تکلیف حضور تماشاگران در دیدار ایران-کره‌ فردا مشخص می‌شود

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت:به طور حتم فردا بحث حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی برای دیدار ایران و کره جنوبی، تعیین تکلیف خواهد شد و مطمئن باشید هیچ‌گونه کم‌کاری از سوی فدراسیون انجام نشده است.

به گزارش مشرق، «حسن کامرانی فر» امروز (شنبه) در نشستی مطبوعاتی اظهار داشت: در تاریخ ۲۱ سپتامبر(۳۰ شهریورماه ۱۴۰۰) به فیفا ایمیل زدیم و برای حضور تماشاگران در بازی ایران و کره جنوبی اعلام آمادگی کردیم.

وی افزود: برای برگزاری مسابقات در شرایط کرونایی مجوزهای لازم از سوی وزارت بهداشت ملاک است؛ در آن برهه تعداد تلفات کرونا در ایران بالا بود و با توجه به اینکه بحث واکسیناسیون در کشور روند خوبی را پشت سر می‌گذاشت به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا اعلام کردیم وضعیت در کشورمان در ۲۰ روز آینده بهتر خواهد شد.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: بعد از ایمیلی که به فیفا زدیم از وزارت بهداشت درخواست کردیم جزییات تماشاگران را به ما اعلام کنند تا آن را به کنفدراسیون بین‌الملی فوتبال (فیفا) اعلام کنیم؛ پس از این اتفاق وزارت بهداشت مجوز را صادر کرد و در ابتدا مجوز حضور تعداد کمتری صادر و در ادامه به این تعداد اضافه شد.

کامرانی‌فر تصریح کرد: پس از دو سال قرار است تماشاگران فرصت حضور در ورزشگاه را پیدا کنند و به این دلیل استقبال زیادی از بازی ایران و کره‌جنوبی به عمل آمد؛ جلسات مختلفی را با ارگان‌های مختلف برای تصمیم‌گیری پیرامون حضور تماشاگران برگزار کردیم و همین امروز هم جلسه طولانی مدت داشتیم؛  فیفا نگاهش این است که فوتبال ایران درگیر بحث تبعیض نژاد و سایر مسایل نشود؛ ما جزییات را به فیفا اعلام کردیم اما هنوز جواب قطعی به ما نداده‌اند، بلیت‌فروشی این مسابقه هم طبق فرمت AFC انجام می‌شود و این فرمت را برای ما ارسال کردند.

تکلیف حضور تماشاگران در دیدار ایران-کره‌ فردا مشخص می‌شود

وی اعلام کرد: اگرچه برخی کارها انجام شده اما نگرانی داریم زیرا به تازگی پیک کرونا کمتر شده است و احتمال دارد نتوانیم آنطور که باید و شاید پروتکل‌ها را رعایت کنیم. در حال حاضر حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی هنوز قطعی نشده و فیفا هم جواب قطعی به ما نداده است.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: تمام اموری که به وزارت بهداشت مربوط بود را انجام داده‌ایم و دوستان ما در این وزارتخانه، بحث‌های کرونا را مطرح کردند، در ابتدا قرار شد افرادی که قصد دارند در استادیوم حاضر شوند دو دوز واکسن را زده باشند؛ به جز این هر تماشاگر باید تست کرونا را پشت سر می‌گذاشت که هزینه بالایی دارد. ۱۰ روز است مشغول بررسی جزییات هستیم و به طور حتم تا فردا نتیجه نهایی درباره اینکه تماشاگران در ورزشگاه حاضر خواهند شد یا خیر از طرف فدراسیون فوتبال اعلام خواهد شد.

کامرانی فر اظهار داشت: فدراسیون فوتبال در این مدت هیچ‌گونه کم‌کاری برای حضور تماشاگران در ورزشگاه انجام نداده و تمام نامه‌نگاری‌ها صورت گرفته است، ما اولین نامه خود را روز ۳۰ شهریور ارسال کردیم؛ می‌گویند باید ۱۴ روز پیش به فیفا برای حضور تماشاگران نامه می‌زدیم اما زمان ارسال اولین نامه ما ۱۵ روز پیش است. فدراسیون فوتبال ۲۱ روز زودتر اقدامات لازم را انجام داد.

تکلیف حضور تماشاگران در دیدار ایران-کره‌ فردا مشخص می‌شود

وی در پایان گفت: به طور حتم فردا بحث حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی تعیین تکلیف خواهد شد و مطمئن باشید هیچ‌گونه کم‌کاری و سهل‌انگاری از سوی فدراسیون انجام نشد و برای ما مهم این بود که بهترین شرایط را از نظر پروتکل‌های بهداشتی برای حضور تماشاگران در ورزشگاه لحاظ کنیم.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: به طور حتم فردا بحث حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی برای دیدار ایران و کره جنوبی، تعیین تکلیف خواهد شد و مطمئن باشید هیچ‌گونه کم‌کاری از سوی فدراسیون انجام نشده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس