کد خبر 1282501
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
حسین شریعتمداری نمایه

بلای خانمانسوزی که دولت آقای روحانی و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایشان در قاب و قالب برجام بر سر ملت آوار کرده‌اند بسیار فراتر از ثبت کلمه تعلیق -Suspension- در ضمیمه برجام است.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

۱- چهارشنبه شب همین هفته، آقای دکتر ظریف طی سخنانی در کلاب‌هاوس گفت «در مجلس گفتم که در برجام کلمه ساسپنشن (Suspension) نیست و این اشتباه از من بود، چهار بار یا سه بار کلمه ساسپنشن (تعلیق) در ضمیمه استفاده شده بود. این را مذاکره‌کننده ما، به ما اطلاع نداده بود»! اشاره جناب ظریف به اظهارات خود در تاریخ ۳۰ تیرماه ۱۳۹۴ در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی است که با جرأتی آمیخته به حرارت گفته بودند: «اصلاً تعلیق در هیچ جا نیامده، در هیچ جای برجام تعلیق نیامده. هرکس تعلیق ترجمه کرده، اشتباه کرده. هیچ جای برجام تعلیق نیامده»!

۲- اعتراف آقای ظریف به اظهارات خلاف واقع خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، اگرچه دیر هنگام است ولی همین ‌اندازه نیز بر ادامه سکوت ایشان ترجیح دارد و می‌تواند نمونه‌ای از بیراهه منجر به فاجعه برجام باشد البته چنانچه جناب ظریف در همان ایام که منتقدان به وجود کلمه تعلیق در برجام اشاره می‌کردند و ایشان با قاطعیت! آن را انکار می‌کرد، به خود زحمت داده و متن برجام را به دقت مطالعه می‌کرد! بعید نبود از تحمیل فاجعه برجام به ملت و نظام جلوگیری شود.

اما، بلای خانمانسوزی که دولت آقای روحانی و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایشان در قاب و قالب برجام بر سر ملت آوار کرده‌اند بسیار فراتر از ثبت کلمه تعلیق -Suspension- در ضمیمه برجام است. شرح ابعاد این فاجعه مثنوی هفتاد من کاغذ است که کیهان از نخستین روزهای ورود آقای البرادعی، مدیرکل وقت آژانس در سال ۸۲ به آن پرداخته و بعد از تصویب برجام نیز با تیتر «هسته‌ای رفت و تحریم‌ها باقی ماند»! از ماهیت واقعی و تلخ برجام پرده برداشته بود، در این مختصر اما، اشاره به چند نکته درباره اظهارات اخیر جناب ظریف را گفتنی می‌دانیم. بخوانید!

اول: آقای دکتر ظریف مسئول تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بوده‌اند و برجام نتیجه نهایی مذاکرات بود، بنابر این چگونه می‌توان پذیرفت که درباره متن این سند به اظهارات یکی از اعضای تیم اعتماد کرده و خود ایشان از مطالعه متن نهایی که وظیفه قانونی و قطعی وی بوده است خودداری ورزیده‌اند؟! می‌فرمایند وجود این واژه در ضمیمه برجام را مذاکره‌کننده‌ها به ما اطلاع نداده بودند! و توضیح نمی‌دهند که مگر خود ایشان در رأس مذاکره‌کنندگان و مسئول و مدیر آنها نبوده‌اند؟!

دوم: بی‌توجهی‌ها و بی‌دقتی‌های اینگونه در عملکرد تیم هسته‌ای کشورمان بی‌سابقه نبوده است. به عنوان نمونه - و فقط یک نمونه - فردای آن روز که توافقنامه ژنو به امضاء رسید - یکشنبه۳ آذرماه ۹۲ / ۲۴ نوامبر ۲۰۱۳- «فرد کاپلن» روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی و ستون‌نویس روزنامه‌های نیویورک‌تایمز، نیویورکر، آتلانتیک و اسلیت‌آنلاین و مؤلف چند کتاب در زمینه‌های نظامی و جنگ هسته‌ای، طی مقاله‌ای با ابراز تعجب نوشت: « چند هفته پیش یک مقام رسمی ارشد کاخ سفید از من و چند روزنامه‌نگار دیگر دعوت کرد تا نظرمان را درباره پیش‌نویس توافقنامه‌ای که قرار بود اوباما در مذاکره ۱+۵ با ایران به طرف ایرانی پیشنهاد کند جویا شود. وقتی متن پیش‌نویس توافقنامه را دیدیم، آن را کاملاً یکسویه ارزیابی کردیم و همه ما بر این باور بودیم که ایرانی‌ها هرگز این متن را نخواهند پذیرفت و به شرایطی که در آن آمده است تن ‌نخواهند داد. پیش‌نویس توافقنامه به‌گونه‌ای بودکه هیچیک از مواد آن نمی‌توانست با اعتراض یک آمریکایی، یک اسرائیلی و یا یک عرب متعصب روبه‌رو شود. اما امروز که متن توافقنامه یکشنبه ژنو منتشر شد با کمال تعجب دیدم همان پیش‌نویسی است که چند هفته قبل دیده بودم و اکنون تیم هسته‌ای ایران، برخلاف انتظار ما، بدون کمترین تغییری در متن پیش‌نویس به آن تن داده و پذیرفته است» !

گفتنی است که کیهان در همان اولین روزهای بعد از توافق ژنو و در جریان رصد رسانه‌های آمریکایی به نوشته «فردکاپلن» در سایت «اسلیت آنلاین» دسترسی پیدا کرده بود ولی به مصداق آیه شریفه «ان جائکم فاسق بنباء... اگر فاسقی خبری آورد، درباره آن تحقیق کنید» انتشار آن را به مصلحت ندیده و ترجیح داده بودیم که با اعلام پیروزی تیم هسته‌ای و رئیس‌جمهور محترم کشورمان جناب روحانی، همسویی کنیم، اما وقتی متن توافقنامه ژنو - به روایت وزارت‌خارجه خودمان و نه fact sheet کاخ‌سفید- منتشر شد، با کمال تأسف آنچه فردکاپلن نوشته بود را «واقعی» یافتیم.

سوم: مشکل تیم مذاکره‌کننده بسیار فراتر از وجود کلمه تعلیق در سه یا چهار نقطه از متن ضمیمه برجام و خودداری یک عضو مذاکره‌کننده از اعلام آن است! در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تعدادی از عوامل دشمن حضور داشته و برای حریف جاسوسی می‌کرده‌اند! ولی جنابان روحانی و ظریف حتی پس از بازداشت برخی از آنها به حمایت از آنان ادامه دادند. خسارت حضور آنها در تیم هسته‌ای محدود به سرپوش نهادنشان بر وجود کلمه تعلیق در ضمیمه برجام نیست. حضور آنان در تیم هسته‌ای و بی‌توجهی جنابعالی به عملکرد آنها به منزله آن بود که آمریکا با عوامل و نیروهای خودش مذاکره می‌کرده است. به بیان دیگر ظاهراً ادای مذاکره را در می‌آورده است! ولی در واقع، آنچه می‌خواسته را به آنها دیکته می‌کرده است!

چهارم:‌ آقای ظریف! همین جا باید به سخنان شما در شورای روابط خارجی آمریکا اشاره کرد که خطاب به آنها (یعنی خطاب به دشمنان تابلودار ایران اسلامی و طرف مذاکره‌کننده) گفته بودید، اگر در مذاکرات به توافق نرسید و حزب و گروه سیاسی شما در انتخابات پیروز نشود، «تندروها» قدرت را در دست خواهند گرفت! این سخن جنابعالی چه مفهومی داشت؟ همانگونه که نگارنده در یکی از یادداشت‌های کیهان آورده بود، پیام روشن اظهارات جنابعالی برای آمریکا این بود که اگر تندروها - بخوانید انقلابیون- قدرت را در دست بگیرند اهل باج دادن نیستند! معنای دیگر سخن شما این بود که گروه و جریان سیاسی شما اهل باج دادن است! با این حال چه کسی می‌توانست از شما انتظار دستاوردی در برجام داشته باشد؟! لطفاً فاجعه برجام را در حد واندازه فراموشی کلمه ساسپنشن تقلیل ندهید، ماجرا فاجعه‌بارتر از این است.

پنجم: در طول مذاکرات هسته‌ای خطاهای بزرگی مرتکب شدید که تمامی آن اشتباهات -بدون استثناء - از سوی منتقدان با ارائه دلایل و اسناد روشن به جنابعالی و تیم تحت مدیریت شما گوشزد شده و درباره عواقب سوء آن هشدار داده شده بود ولی شما و

آقای روحانی به هیچیک از آن هشدارها توجه نکردید و انتقاد دلسوزانه منتقدان را با اهانت‌های بی‌سروته پاسخ دادید و ...

آقای ظریف! فرموده‌اید کلمه ساسپنشن را که سه یا چهار بار در ضمیمه برجام آمده بود، ندیده‌اید! ... آیا این کلمات هم برایتان آشنا نیست و آنها را نشنیده و یا در رسانه‌ها ندیده‌اید؟! «بی‌سواد، بی‌شناسنامه، مزدور، کاسب تحریم‌، کودک‌صفت، حسود، بزدل، ترسو، جیب‌بر، بی‌قانون، مستضعف‌ فکری، بیکار، متوهم، غوطه‌ور در فساد، سوءاستفاده‌گر، خرابکار، عقب‌مانده، تازه به دوران رسیده، عصر حجری، هوچی‌باز، منفی‌باف، یأس‌آفرین، ناشکر، باید به جهنم بروند! انقلابیون نفهم!، یک مشت لات! و ...» اینها پاسخ جناب روحانی به منتقدان - از جمله منتقدان هسته‌ای- بوده است.

گناه منتقدان فقط این بود که نابلدی تیم هسته‌ای کشورمان و ناتوانی رئیس‌جمهور وقت را می‌دیدند و دلسوزانه هشدار می‌دادند و اکنون سؤال این است که کدامیک از آنچه منتقدان درباره آن هشدار می‌دادند تحقق نیافته است و کدامیک از وعده‌ها و تعریف و تمجیدهای اغراق‌آمیز آقای روحانی درباره برجام تحقق یافته است؟!

ششم: سایت‌های مدعی اصلاحات و روزنامه‌های زنجیره‌ای که طی ۸ سال گذشته تنها مأموریتشان حمایت - کورکورانه و دستوری- از تمامی مواضع و عملکرد دولت آقای روحانی و بزک آمریکا و برجام بود، این روزها و بعد از اظهارات آقای ظریف به ترفند خنده‌داری روی آورده و ادعا می‌کنند که کلمه تعلیق در ضمیمه برجام آمده بود و ضمیمه را «حاشیه»! قلمداد می‌کنند و حال آنکه ضمیمه‌های برجام بخش‌های جدایی‌ناپذیر و به بیان دیگر بخش‌های اصلی برجام هستند و بایدها و نبایدهای برجام در همین چند بخش ضمیمه آمده است.

هفتم: و بالاخره جناب ظریف ! ماجرای بلایی که برجام بر سر ملت و نظام آوار کرده است منحصر به بی‌خبری شما از واژه تعلیق در ضمیمه برجام نیست و باید گفت؛ کار پژمردگی یک گُل نیست،

دولت آقای روحانی و تیم هسته‌ای ایشان، جنگلی را به آتش کشیده و سوزانده‌اند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • هموطن GB ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    31 0
    اگر هر خاین خیانتکاری را به سزای اعمالش میرساندید، کار به اینجا نمی‌کشید. وقتی شبنم نعمت زاده، که در شرایط جنگی کشور، دارو احتکار مسکن ، راست راست راه میرود و به ریش پیکرهای پاک شهدا و ملت میخندد، ظریف هم باید این افتضاح را ببار آورد. گاهی فکر میکنم واقعا انگار همه دستتون توی یک‌کاسه هم ست.
    • پیدا کنید پرتقال فروش رااااااااا IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      6 0
      بزرگترین مشکل بروکراسی ما اینه که همیشه گمان میکنیم اگر یک نفر که راس هرم هست برود و فرد دیگری در همان سطح جایگزین شود، دیگر همه مشکلات اون سیستم حل می شود و یهوووووویی با همین تغیرات محدود بالای هرم همه چیز بر وفق مراد می گردد. اما غافل از آنیم که هنوز حواریون ظریف و برجامیان همچناااااان بر مهمترین و حساسترین پست ها و مناصب مدیریتی داخل و خارج همچنااااااان مسلطند و با ظرافت ! و لطایف الحیل همان روح برجام و غرب پرستی و کدخدا هراسی را در حوزه کاریشان با قدرت و قوت تماااااام استمرار میدهند ..... ما دلخوش به تغییر چند نفریم و اما سیستم و ساختار اصلی قدرت و مدیریت وزارت خارجه در قرق باند سابق و مریدان و دوستان و کاسبان برجاااااااام ......!!!!!!
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 0
      بگویید به چه حقی به ظریف در دانشگاه تریبون داده اند؟ هدف روشن است ارتباط با جوانان و تزریق طرز فکر پوسیده خود به انها و هموار کردن آشوب در دانشگاهها با کمک سبز و بنفش! حضور ظریف در دانشگاه توهین بزرگی به ایران است
  • هاتف IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    17 0
    واقعا همینطور است . تازه ایشان مدعی شده اند که عده ای به ما اهانت نموده اند ،اهانت کمترین و نازل ترین چیز است اینجا تازه شروع کار قوه قضاییه است که دیر هم شده است !!!
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    15 0
    اف به ظریف
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    9 1
    سلام حالا این اشیخ وکابینه ش کی محاکمه میشوند
    • حیدر IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      1 0
      هر وقت رای دهندگان و سلبریتی های طرفدارش محاکمه شدند؟
  • بختیاری IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    7 0
    یکنفر چطور باید متخلف بودن وخــــــائــــــن بودن خودش رو فریاد بزنه تا کسی پیدا بشه و دمار از روزگارش دربیاره(به سبک ولحجه نــــــیــــــویــــــورکــــــی) ؟؟؟؟؟ تحمیل فاجعه برجام به ملت قطعا عمدی و با برنامه ریزی بوده، فقط یک موضوع باقی مونده و اون هم محاکمه ومجازات خیانت کاران هست.
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    6 0
    اگه آمریکا به ایران حمله نظامی کرده بود مطمئنا خسارات این حمله بسیار بسیار کمتر از خسارات به قدرت رسیدن خائنان بنفش بود
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    5 0
    ضمن احترام به سرکار خانم مرضیه هاشمی مجری شبکه پرس تی وی، در مقطعی که این بانوی محترم توسط پلیس مزدور آمریکا بازداشت شده بود، رئیس جاسوس خانه انرژی اتمی، یعنی آن فرد منفعل، مجسمه متحرک، بی خاصیت، مسلوب الاراده، فشل، تحقیر شده کذّاب سرخه ای، در برابر تهدید به قتل یکنفر در دفتر منطقه‌ای مسکو، در ماجرای دزدی و غارت بیت المال توسط عناصر فاسد و خائن، خفه خون و لالمانی گرفته و چشمانش کور شده بود، اما برای خوشمزگی با شیوه فریب خود، مصاحبه ترتیب می داد و لاطائلات می بافت و برای سرکار خانم مرضیه هاشمی که ابداً به وی مربوط نمی شد، اشک تمساح ریخته، مصاحبه می کرد و مرثیه می سرایید، وی و همپالکی هایش چونان بیسوادی مثل ظریف، قطعاً از یک قماش هستند، مجسمه آنها را باید بعنوان نماد نکبت و خسارت، در نقاطی شاخص از شهر نصب کرد، بدبخت فرهنگستان علوم که پذیرای زورکی این جماعت باشد؟
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    8 0
    ای کاش دلیلش جهالت باشه و نه خیانت و چه رویی دارند البته مجلسی هامون که فقط حقوق نمایندگی رو خوردند و بویی از نمایندگی این مردم مظلوم نبردند
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 0
      نمایندگان وقت مجلس که نیم ساعته رای بتصویب دادند . چرا توجه نکردند . خاصه جناب لاریجانی که قصد داشت رئیس جمهور بشود و قبل از آن مسئول پرونده هسته.ای بود و گفته بود در گرانبها دادیم و آبنبات گرفتیم .
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    8 0
    احسنت
  • شسم IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    2 0
    حالا جنابعالى هم به لطف ايزد منان چنان ميدان فراخى در اختيارتان قرار گرفته
  • ابراهیم IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    2 0
    نیرنگ ودروغهای اقایان روحانی وظریف در طول زمان مذاکره وبعد ازان را خوب بیاد داریم. که هرچه دلسوزان نظام گوشزد میکردند را بباد ناسزا میگرفتند. ولی در عجبم الان چرا با اشکار شدن بی مسئولیتهایشان باز هم سایتها وروزنامه های حق العمل کار مرتب دم از مذاکره میزنند واصرار بر تکرار این فاجعه دارند>
  • IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    3 0
    اقل وقت را تلف نکنید سریع ظریف روحانی وجهانگیری واحمدی نژاد را بازخواست کنید
  • IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    5 0
    3363پیامبر اکرم : «ثَلاثٌ مَن کُنَّ فیهِ فَهُوَ مُنافِقٌ وَ اِن صامَ وَ صَلّی وَحَجَّ وَ اعتَمَرَ و قالَ «اِنّی مُسلِمٌ» مَن اِذا حَدَّثَ کَذِبَ وَ اِذا وَعَدَ اَخلَفَ وَ اِذَا ائتُمِنَ خانَ؛ [۲] سه چیز است که در هر کس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمره کند و بگوید من مسلمانم؛ کسی که هنگام سخن گفتن دروغ بگوید؛ و وقتی که وعده دهد تخلف نماید؛ و چون امانت بگیرد، خیانت نماید.»
  • US ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    2 0
    یعنی میخواین بگین تو دولت قبلی یه نفر نبود که انگلیسی بدونه و متن رو درست ترجمه کنه؟! اینکه خیلی بده! ای وای ای وای.
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    16 3
    دمت گرم حسین شریعتمداری
  • غلامحسین حیدری IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    2 0
    پویش بازخواست روحانی وظریف رابه طور گسترده باید کلید زدودررسانه های مکتوب ومجالس ومحافل وسپس صداوسیما رامجبوربه مطالبه عمومی کرد واین رایک تکلیف ملی دانست.ممنونم ازاطلاع رسانی
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    10 0
    و نتان يابو هم اعتراف كرد كه براي كمك به اصلاحاتچيا خودشون رو مخالف برجام نشون ميدادن ، اي خاك ...
  • سیف IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    3 0
    همه این القاب: «بی‌سواد، بی‌شناسنامه، مزدور، کاسب تحریم‌، کودک‌صفت، حسود، بزدل، ترسو، جیب‌بر، بی‌قانون، مستضعف‌ فکری، بیکار، متوهم، غوطه‌ور در فساد، سوءاستفاده‌گر، خرابکار، عقب‌مانده، تازه به دوران رسیده، عصر حجری، هوچی‌باز، منفی‌باف، یأس‌آفرین، ناشکر، باید به جهنم بروند! انقلابیون نفهم!، یک مشت لات! و ...» فقط و فقط شایسته یکنفر و آنهم حسن روحانی‌است و بس!
  • SE ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    11 0
    شکل گیری اصحالات و دولت روحانی نتیجه پروژه چند ده ای غرب برای زمین زدن ایران بود و برجام ماموریت محوله به آنها بود
  • علی IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    3 0
    حاج‌حسین آقای عزیر! چه فایده؟! این حرفا بجز اینکه داغ دلمونو تازه و جیگرمونو بیشتر آتیش بزنه چه فایده دیگه‌ای داره؟! این حرفا زمانی مناسب هست که یکی پیدا بشه یقه آقایونو بگیره و بکشه پای میز محاکمه که حداقل یه ذره دلمون خنک بشـه وگرنه چه فایده بجز یادآوری و تازه کردن داغ هشت‌سال خسارت و فاجعه و پس‌رفت مملکت؟!!!!
  • حجت MD ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    10 0
    اعلام این اشتباهات از دولت روحانی تازه اولشه این قصه سر دراز دارد
    • بیچاره IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 0
      ممنون حاجی... شما که ته و توی همه چی رو میکشی بیرون و ارتباطات خوبی هم داری کاش یه تحقیق و بررسی هم درباره کرونا و واکسن نمای اون به طرفدارانت میدادین بعد 2 سال !! صدا از خیلیایی که توقع داشتیم شنیده نمیشه!! نکنه شماها رو هم تحریم کردن یا ...؟
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    9 0
    دم حاج حسین گرم!! برای من که مثل روز روشنه تیم مذاکره کننده و رئیسش مامور بودن، از روز اول هم راجع به ظریف و روحانی همینو اینجا می‌نوشتم. حالا مواظب باشین در نرن برن اونطرف، لطفأ فردا ممنوع الخروجشون کنین تا برسه به محاکمه!!!!
  • حجت MD ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    7 0
    اعلام این اشتباهات از دولت روحانی تازه اولشه این قصه سر دراز دارد
  • سعید MD ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    3 0
    اعلام این اشتباهات از دولت روحانی تازه اولشه این قصه سر دراز دارد
  • حجت MD ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    10 0
    این بود شاهکار سردار دیپلماسی که از میدان گله انتقاد می کرد نمی دانست خدا چطوری تو کاسه اش می گذاره
  • عزت MD ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    7 0
    باید منتظر ماند از هنرنمائی های دیگر این جمعیت هنوز مانده خیلی هم مانده
  • حجت اهوازی MD ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    8 0
    چرا خرازی اوراق چی را رئیس شورای راهبردی کرد
  • عزت MD ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    4 1
    تازه می فهمند چرا دلواپسان نگران بودند از خوش خیالی بعضی دلواپس بودند
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 3
      دلواپسا چون تو قدرتند نگران نیستن مثا توافق نامحود حالا اگر جناح مقابل کرده وامصیبتاشون گوش فلک را کر میکرد تناقض رای نمونه آن فریدون عباسی!
  • عزت MD ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    2 1
    تازه می فهمند چرا دلواپسان نگران بودند از خوش خیالی بعضی دلواپس بودند
  • حجت MD ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    6 0
    چرا این غربگدایان این قدر به غربی ها اعتماد داشتند انها نوشتند و ا ینها برداشتند ا وردند چقدر خوش خیالی چقدر حماقت چقدر غربگدایی
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    9 0
    اول محاکمه بعد مجازات خائنین به مردم و نظام نباید بدون مجازات بمانند در راس آنها ظریف و تیم مذاکره کننده باشد
  • باویه IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    2 0
    باسلام خداشاهده اگر مسئولین قضایی روحانی ظریف ودست اندرکاران مذاکره کننده را دادگاهی نکنند به ملت بزرگ ایران ومهمتر به اسلام وانقلاب ومقام عظمای ولایت فقیه ظلم خواهید کرد مسئولین خارجی اگرتخلفی کنند بلافاصله باانها برخورد میشه اخه مسامحه تاکی وتاکی میخواهند خون شهدا راپایمال اهداف شوم خود کنند
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    10 0
    لعنت خدا بر خائنین به این انقلاب و مملکت
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    2 9
    عوض این لاطاعلات بگو سناریو شما برای حل مسئله هسته ای چه بود!؟
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      2 1
      چرا از برجام خارج نمیشین؟؟؟
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      2 2
      هیچ و فقط هیچ.. برنامه ای ندارن،فقط بیانیه و حرف
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 0
      لاطائلات رو شما میگین پررو های نجومی!! هشت سال... زدین حالا میگین نقشتون چیه ؟؟! فعلا نقشه مون اینه که با آب و جارو افتادیم کثافت کاری های شما غربگداها رو تمیز کنیم تا بعد ببینیم چی میشه!!!!!
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      1 2
      اومدی ۳ تا کامنت بزاری که چی بشه اولا برنامه داریم دوما شما چرا هیچ وقت پاسخگو نیستید و همش حرف میزنی
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 0
      ۸:۴۷ از دیروز تاحالا دهنتو باز کردی داری حرف رایگان میزنی دوستانمون هم جوابتو محترمانه دادند ولی من ب بی ادبی تمام جوابتو میدم پلشت شما مزدور های اسرائیلی یک توافق مسخره ای رو امضا کردید که خودتونم نمیدونید هنوز چه غلطی کردید بعد از ما توقع داری ؟؟ ساکت شو
    • آرش IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 0
      چرا نمی فهمید؟ ما مخالف برجام نیستیم. مـــــــــــــــنــــــــــــــــتــــــــــــــــقــــــــــــــــــد برجامیم! فهمیدنش انقدر سخته؟؟!!! اگر واقعا حرف های واضح و مستدل رو متوجه نمی شوید بهتر نیست اصلا به این مسائل کاری نداشته باشید؟؟ شما فقط می خواهید عقده کاذب خودتونو که فضای مجازی و بی بی سی و منوتو و .... کردن تو کلتون خالی کنید و کمی احساس آرامش کنید. و نمی فهمید با این عقده گشایی ها به کشور چه ضربه ای می زنید. نمونش خسارت محض برجام. یادتونه چجوری از روحانی دفاع می کردید و تو میدان ونک قر میدادید؟ این همه موضوع برای بحث کردن و گذروندن وقت هستش. مجبور نیستید و اصلا حق ندارید وقتی از سیاست سر در نمیارید راجع بهش نظر بدید و خسارت های سنگین به کشور وارد کنید.
    • روزبه IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 0
      این بنده خدا از اینهاست که توی رای گیری ها هر دو دستشو بالا می گیره تا بیشتر به نظر برسه. طرفداران ظریفند دیگه‌. انتظار بیشتری نداشته باشید.
    • مانی IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 0
      اول کلمه لاطائلات رو درست بنویس بعد اراجیف از خودت در کن ببو جان
  • ایرانی IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    2 4
    شریعتمداری وکیهان تند روی نکنه . عملکرد اصولگراها رو می بینیم و تعریف میکنیم گذشت زمان نشون خواهد داد فعلا که دور تا دور مون کشور های همسایه با ما دشمن شدن 7896
    • علی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      3 0
      دشمنی!!!!!! همسایه هه می دانند که نگاه چپ به ایران بازی با دم شیره. شما ها از خودتون بترسید که 32 سال به اسم اصلاحات چه بلایی سر این مردم آوردید.
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 0
      شما چرا بجای پاسخگویی همش حرف میزتید ؟؟؟ این اخبار ساختگی رو از کج درمیاری ؟؟؟؟ عملکرد شمارو دیدیم برا چیزی که هنوز اتفاق نیفتاده حرف مفت نزن
    • محمد مهدی اسلامی IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 0
      با سلام و احترام بر جنابعالی ، جناب ایرانی عزیزم ، ان شا ءالله همه باهم این دولت را کمک کنیم و با برادران عزیزمان نیز به مهربانی رفتار کنیم زیرا ما که بنا نیست دشمن یکدیگر باشیم ، چون مسلمانیم باید تعاونوا علی البر والتقوی را همیشه در نظر داشته باشیم و اگر حتی برخی از عزیزانمان نسبت بما تندی کنند ما بشیوه ای خدا پسندانه و لطیف رفتار کنیم سخنانمان جذاب باشد نه آزار دهنده که جذب حد اکثری را فراموش نکرده باشیم . با عرض ادب و احترام ، محمد مهدی اسلامی
  • جواد IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    1 0
    الان ظریف دوباره یه شعر میگه.
  • علی IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    4 2
    سردار قلم.
  • کارشناس IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    7 2
    درخت بی ریشه و الوده به افت در نهایت خشک خواهد شد
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    اگه این تحلیل درسته پس تعریف و تمجیدهای آقای امیر عبدالهیان در اولین روز شروع به کارش در وزارت خارجه؛ از ظریف رو کجای دلمون بگذاریم؟؟؟!!!!!!!!!!
  • ناشناس DE ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    1 0
    ظریف از جای دیگر خط میگرفت و بفکر رضایت دوستانش در آمریکا و غرب بود و حسن فریدون هم در نامردی به این کشور سنگ تمام گذاشت و حتا در مقابل رهبر عزیزمان امام خامنه ای ایستاد
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    بهترین کار ممکن بازخواست علنی دولت روحانی است مثل محاکمه کرباسچی، بازخواست از تلویزیون پخش شود و خبرنگاران خبرگزاری ها و روزنامه های مختلف خارجی و داخلی هم حق حضور در دادگاه را داشته باشند، یک قاضی بی حاشیه و مرضی الطرفین قضاوت کند تا این جماعت فرصت مظلوم نمایی و به حاشیه بردن دادگاه را نداشته باشند، دادگاه به صورت مستقیم و پخش زنده از طریق صدا و سیما پخش شود تا مردم هم ببینند، به تمامی طرفها حق صحبت کردن داده شود و در نهایت محاکمه صورت گیرد.
  • MD ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 1
    مقصر رئیس جمهور شدن شخصی مثل روحانی است که به راحتی از فیلتر گذشت و مقصر تکرار شدن روحانی در سال های آینده آقای تکرار است
  • محسن IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    3 1
    سلام.لطفا در مورد کار های روحانی و دولتش تحقیق شود.قطعا عملکرد حسن روحانی و دولتش تصادفی و از روی اشتباه نبوده.
  • وحید IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    چشم و دل مجلس و نهادهای نظارتی روشن.
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    گفتنی است که کیهان در همان اولین روزهای بعد از توافق ژنو و در جریان رصد رسانه‌های آمریکایی به نوشته «فردکاپلن» در سایت «اسلیت آنلاین» دسترسی پیدا کرده بود ولی به مصداق آیه شریفه «ان جائکم فاسق بنباء... اگر فاسقی خبری آورد، درباره آن تحقیق کنید» انتشار آن را به مصلحت ندیده و ترجیح داده بودیم که با اعلام پیروزی تیم هسته‌ای و رئیس‌جمهور محترم کشورمان جناب روحانی، همسویی کنیم، اما وقتی متن توافقنامه ژنو - به روایت وزارت‌خارجه خودمان و نه fact sheet کاخ‌سفید- منتشر شد، با کمال تأسف آنچه فرد‌کاپلن نوشته بود را «واقعی» یافتیم.
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 3
    باز سرو کله این حاجی پیداش شد.
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    2 0
    فکر میکنم اگر به جای لغت " ساسپنشن" هر لغت به مراتب بدتری هم بود باز هم این بیعرضه ها برجام را تصویب میکردند!
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    به جای این حرفها یک مناظره بین آقای شریعتمداری و آقای ظریف باشه تا حرفها قشنگ حل بشه. شاید حرف آقای ظریف اصلا فهمیده نشده
  • مانی IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    فدای شما بشم مرگ یه بار شیون یه بار آقا اگه اینها نامرد هستند که قطعا هستند یه بار برای همیشه دادگاهیشون کنید
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    اگر روحانی و ظریف و تیم مذاکره کننده و اعضای ناظر بر برجام بازخواست نشوند بزرگترین ظلم از سوی قوه قضائیه به ملت ایران است آقای محسنی اژه ای ملت منتظر اجرای عدالت هستند پیشنهاد می شود همه آنها را ابتدا ممنوع الخروج کنید سپس به سزای اعمالشان برسانید
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
      0 0
      از دادستان محترم کل کشور میخواهیم که علیه تیم مذاکره کننده هسته ائی و شخص ظریف به دلیل " ترک فعل" اعلام جرم کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس