نیروی دریایی آمریکا جنگنده‌های اف-35 خود را بر ناو ژاپنی مستقر می‌کند - کراپ‌شده

نیروی دریایی آمریکا قصد دارد شمار نامشخصی از جنگنده‌های «اف-۳۵ بی» خود را رای حمایت از نیروی دفاع دریایی ژاپن و در تقابل با چین بر ناو بالگرد نشین این کشور مستقر کند.

به گزارش مشرق، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که قصد دارد شمار نامشخصی از جنگنده‌های «اف-۳۵ بی» خود را  برای حمایت از نیروی دفاع دریایی ژاپن بر ناو بالگرد نشین «ایزومو» این کشور مستقر کند.

به گزارش وبگاه «نیروی دریایی آمریکا» به نقل از وزارت دفاع ژاپن، این جنگنده‌ها از ۳ اکتبر در این ناو ژاپنی مستقر می‌شوند. در این اعلامیه اشاره ای نشده است که این هواپیما از کدام اسکادران خواهد بود و چه تعداد اف-۳۵ برای این ماموریت اختصاص یافته است  

ژنرال «دیوید برگر» از فرماندهان نیروی دریایی آمریکا ماه سپتامبر گفت که از جنگنده‌های اف-۳۵ نیروی دریایی آمریکا اواخر امسال از کشتی جنگی ژاپن استفاده می‌کنند، هرچند معلوم نیست منظور او آزمایش یا استقرار عملیاتی رزمی بوده است.

اف-۳۵ بی، توان نشست و برخاست عمودی را دارد. به نظر می‌رسد این اقدام آمریکا نوعی قدرت نمایی به چین و حمایت از ژاپن در تقابل نظامی توکیو با پکن است.

دولت آمریکا چندی قبل با فروش ۱۰۵ فروند جنگنده «اف-۳۵» به ژاپن به ارزش ۲۳.۱۱ میلیارد دلار موافقت کرد.

ژاپن تقاضای خرید ۶۳ فروند جنگنده  F-۳۵A و ۴۲ فروند  F-۳۵B را که ناو نشین و عمود پرواز است، کرده است. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا در این زمینه آمده است که این اقدام امنیت یکی از متحدان اصلی آمریکا در منطقه آسیا، اقیانوس آرام را افزایش می‌دهد.

در بخش دیگراین بیانیه آمده است: «کمک به ژاپن در جهت افزایش تداوم قابلیت‌های دفاعی، برای منافع آمریکا بسیار حیاتی است.»

بودجه دفاعی ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ ژاپن حدود ۵۱ میلیارد دلار است و تمرکز آن بر خرید جنگنده و سامانه‌های موشکی جهت مواجهه با تهدیدهای محتمل کره شمالی و چین است. ژاپن سال ۲۰۱۸  یک برنامه پنج ساله دفاعی را تصویب کرد که بر اساس آن برای نخستین بار پس از خاتمه جنگ جهانی دوم، دو فروند ناو هواپیمابر به زرادخانه‌اش ملحق می‌شود.

این در حالی است که یک رسانه ژاپنی چندی قبل به نقل از وزیر دفاع این کشور گزارش کرد که توکیو از طرح جنجالی استقرار دو سامانه دفاع موشکی آمریکایی در این کشور صرف نظر کرده است.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین چندی قبل در این زمینه گفت، به دلایل تاریخی، تحرکات امنیتی- نظامی ژاپن همواره مورد توجه جامعه جهانی و همسایگان آسیایی بوده و ما از ژاپن صادقانه می‌خواهیم از گذشته عبرت بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    ژاپن هم گاو شیرده امریکا در شرق اسیا شده و میلیاردها دلار اسلحه از امریکا خریده و میلیاردها دلار باج به امریکا میدهد تا از حکومتش در برابر کره شمالی دفاع کند. در حالی که کره شمالی خطری برای ژاپن ندارد
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    ما هم که هیچ. اینهمه سال لفت و لیس دادیم تا که دیر شد. امروز جنگنده‌های ما همه درپیتی و زنگ‌زده اند. رفتیم سوخو-30 از روسیه بخریم، خاخام پوتین گفت: سوخو-30 نمیدیم ولی سوخو-27 حاضریم بفروشیم. نیروی هوایی گفتش که 27 نمیخوایم و به کارمون نمیاد. باید از همون اول میرفتیم از چین جنگنده میخریدیم. وااااای چرا واقعاً؟ حمایت نکردن از ارمنستان، چاپلوسی روسیه و خیلی اشتباه‌های دیگر.
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    این یعنی ژاپن قصد داره با نیروی هوایی به همه سرزمین چیت دسترسی داشته باشه در صورتی که با هزینه معادل یک دهم این مبلغ میتونه یه قدرت موشکی برای این قصد فراهم کنه، مشخصه که این راهبرد برای ژاپن توسط ژنرالهای آمریکایی تهیه شده و اونها تصمیم گیرنده هستند نه ژاپنی‌ها! هر کسی فکر می‌کرد ترامپ رفته و بایدن اومده و سیاست‌های آمریکا تغییر کرده سخت در اشتباهه
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    wow
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 2
    خوش بحال ژاپن
  • رهام حسامی IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 1
    واقعا جنگنده خوبی هست .ولی در زمینه پهپاد خود حرف گفتن داریم البته بسته به کلاس خودش ولی من چون هوافضا میخونم میدونم چه قابلیتهایی داره
  • برجعلی IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    بخاطر تحریم کشور عزیزمان ایران دانشمندان بعد از جنگ دست بکار شدن الان خدا را شکر خودمون هواپیمای جنگی میسازم دورد بر دانشمندان و خلبانان عزیز و زحمت کش کشور ایران بزرگ که هواپیمای جنگی صاعقه را ساختند و دیگر بالگردها خدایا نگهدارشان باش بهشون عمر طولانی همراه با صحت و سلامتی عطا بفرما امین
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      0 1
      صاعقه ، کپی اف ۵ ۶۰ سال پیشه . کره جنوبی و همین ژاپن اف ۱۵ رو ساختن . ترکیه هم اف ۱۶ رو .
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    1 0
    الان ناوها مصداق واقعی سیبل با وجود موشکهای مافوق صوت شده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس