طرح آب و خاک

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: طی هشت سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان برای طرح های آب و خاک در ایلام هزینه شده است.

به گزارش مشرق، محمدعلی اقدسی گفت: در چند ساله اخیر از طرف دولت در خصوص طرح‌های آب خاک استان ایلام توجه ویژه ای به اجرای این طرح‌ها در استان ایلام شده است.

وی ادامه داد: بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان در طول هشت سال گذشته در این پروژه‌ها در استان ایلام هزینه شده است.

اقدسی افزود: با اجرای این پروژه‌ها سطح زیرکشت اراضی آبی استان به بیش از ۱۶۰ هزار هکتار خواهد رسید، در حال حاضر حدود ۱۲۰ هزار هکتار سطح زیرکشت اراضی آبی استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام عنوان کرد: قبل از اجرای این طرح‌ها حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار هکتار بیشتر اراضی آبی در استان وجود نداشته است.

وی بیان کرد: تعدادی از طرح‌های آب و خاک هم اکنون در سطح استان در حال اجرا است، برخی از این طرح‌ها به بهره برداری رسیده و برخی نیز در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهند رسید.

افزایش ۲ برابری تولیدات کشاورزی ایلام

اقدسی اضافه کرد: از این طرح‌ها می‌توان به طرح سامانه گرمسیری اشاره کرد که بیش از ۱۷ هزار هکتار از اراضی استان را در سه شهرستان ایلام، مهران و دهلران مشروب می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام عنوان کرد: طرح ۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری که در شهرستان دهلران در منطقه دشت عباس اجرا می‌شود، این طرح فاز اول آن در سطح ۴۰ هزار هکتار اجرا شده و فاز دوم این طرح امسال کار مطالعات و شروع عملیات آن انجام می‌شود.

اقدسی افزود: این طرح مجموعاً ۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های اراضی منطقه دشت عباس را از سد کرخه مشروب می‌کند، هم اکنون در حدود ۴۰ هزار هکتار از این عرصه‌ها قابلیت بهره برداری از آب را دارند.

وی ادامه داد: طرح مهار آب رودخانه‌های مرزی در قالب ایستگاه‌های پمپاژ، حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان را به آبی تبدیل می‌کند و با اجرای کامل این طرح‌ها سطح زیرکشت اراضی آبی استان می‌توان دو برابر می‌شود و به بیش از ۱۶۰ هزار هکتار می‌رسد.

اقدسی افزود: در این صورت تولیدات کشاورزی استان در یکی دو سال آینده به ۲ برابر خواهد رسید

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    1 0
    ایلام استان مافایی و فامیل بازی و عشیره گری هست حتا برای یک ثبت نام مدرسه هم اولیت با فامیل و آشنا هست باید شفافیت در ایلام بیشتر بشه وگرنه هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس