متن و حاشیه بورس در هفته اول مهر/ بازار سرمایه درگیر حواشی استخراج بیت‌کوین در سازمان بورس

بورس تهران در هفته گذشته به روند صعودی بازگشت؛ اما حواشی مربوط به استخراج بیت کوین در این هفته بازار سرمایه را با چالش جدی مواجه کرده است.

به گزارش مشرق، بورس در هفته گذشته پس از دو هفته نزول، گارد صعودی گرفت و بخشی از نگرانی سهامداران در این مدت برطرف شد. اما همچنان مساله خروج پول حقیقی از بازار سرمایه به یک معضل جدی برای بازار سرمایه تبدیل شده است.

بورس در هفته گذشته درگیر حواشی استخراج بیت کوین در سازمان بورس بود. این مساله تا جایی پیش رفت که مدیرعامل بورس تهران از سمت خود استعفا کرد. ولی به نظر می رسد حواشی این موضوع همچنان پابرجا بوده و در روزهای آینده افراد بیشتری در این خصوص اسم آنها به میان خواهد آمد.

در این هفته عرضه اولیه ای توسط سازمان بورس به بازار نیامد که این مساله در کنار عرضه های هفته های گذشته که به نظر بسیاری از کارشناسان عامل ریزش بورس بوده است، نشان از نوعی بی تدبیری در مدیریت بازار سرمایه دارد.

رشد ۵۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در حالی که در روز شنبه و در ابتدای هفته کانال ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی را پس گرفت که در سایر روزهای هفته گذشته صعود کندی داشت. شاخص در روز ابتدا هفته بیش از ۳۵ هزار واحد رشد داشت. این در حالی است که در ۳ روز دیگر هفته تنها ۱۵ هزار واحد افزایش یافت.

متن و حاشیه بورس در هفته اول مهر/ بازار سرمایه درگیر حواشی استخراج بیت‌کوین در سازمان بورس

شاخص کل بورس در هفته گذشته با ثبت بازدهی ۳.۶ درصدی خود را در کانال۱.۴ میلیون واحدی تثبیت کرد. این شاخص در این هفته بیش از ۵۰ هزار واحد رشد را تجربه کرد.

متن و حاشیه بورس در هفته اول مهر/ بازار سرمایه درگیر حواشی استخراج بیت‌کوین در سازمان بورس

عقب ماندن شاخص کل هموزن از شاخص کل

در هفته گذشته شاخص کل هموزن نیز نسبت به هفته پیشین آن ۵ هزار و ۳۰۰ واحد بالاتر ایستاد و به رقم ۴۲۰ هزار و ۷۹۹ واحد رسید.

متن و حاشیه بورس در هفته اول مهر/ بازار سرمایه درگیر حواشی استخراج بیت‌کوین در سازمان بورس

بازدهی ثبت شده برای شاخص کل هموزن در هفته گذشته ۱.۲۷ درصدی بوده است. یکی از دلایل عقب ماندن شاخص کل هموزن از شاخص کل را می توان توجه شرکت های حقوقی به نمادهای شاخص ساز دانست.

متن و حاشیه بورس در هفته اول مهر/ بازار سرمایه درگیر حواشی استخراج بیت‌کوین در سازمان بورس

افزایش میانگین هفتگی ارزش معاملات و کاهش میانگین ارزش معاملات خرد

نسبت ارزش معاملات خرد به کل معاملات در بورس تهران در هفته گذشته حدود ۲۱ درصد بوده است. در هفته اول مهرماه، کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز سه ‌شنبه بود که ارزشی معادل ۱۵ هزار و ۶۵۶ میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته روز یکشنبه محقق شد که به رقم ۳۷ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان بالغ شد. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۲۸ هزار و ۱۵۳ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۱۸ هزار و ۹۹۵ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۴۸ درصدی داشته است.

در هفته گذشته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۵ هزار و ۹۲۲ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۶ هزار و ۳۴۸ میلیاردی هفته پیشین، افت ۶ درصدی داشته است. پایین ‌ترین رقم ارزش معاملات خرد به روز سه ‌شنبه برمی‌ گردد که ۵ هزار و ۷۹ میلیارد تومان بود و بالاترین رقم هفته در روز شنبه ثبت شد که ۶ هزار و ۴۸۳ میلیارد تومان بود.

خروج ۴۵۵ میلیارد تومان از بورس

در هفته گذشته بورس در ۳ روز شاهد خروج پول از بوده است. روز شنبه تنها روزی بوده است که پول به میزان ۲۷۶ میلیارد تومان وارد بازار سرمایه شده است. اما در مجموع در این هفته ۴۵۵ میلیارد تومان پول از بازار خارج شده است.

متن و حاشیه بورس در هفته اول مهر/ بازار سرمایه درگیر حواشی استخراج بیت‌کوین در سازمان بورس

افزایش صف‌های فروش و کاهش صف های خرید بورس

میانگین ارزش صف ‌های فروش در هفته اخیر ۵۳۵ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۱۶۳ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۴۳ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۷۸۰ میلیارد تومان بود که در روز یک ‌شنبه ثبت شد و پایین ‌ترین رقم به روز ‌چهارشنبه برمی‌ گردد که ۲۶۹ میلیارد تومان بود.

میانگین ارزش صف ‌های خرید در هفته اخیر ۳۳۸ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۵۳۹ میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌ های خرید ۶۱ درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته ۴۴۵ میلیارد تومان بود که در روز شنبه ثبت شد و پایین ‌ترین رقم به روز یکشنبه برمی ‌گردد که ۲۱۵ میلیارد تومان بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • م IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    با سلام علکیم آقای ریٔسی ریس جمهور محترم انقلابی جمهوری اسلامی ایران و وزیران محترم دولت سیزدهم و ریس خصوصی سازی سهام عدالت ... حضرت آیت الله خامنه رهبر فرزانه ایران دستور دادند سهام عدالت آزاد سازی شوند و کسانی که فروختند پول فروش فروشندگان واریز کنید چرا به حرف رهبری گوش ندادید؟؟؟و چرا پول فروشندگان از سال ۹۹ واریز نمیکنید؟؟؟ من یک معلول شدید از سه عضو بدنم معلولیت دارم...دخترم تازه ازدواج کرده دلم خوش بود سهام عدالت ۴ عضو خانواده فروش میزارم وگذاشتم تا براش جهزیه جور کنم فروش که گذاشتم واریزی خبری نيست ؟؟؟ لطفا پول فروش سهام عدالت از سال ۹۹ واریز کنید من معلول از کجا جهزیه دخترم جور کنم؟؟؟ بهزیستی هم میگه درتوان ما فقط ۵۰۰هزار هست کمک کنیم الان ۵۰۰هزار چی میدن؟؟؟؟ و آقای قالی باف ریاست محترم ریس مجلس و نمايندگان عزیز خواهشمندم واریز فروش سهام عدالت شروع کنید واریز کنید پاره ای از مشگلات ما حل شود بی نهایت سپاسگزارم @mbghalibaf @ejeii_org @swo.ir @raisi_org @mbghalibaf

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس