و... مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: علاوه‌ بر بحث درباره اینکه نیاز به تولید نفت چقدر است؟ بحث‌هایی هم درباره میزان نیاز صنایع، نیروگاه‌ها و مصارف خانگی به گاز صورت گرفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت در حوزه‌های مربوط به خود توضیحاتی ارائه کردند.  

حسنوند اظهار کرد: همچنین تاکید بر این شد که با روش‌های تشویقی و حمایتی، انگیزه را در نیروهای صنعت نفت بالا ببریم و کمیته‌ای شکل گرفته در معاونت امور انسانی وزارت نفت در این رابطه، مشکلات مرتبط با کارکنان را حل و ساماندهی کنند این در حالی است که کارکنان وزارت نفت به طرق مختلف با کمیسیون انرژی در تماس هستند.  

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت‌های اجتماعی شرکت ملی نفت هم در این جلسه مطرح کرد لذا این شرکت باید مسئولیت‌های خود را در مناطق نفت‌خیز و گازخیز به طور کامل انجام دهد.

حسنوند افزود: مقرر شد دیدگاه‌های خود را در راستای تدوین قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و برنامه توسعه با یکدیگر تطبیق داده تا بتوانیم یک قانون جامع و کاملی در حوزه نفت و گاز با همکاری مشترک ارائه دهیم.    

وی گفت: درخواست آقای احمد مرادی نماینده بندرعباس و تعدادی از نمایندگان جهت اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی دیگر دستور کار کمیسیون انرژی مجلس بود که متقاضیان معتقد بودند برخی سوءمدیریت‌ها در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: همچنین گزارش نماینده درخواست‌کنندگان اعمال ۲۳۴ قرائت شد و نمایندگان دستگاه‌های حاضر نیز توضیحاتی مطرح کردند و در نهایت مقرر شد؛ ظرف مدت یک هفته، جلسه دیگری برگزار شود و نقطه نظرات نماینده درخواست‌کنندگان اعمال ماده ۲۳۴ و دستگاه‌ها شنیده و پس از آن گزارش نهایی تهیه و به صحن ارسال شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    ویرایش ریچارد نفیو، مسئول طراحی تحریم‌های ایران در کتاب هنر تحریم‌ها می‌نویسد: «در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ خرد جمعی در واشینگتن ایجاب می‌کرد که اعمال تحریم‌ها بر واردات بنزین ایران و سایر محصولات نفتی و بنزینی می‌تواند دولت ایران را از پای درمی‌آورد. نماینده جمهوری‌خواه سنا آقای مارک کرک که یکی از طرفداران اصلی تحریم ایران بود در سال ۲۰۱۰ استدلال کرد که قرنطینه بنزین درمورد ایران می‌تواند چنان آثار وخیمی بر ایران داشته باشد که او را متقاعد کند برنامه هسته‌ای‌اش را کنار بگذارد.» نفیو تأکید می‌کند که در ژوئیه ۲۰۱۰ این تحریم تبدیل به قانون شد اما چه اتفاقی افتاد؟! ایران به جای آنکه بلافاصله امتیاز بدهد، «پالایشگاه‌های خود را بازطراحی کرد تا نیاز بنزین داخلی را تأمین کند». نفیو با اذعان به اینکه «ایران توانست از این فشار عبور کند»، اشاره می‌کند: «واردات بنزین ایران به صورت میانگین سالانه از ۱۳۲ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۰۹ به ۳۹ هزار و ۶۰۰ بشکه در سال ۲۰۱۰ رسید».[۱]
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    بیت المال رو حیف و میل میکنن تحقیق و تفحص و آخرش ماستمالی و زد و بند و...
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      0 0
      این پالایشگاه تحریم های آمریکا رو دور زد تو هم از اونایی هستیی که کوفت میکنی و میگی سیر نشدم
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    این پالایشگاه باید در بورس عرضه بشه تا هم عملکردش شفاف بشه و هم مشمول معافیت مالیاتی 5 الی 10درصدی بشه و هم این پالایشگاه وقتی که به بورس بیاد میتواند به راحتی از بازار سرمایه تامین مالی کند
    • عباس IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      0 0
      همان پالایش یکم به قدر کافی از ما دزدی کرد، نماینده‌های محترم مجلس حقوق‌تون حرمتون بشه، که به پالایش یکم ورود نکردید، سرمایه ملت مالباخته در پالایش یکم رو حواله ... چپ‌تون کردید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس