فرانسه به «گروههای تروریستی» در خاک مالی آموزش نظامی می دهد

نخست وزیر مالی از در اختیار داشتن اسناد و مدارکی خبر داد که نشان می‌دهد گروههای تروریستی فعال در این کشور آفریقایی تحت تعلیم و آموزش نیروهای فرانسوی هستند.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «چوگوئل کوکالا مایگا» نخست وزیر مالی در گفتگو با رسانه‌های روسیه اعلام کرد که شواهد و مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد فرانسه در حال آموزش و تعلیم گروه‌های «تروریستی» فعال در این کشور آفریقایی است.

به گفته نخست وزیر مالی، نیروهای فرانسه در شهر «کیدال» واقع در منطقه صحرای شمالی مالی، یک منطقه محصور ایجاد کرده و آن را به یک گروه تروریستی موسوم به «انصار الدین» - وابسته به القاعده- تحویل داده است.

وی در ادامه افزود که ارتش مالی از ورود به این منطقه منع شده است.

خبرگزاری راشاتودی به نقل از نخست وزیر مالی در مصاحبه با شبکه ریانووستی در روز جمعه نوشت که «مالی به شهر کیدال، که یک منطقه محصور و تحت کنترل فرانسه است، هیچ دسترسی ندارد».

نخست وزیر مالی در ادامه خاطرنشان کرد که این گروه‌های تروریستی «از لیبی وارد خاک این کشور شده‌اند».

گفتنی است، چند روز پیش وزارت امور خارجه مالی سفیر فرانسه در این کشور را احضار و مراتب اعتراض خود را نسبت به انتقادهای اخیر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه از دولت مالی ابراز کرد.

شایان ذکر است که در ژوئن گذشته، دولت فرانسه در پی اعمال کنترل بر کشور مالی در آگوست ۲۰۲۰ که به اخراج رئیس جمهور منتخب این کشور- ابراهیم بوباکار کیتا - انجامید، عقب نشینی نیروهای خود از منطقه ساحل را اعلام کرد.

در پی آن، سرهنگ «آسیمی گویتا» که هدایت کودتای آگوست ۲۰۲۰ را برعهده داشت، یک دولت موقت غیرنظامی برقرار کرد و اندکی بعد در ماه مه ۲۰۲۱ در دومین کودتا سران این دولت موقت را از سمت خود برکنار کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جهودشناس IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    1 0
    حقیقت اینه که فرانسه از زمان انقلاب یعقوبی که کشورشان به دست جهود افتاد، تا به امروز لنگرگاه بانکداران جهودی است (روتشیلد شاخه فرانسه). یعقوبیان انگل در سال 1799 میلادی پیروز انقلاب شدند و به فاصله‌ی فقط 5 سال بعد، در سال 1804 ناپلئون بناپارت جهودی فراماسون را روی کار آوردند و اروپا را به آتش کشیدند. کشورهای فرانکوفون بشدت تحت نفوذ مافیای ماسونی جهودیان هستند و مالی از دو طرف درگیر بریتانیا و فرانسه است. حالا که کشورهای آفریقایی فرانسه را اخراج میکنند، فرانسه هم از ظرفیت تروریستها برای ایجاد بهانه‌ی حضورش بهره می‌گیره. خدمتتون عرض کنم که گلوبالیسم بشدت شکست خورده. چون هربه‌هاش که دموکراسی و لیبرالیسم و کاپیتالیسم بودند بشدت شکست خورده‌اند. گلوبالیسم جای خودش را به امپریالیسم کمونیستی داده است. و امروز بریتانیا، فرانسه و روسیه و چین در پی بلعیدن کشورهای کوچک هستند. ما هم که منفعلیم. به زودی سازمان ملل جدیدی خواهد آمد و برخی کشورها در اون سازمان اصلاً حضور نخواهند داشت. ما هم همش میگیم مرزهای بین المللی نباید فلان بشه و بهمان. کلاً یک تخته‌ی ما کم است و دو تا فاز سوزاندیم
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    2 2
    مرگ بر فرانسه
    • جهودشناس IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      1 0
      نگو مرگ بر فرانسه. فرانسه یک کشور فرهنگی بود که اولین نابودی‌اش این بوده که دینشان توسط مسیحیت نابود شد. (مسیحیت یک فرقه جهودی است)/ فرهنگشون هم نابود شد و زمانی که رنسانس فرهنگی کردند، دوباره توسط سیاهپوستان نابود شد و امروز یک کلونی چندنژادی چندفرهنگی چنددینی است و در آینده فرانسه در آتش خواهد سوخت. مردمش گناهی ندارند و قربانی تفکرات چپ یهودی شدند (انگلهای درون فرانسه که همه یهودند) مردم فرانسه بشدت ناراضی‌اند و همه میدانند که یهود آنها را کنترل میکند.
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 1
    فرانسه این نوکر آمریکا بایسکی توسط سپاه اسلام تصرف شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس