ناظم‌الشریعه: سنگ‌سفیدی را تنبیه نمی‌کردم، نمی‌توانستم سرم را بالا بیاورم/ ۶ سال قهرمان نشده بودیم؛ آن‌وقت من نسل طلایی را سوزاندم؟

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت در صورت رخ دادن اتفاقی مشابه حرکت محمدرضا سنگ سفیدی در تیم ملی، برخوردش را در قبال او تکرار خواهد کرد.

به گزارش مشرق، محمد ناظم‌الشریعه درباره عملکرد تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی لیتوانی و اینکه بازیکنان تیم از سرحال نبودن خود صحبت کردند، گفت: باید ببینیم از گذشته چه کرده‌ایم و به نظرم با توجه به شرایط، نتیجه راضی‌کننده‌ای گرفتیم. عزیزی خادم شرایط ملی‌پوشان را دید و تیم محجوب و خوبی داشتیم. شاید سرحال نبودن کلمه درستی نباشد. مشکلات هر مسابقه و اخراج بازیکنان ما باعث ایجاد استرس شد و مشکل دیگری نداشتیم.

عقب‌نشینی هنگام پیش افتادن از رقیب، در ذات ورزش است

وی درخصوص انتقادات نسبت به ساختار دفاعی تیم ملی تصریح کرد: ایران از جلو پرس می‌کند و به همین دلیل، قزاقستان را یک نیمه در زمین خودش نگه داشتیم. در بازی‌های قبلی که عقب‌نشینی می‌کردیم، فخیم به زمین می‌رفت تا حریف را عقب ببریم که مقابل قزاقستان، بازیکن جانشین نداشتیم. عقب‌نشینی هنگام پیش افتادن از رقیب در ذات ورزش است. اشتباه داور باعث شد به‌جای زدن گل سوم، گل تساوی را بخوریم و در نیمه اول باید پنج گل می‌زدیم.

اگر در نیمه اول ۵ گل به قزاقستان می‌زدیم، کسی از ساختار دفاعی نمی‌گفت

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران اظهار داشت: آیا قزاقستان با دریافت پنج گل می‌توانست کمر راست کند؟ اگر در این پنج سال در ساختار دفاعی مشکل داشتیم، در لیتوانی هم مشکل داشتیم. ما در هر بازی که گل می‌خوردیم، گل‌های بیشتری می‌زدیم و اگر مشکلی نباشد، گلی نمی‌خوریم. با همان ساختار دفاعی می‌توانستیم پنج گل در نیمه اول به قزاقستان بزنیم و الان هم کسی چنین حرف‌هایی نمی‌زد. هیچ‌وقت تدافعی بازی نکردیم.

اگر سنگ سفیدی را تنبیه نمی‌کردم، نمی‌توانستم سرم را بلند کنم

 وی راجع به غیبت محمدرضا سنگ سفیدی مقابل قزاقستان عنوان کرد: اگر او را تنبیه نمی‌کردیم و شکست می‌خوردیم، اینگونه می‌شد؟ سنگ سفیدی باید به حرف کادر فنی گوش می‌کرد که نکرد و از زمین خارج شد. می‌گویند او را باید بعد از بازی با قزاقستان تنبیه می‌کردی. در این شرایط نمی‌توانستم سرم را بالا بیاورم و ۵۰ بار دیگر هم یک بازیکن مشکلی در نظم تیم ملی داشته باشد، کوتاه نمی‌آیم. 

فوتسال , تیم ملی فوتسال ایران , محمد ناظم‌الشریعه , جام جهانی فوتسال ,

شش سال قهرمان نشدیم؛ ما نسل را سوزاندیم؟

سرمربی تیم ملی ایران با اشاره به نتایج این تیم در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ گفت: همه بازیکنان تیم ملی ایران از جمله شمسایی، حیدریان، بابک معصومی و هاشم‌زاده نسل طلایی بودند. مگر ما چه تیمی را تحویل گرفتیم؟ آخرین مقام تیم ملی در سال ۲۰۱۰ بود و شش سال قهرمان نشده بودیم. در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ قهرمان نشده بودیم؛ آن‌وقت ما نسل را سوزاندیم؟ مگر همین بازیکنان در جام جهانی ۲۰۱۲ بازی نمی‌کردند؟

بیشتر بخوانید:

واکنش تند حسین شمس به حرف‌های ناظم‌الشریعه؛ کار شما از جرم و جنایت بدتر است! +فیلم

کم نگذاشتیم و نتیجه بدی نگرفتیم

ناظم‌الشریعه در این باره که گفته می‌شود او باید از ملت ایران عذرخواهی کند، گفت: شادی مردم بزرگترین انگیزه ما بوده و ناراحتی ما به این خاطر است که می‌خواستیم آنها را خوشحال‌تر کنیم. مردم ایران، من و سایر افراد را می‌شناسند و همه چیز را متوجه می‌شوند. ما کم نگذاشتیم و نتیجه بدی نگرفتیم. در جام جهانی ۲۰۱۲ در جمع ۱۶ تیم حذف شدیم؛ سال ۲۰۰۸ به یک‌چهارم نهایی رسیدیم؛ در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ هم که از گروه خود صعود نکردیم. خدا پدر مایلی‌کهن را بیامرزد که رتبه چهارم جهان را در سال ۱۹۹۲ به دست آورد.

فوتسال , تیم ملی فوتسال ایران , محمد ناظم‌الشریعه , جام جهانی فوتسال ,

می‌خواهند بگویند فاجعه شده و فدراسیون باید کاری کند

وی در مورد وضعیت قرارداد خود با فدراسیون فوتبال و بند فسخ این قرارداد که به آن پرداخته شد، اظهار داشت: با فدراسیون قرارداد دارم و قراردادها بندهای مختلفی دارند. تابع تصمیم فدراسیون فوتبال هستم، اما به مدیران فشار می‌آورند که بگویند فاجعه شده و فدراسیون باید کاری کند. فدراسیون فوتبال رئیس و هیئت رئیسه دارد؛ می‌خواهید ما را جلوی مردم تخریب کنید؟

سال ۲۰۱۵ بدترین توهین‌ها را کردند و گفتم زمان همه چیز را مشخص می‌کند

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران با انتقاد از بی‌حرمتی‌ها نسبت به خودش تصریح کرد: سال ۲۰۱۵ که به مسابقات گرندپری می‌رفتیم، بدترین توهین‌ها را به ما کردند و گفتند ناظم‌الشریعه آدم کوچکی است. من گفتم گذشت زمان همه چیز را مشخص می‌کند و عزت و ذلت دست خداست. خدا کسی را کوچک نمی‌کند و عملکرد افراد باعث کوچک شدن آنهاست.

کسانی که به بازیکنان بی‌احترامی می‌کنند را به خدا واگذار می‌کنم

ناظم‌الشریعه در مورد شایعه پیشنهاد تیم ملی عمان به او عنوان کرد: این صحبت‌ها بچگانه است و می‌خواهند بگویند مربی تیم ملی با جای دیگری قرارداد می‌بندد. هنوز با فدراسیون فوتبال قرارداد دارم. مردم و اهالی فوتسال، من و دوستانی را که چنین صحبت‌هایی می‌کنند، می‌شناسند و هر کسی را که به بازیکنان بی‌احترامی کند، به خدا واگذار می‌کنم. این افراد بابت فوتسال پاک و از دل و جان مایه گذاشتن، به بازیکنان تیم ملی توهین می‌کنند و قبلاً دردشان را کشیده‌اند، اما هنوز نفهمیده‌اند که از خدا خورده‌اند.

تمام‌قد پشت بازیکنان فعلی تیم ملی می‌ایستم

«در صورت ماندن در تیم ملی فوتسال، آیا حاضر به جوانگرایی و کنار گذاشتن نسل فعلی تیم هستید یا خیر؟»، وی در پاسخ به این پرسش گفت: این اتفاق بعد از هر جام جهانی رخ می‌دهد و تیم‌ها با نظر فدراسیون، برنامه چهار ساله می‌ریزند. تمام‌قد پشت بازیکنان فعلی تیم ملی می‌ایستم و معتقدم آنها با شرافت و با تمام وجود بازی کردند. هر کسی که شایسته باشد، در تیم ملی بازی می‌کند. جوانانی که گفته می‌شد باید در تیم ملی باشند، از جمله کریمی، آقاپور و ... را به تیم ملی دعوت کردیم و شرایط آنها بررسی شد. بازیکنان نسل جدید با این تیم تمرین کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    8 2
    به نظرم نتایج خوبی داشتن، بازی برد و باخت و لحظه ها مشخص میکنه که کی برنده است، اونا هم تلاششون رو کردن
  • حجت IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    10 12
    آقای ناظم بهتر بود غرور خود را تنبیه میکردی.
  • با افتخار پرسپولیسی IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    13 2
    این روزا میاد و می‌ره ولی تاریخ یادش نمی ره خدمات شما رو
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    5 7
    لازم است از فرد دیگری در حوزه مربی گری استفاده شود .
  • یاسر IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    7 6
    تا وحید شمسایی مربی ایران نشود همین آش و همین کاسه هست باید از تجربیات وحید شمسایی استفاده شود
    • کامران IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      2 2
      مگه مربی هم هستش
  • US ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    4 12
    الان هم نمی تونی سرت رو بالا بیاری
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    9 3
    الحق و الانصاف کارش خوب بود
    • امید IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      0 0
      کجا خوب بود برادر از همه تیم‌ها گل خوردیم دیگه 8تا گل از ازبکستان... تیم اصلا ساختار دفاعی نداشت هر تیمی پاور پلی می‌کرد ایران گل می‌خورد. باید بازی پاراگوئه و آرژانتین رو می‌دیدی که چجور جلو پاور پلی بازی کردن و یک گل هم نخوردن.
  • سجاد IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    8 6
    تا وقتی وحید شمسایی نگه:من یک لنگی هستم. قطعا درتیم ملی جایی ندارد
    • حسین IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      1 0
      این حرف مزخرف چیه که می گویی مرد حسابی. خجالت بکش.
  • علی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 5
    ازبکستان ۸تاگل خوردی چه دفاعی داری شش سال قهرمان نشدی کی سرمربی تیم بوده پشتت زمین نمی یا مربی خوب وبا شهامت کس هست که ضعف خودش قبول کنه البته ازاین فدراسیون بیشترنبایدتوقع داشت
  • Rad IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    2 5
    از روز اول که اومدی میدونستم تیم نابود میکنی بی روح ترین تیمی که تو کل عمر دیدم عزت تیم فوتسال با کله خورد زمین فقط برو برو خیرت پیشکش چند سال هم با نام ایران تو خبرا ازت گفتن بزرگ شدی بستته
  • GE ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    2 1
    ایران‌اگه‌دفای‌بازی‌نمیکرد‌قزاقستان ‌را‌راحت‌میبرد
  • نصرالدین IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    4 0
    بازیکن خاطی رو تنبیه کردی دمت گرم . ولی خب بازی قزاقستان رو الکی باختین . بابا ۵ دقیقه مونده به پایان بازی خطای تیمی قزاقستان تموم شده بود راحت میشد ازشون خطا گرفت و پنالتی. ولی انگار نه انگار
  • IN ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 2
    ناظم الشریعه .این دفعه که خیلی به مردم ایران به خاطر تکبرت ضرر زدی .بهتر است تکبر را کنار بگذاری.ما از تو متنفریم.
  • عبدالرحمن IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    8 0
    شما ها قدر ناشناس ترین در دنیا هستید مگه تیم قهرمان جهان تحویل گرفته که نسل سوخته والا نسل طلایی را شمس سوزوند که با حیدریان و شمسایی جزو ۸تا هم نیامد حتی در آسیا هم قهرمان نشدیم فکر کنم این آقایون چشم بسته فقط حرف میزنن حرف زدن نفتی هم که کنتور نمیندازه یک عده مثل شمس به هر قیمتی دنبال مربیگری هستن آقای ناظم الشریعه این تیم بدون ستاره را با بردن برزیل و پرتقال سوم جام جهانی برای اولین بار شد من نمیدونم مردم مگه نتایج اینها رو در دوره های قبل ندیدن که با پررویی تمام میان در تلویزیون که با پول ملت میچرخد حرف مفت میزنن خاک تو سرت شنس که چشم دیدن دیگران رو نداری
  • علی IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    1 2
    برو بیرون بابا حالا حدف که حذف شدی سرت رو بالا میگری بلد نیستید مدیریت کنید اقای ناظمالشریعه
  • فربد IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    2 0
    تیم های بزرگی هم از دور رقابت ها کنار رفتن. قرار نیست همه قهرمان جهان بشن. برزیل هم با اون همه افتخار نرفت فینال. ورزش همینه
  • علیرضا IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    کدوم نادان هایی تز دادن که ناظم الشریعه باید ساکشو ببنده بره؟؟ والا در طول جام جهانی منو برادر و پدرم 3 تایی با چه هیجانی می‌نشستیم بازی هارو می‌دیدیم و وقتی حذف شدیم خیلی خیلی ناراحت شدیم و ازینکه تیم سرحال و ایده آل نبود هم نمیشه گذشت اما اما همین سرمربی دوره قبل برزیل و کلمبیای میزبان و پرتغال (قهرمان فعلی) رو برد و ما رو سوم جهان کرد لطفا آنقدر جوگیر نباشید آرژانتین هم سری قبل قهرمان شد اینسری نایب قهرمان قرار نیست ما هم همیشه رتبه بیاریم
  • حسین FR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    اقا مربیان ما وقتی بهر دلیلی نتیجه نمیگیرندفقط....... اقا شما وقت داشتی توانایی شما همین بود ممنون زحمت کشیدید لطفا اجازه بده نفرات بعدی هم از این موقعیت استفادهکنند وخودشان را نشان دهند آقای رئیس فدراسیون لطفا از مربیان بالای جدول لیگ استفاده شود ویا از مربیان سطح بالای خارجی استفاده کنیم مربی آرژانتین با توجه به جوانی نشان داد که اگر بد شانس نبود واخراجی نمی‌داد شاید همین الان هم بهترین بود زمان نشون میده که باید این تیم جوان شود وا زجوانان زیر بیست وسه استفاده شود اگر برنامه ریزی وجود داشته باشه و......
  • ناشناس IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 5
    فقط گم شو. تاحالا اینقدر ایران را ضعیف ندیده بودم
  • احمد IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    فقط باید مربی خارجی بیارن در اصل ایران از سر مربی ضربه خورد
  • Anonymous IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    ناظم الشریعه چقدر توجیه میکند.... تا اینگونه توجیهات وجود داشته باشد، تیم فوتسال در آینده نیز نمی تواند پیروز باشد. باید قبول کرد تیم ما به مربی اش باخت....
  • مجید IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    تیم پیر با میانگین سنی 32سال و بازیکن 37سال و بدون نفس بیش از این توقعی نیست، دیگه دوره این پیرمردهای ضربه دیده گذشته،
  • پرسپولیس IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    به نظر من ایران یه تیم بی برنامه بود ضعف تاکتیک قوای جسمی وضعف روحی مشهود بود وقتی یه سر مربی یه دهه تو تیم ملی کار کنه خیالش راحته جاش ثابت تضمین شده بی انگیزه میشه نتیجش میشه به قول آقای شمس دو نسلو سوزاندن ثمرش میشه ۶ سال از یه ترکیب استفاده‌ کردن . میشه خيانت به تيم ملی‌ . توی این تورنمنت که تو راحت‌ترین گروه بودیم که راحت میتونستیم صعود کنیم تازه‌ شانس اوردیم زودتر از اینا حذف نشدیم مایه شرمساریه که از ازبکستان ۸ تا گل بخوریم به نظر من بهترین گزينه سرمربی تيم ملی فقط خارجی اسپانیایی يا پرتقالیه......
  • مرادپور IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    در حد این بازیها نبودی
  • حمید IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    ناظم الشریعه میتونست بهتر هم نتیجه بگیره.. ولی مدیریت ما ضعیفه چن تا بازی دوستانه با تیم های قوی نتونستن فراهم کنن خوب مربی برا اینکه تیمش رو بسازه به همین چیزا نیاز داره.. افرادی مثه وحید شمسایی اگه بودن به دلیل محبوبیت بیشتر به فدراسیون فشار بیشتری می آوردن که خواسته هاشون فراهم بشه
  • محمد IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    آقای ناظم الشریعه، شما ۸۰ میلیون ایرانی را تنبیه کردی و حالا هنوز اشتباهت را قبول نمیکنی؟ یه پهلوان واقعی با رفتار و بزرگواریش تنبیه می کنه نه با غرورش، ای کاش بجای یکی از دستگاه فیزیوتراپی یه روان شناس توی تیم بود
  • ناشناس IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    چراهروقت باختیم آسمان رابه زمین می آوریم؟آرژانتین وبرزیل که رکن اساسی فوتسال هستند هرکدام یک پله نزول کردند؟مربی را آویزون کردند؟تیم ماباتوجه به تدارکات نداشته اش خوب بود.اینقدربه این بنده خدا تهمت نزنید.
  • حسن اکبری IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    بازیکن بی انضباط باید تنبیه شود.این حق مربی است.در غیر اینصورت نمی شود تیم را در کنترل خود داشت.آقای ناظم الشریعه با توجه به تدارک ضعیفی که وجود داشته به نظرم نتیجه خوبی گرفته.پیشنهاد میکنم تیم باید از همین حالا جوان بشود تا در آینده انشاا...تیمی منسجم داشته باشیم.
  • فرهاد IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    اصلا این فرد به درد تیم ملی نمیخورد
  • ناشناس IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    آقا اگر جوانان را به مسابقات اعزام میکردیم و آخرین تیم می شدند دلمان نمی سوخت ولی حالا چی
  • علی IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    دوستان یه کم منطقی فکر کنید هر کدوم از تیمهایی که شرکت کرده بودن با کلی تدارکات و بازیهای مناسب دوستانه وارد این تورنمنت شده بودن بعد تیم ما چی؟در کل باتوجه به عدم تدارکات مناسب جلو تیمهای بزرگ بد نتیجه نگرفت . چرا کا همیشه تو هر رشته ای توقع هامون فقط قهرمانیه در صورتی که از قدیم گفتن هرچی بکاری همون رو درو میکنی فقط میشه در مورد سن بازیکنها از این بنده خدا ایراد گرفت که مسول مستقیم سرمربی هستش که اونهم میشه حدس زد که احتمالا از عواقب نگرفتن نتیجه میترسیده چون اون موقع همین ما که الان ایراد به عدم جوانگرایی داریم اون موقع میگفتیم چرا از باتجربه ها استفاده نکردی . انصافا اینو نمیگفتیم اگر کسی بگه نه پس با عرض معذرت در مورد انصافش باید تجدید نظر کنه
  • نادر IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    خوب خدا رو شکر که با تنبیه سنگ سفیدی امسال قهرمان شدیم.....!!!!!!!
  • بهلول IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    مربی از خود متشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس