مقام روس: واحدهای پدافند هوایی سوریه ۱۲ راکت اسراییلی را منهدم کردند

واحدهای پدافند هوایی سوریه مجهز به موشک های ضدهوایی روسی پانتسیر ۱۲ راکت پرتاب شده از سوی بمب افکن های اسراییلی را منهدم کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری ریانووستی، معاون مرکز روسی آشتی طرف های درگیر در سوریه گفت: واحدهای پدافند هوایی سوریه مجهز به مجموعه های موشکی پانتسیر حمله هوایی روز گذشته اسراییل را دفع و ۱۲ راکت پرتاب شده از بمب افکن های اف-۱۶ را منهدم کردند. 

به گفته این مقام روس؛ در جریان حمله هوایی اسراییل، ۶ نظامی سوری مجروح شده و به اموال نیروهای مسلح سوریه خساراتی وارد آمد.  

خبرگزاری سوریه ( سانا ) جمعه شب از مقابله پدافند هوایی سوریه با حملات رژیم صهیونیستی بر فراز آسمان حمص گزارش داد.

 به گزارش ایرنا، خبرگزاری سوریه ( سانا ) جمعه شب به نقل از خبرنگار خود در حمص از مقابله پدافند هوایی این کشور با حملات هوایی رژیم صهیونیستی بر فراز آسمان حومه حمص خبر داد.

رسانه سوری در گزارش دیگری اعلام کرد که ۶ نظامی سوریه در پی حمله موشکی جمعه شب رژیم صهیونیستی به منطقه التنف که به سمت فرودگاه نظامی تی فور ( T-۴ ) انجام شد، زحمی شدند.

 خبرگزاری سوریه به نقل از یک منبع نظامی این کشور افزود که حوالی ساعت ۲۱.۳۳ روز جمعه، دشمن صهیونیستی  حمله موشکی را از سوی منطقه « التنف » به سمت فرودگاه نظامی T-۴ در منطقه مرکزی ( حمص ) انجام داد.

این رسانه به نقل از منبع نظامی سوری افزود که پدافند هوایی سوریه بیشتر موشک‌های دشمن صهیونیستی را منهدم کرد اما بر اثر این حمله ۶ سرباز سوریه زخمی شدند و موجب خسارات مادی شد.

همچنین پایگاه اطلاع رسانی « أثر » سوریه به نقل از منابع میدانی گزارش داد که این حملات موشکی در منطقه البادیه ( بیابان ) به سمت فرودگاه نظامی T-۴ در حومه شرقی حمص متمرکز شده بود.

در همین حال برحی منابع گفتند که این حملات از منطقه ۵۵ جایی که پایگاه آمریکایی « التنف » در آن قرار دارد انجام شد که دو فرضیه را مطرح می کند . اول اینکه این حملات از سوی نیروهای آمریکایی انجام شده است و دوم اینکه هواپیماها و موشک های اسرائیلی از همین پایگاه پرتاب شده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری « اثر » این حمله نوزدهمین حمله در طول سال ۲۰۲۱ است و این تعداد، حملات آمریکایی ها به منطقه شرقی در ابتدای سال جاری را شامل می شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    0 0
    آیا راهی برای زدن خود این اف شانزده ها موجود نداره؟
  • FR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    0 0
    دمش گرم از ۱۱ موشک پرتاب شده ۱۳ تاش رو منهدم کردن! فکر کنم یکیشون رو سه بار زدن تا اسراییل بدونه با کی طرفه
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      0 0
      کار از محکم کاری عیب نمیکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس