علی اف

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در جدیدترین مصاحبه خود اتهاماتی را به ایران در خصوص ورود غیرقانونی کامیون‌ها به منطقه قره‌باغ کوهستانی مطرح کرده است.

به گزارش مشرق، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در مصاحبه جدید خود با خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، ایران را مورد اتهام قرار داده است.

وی مدعی شده است که کامیون‌های ایرانی از قبل از آن‌که کنترل منطقه قره‌باغ کوهستانی در پاییز سال گذشته از ارمنستان در اختیار جمهوری آذربایجان قرار گیرد، به طور منظم به صورت غیرقانونی وارد قره‌باغ می‌شدند.

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان با اتهام‌زنی به ایران گفت: «این اولین باری نیست که کامیون‌های ایرانی به صورت غیرقانونی به منطقه قره باغ سفر می‌کنند. این چیزی است که به طور مداوم در جریان دوران اشغال (قره باغ توسط ارمنستان) رخ می‌داده است».

وی ادامه داد: «ما اطلاعاتی داشتیم اما قطعاً مثل زمان حال، اطلاعاتمان واضح نبود. با توجه به این موضوع، ما از کانال‌های مختلف نارضایتی خود را از عبور غیرقانونی ابراز داشتیم اما این رویه ادامه داشت».

آناتولی مدعی شده است که حدود ۶۰ کامیون ایرانی بدون مجوز در بازه زمانی ۱۱ آگوست (۲۰ مردادماه) تا ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریورماه) وارد قلمرو قره باغ کوهستانی شده‌اند.

وی سپس با اظهار اینکه آذربایجان از ایران خواسته بود که کامیون‌ها وارد خاک قره‌باغ نشوند، گفت: «ما کنترل جاده‌ای را از طریق سرزمین (جمهوری) آذربایجان آغاز کردیم و ارسال کامیون‌های ایران به منطقه قره باغ متوقف شد».

علی‌اف ادامه داد در صورتی که ورود کامیون‌های ایران به قره باغ ادامه پیدا کند، باید مالیات پرداخت کنند.

اتهام‌زنی رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان علیه جمهوری اسلامی در حالی مطرح شده است که پیش از این در اردیبهشت ماه سفارت ایران در باکو ارسال هرگونه کالا از سوی کامیون‌های ایران به قره باغ از مسیر لاچین را رد کرده بود و انتشار فیلم‌های منتسب به حضور کامیون‌های ایران در قره‌باغ در شبکه‌های اجتماعی را نادرست خوانده بود.

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان همچنین در خصوص رزمایش‌ نظامی ایران در مرز جمهوری آذربایجان اظهارنظر کرد و گفت: «این یک رویداد بسیار تعجب‌آور است. هرکشوری می‌تواند هرگونه رزمایش نظامی را در قلمرو خود انجام دهد. این حق حاکمیتی آن‌ها است اما چرا حالا و چرا در مرز ما؟ چرا زمانی که ارامنه در جبرائیل، فضولی و زنگلان بودند، چنین رزمایش‌هایی در کار نبود؟ چرا پس از آزادسازی این زمین‌ها پس از ۳۰ سال اشغال برگزار می‌شود؟»

ارمنستان و جمهوری آذربایجان سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی یک جنگ ۴۴ روزه را تجربه کردند و با میانجیگری روسیه، این جنگ با توافق آتش‌بس پایان یافت.

طبق بند هشتم این توافق ده بندی که بیستم آبان ماه ۱۳۹۹ سران روسیه، جمهوری آذربایجان و نخست‌وزیر ارمنستان امضا کردند، بر لزوم مبادله و آزادی اسرای جنگی تاکید شده اما مقام‌های ایروان، باکو را متهم کرده‌اند که اسیران جنگی ارمنستان را آزاد نکرده است.

مقام‌های ارمنستانی طی هفته‌های اخیر بارها درباره وضعیت منطقه و تنش‌ها در مرز با جمهوری آذربایجان اظهارنظر کرده‌اند.

«لیلیت ماکونتس» سفیر ارمنستان در آمریکا هفته گذشته طی یک مصاحبه ضمن درخواست از جامعه بین‌المللی برای ایجاد صلح در منطقه، خواستار آزادی اسرای ارمنستانی از زندان‌های جمهوری آذربایجان شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 178
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 112
  • رهگذر IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    آقای علی اف، صهیونیستا دارن سکت میدن طرف دردسری که نمی‌تونی بزرگیشو بفهمی! مواظب باش. طرف تو ایران باشه بدبخت می‌شی ها! راه نفس تو ایران و روسیه‌س حرمت اینا رو حفظ کن! به نفع خودت و حکومتته! از ما گفتن بود!
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      واقعا چرا فکر میکنین آذربایجان به ایران نیاز داره؟؟ چه نیازی؟؟ اقتصاد قوی ایران بدردش میخوره یا تفکرات شعوبی گری ایران؟
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      76 92
      وقتی سیاست ناشیانه در حمایت از اذربایجان در جنگ با ارمنستان و خواهان آزاد شدن قره باغ شوند همین می شود حالا فکر کن لفظ آزاد شدن به کار می برند و اگر بنا بر آزاد شدن باشد آذربایجان و ارمنستان باید آزاد شوند و به میهن بازگردن می فهمین آقایان خام اندیش حالا فکر کن مظلومیت هم چاشنی آن می کردن!!!
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      اینها با همکاری اسراییل ترکیه و پاکستان میخواستن در پوشش رزمایش، جنوب ارمنستان رو اشغال کنن تا محاصره مرزی و اقتصادی ایران رو تکمیل کنن که ایران فهمید و فورا نیرو و تجهیزات ارسال کرد. این ناراحتیش از اونجاست. تا دو ماه دیگه هم جاده ی جایگزین اونی که جمهوری آذربایجان بلوکش کرده در ارمنستان ساخته میشه و اینها هم هیچ کاری نمیتونن بکنن
    • رهگذر IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      آقا یا خانم 15:35، سلام. لطفا یک نگاه کوچک به نقشه موقعیت جغرافیایی آذربایجان بندارید، بعد استراتژی اعلام کنید. آذربایجان یک کشور محصوره و راه دسترسی‌ش یا ایرانه یا روسیه. به جز اینها راه تضمین شده‌ای نداره. ضمنا ایران هنوز از نظر حقوقی-تاریخی حق اعاده آذربایجان رو داره. قرارداد گلستان و ترکمانچای رو درست بخونید، متوجه می‌شید.
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      66 13
      اینها همه کف روی آب است و باد سرمستی حاصل از پیروزی در جنگ قره باغه وگرنه خود علی اف می داند که ایران به راحتی می تواند بدون درگیری یک گوشمالی خوب به او بدهد با همکاری روسیه و مردم خود آذربایجان
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      52 9
      مقصر مسولین مملکت ما هستند که این آقا اینطوری گستاخی میکنه ...
    • مانی IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      18 13
      اشک داره رم می کنه!
    • سارا IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      19 15
      تعجب می‌کنم که همیشه نظرات من رو سانسور میکنه سایت مشرق اما نظرات پانترک ها رو منتشرمی کنه...
    • مجتبی از زنجان IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      19 17
      ارتش ایران باید این جمهوری نوپا را بگیره
    • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      1 3
      ایشون داره مردم شریف جمهوری آذربایجان رو توجیه می‌کنه یعنی ایران از خوشحالی شما خوشحال نیست و من خیلی تعجب کرده ام ! مردم شیعه اهل بیت ع جمهوری آذربایجان میدونن این علیزاده سابق بود که همکاری او با اسراییل اشغالگر مثل کوهی است که در میان دریا فقط نوک کوه پیداست وکسی نشنید چرا حاکم شیعیان از همکاری باغاصب فلسطین. اینقدر خوشحاله ؟ اولا ما مردم در ایران پیوسته از اشغالگری ارمنستان ناخرسند وافسوس می‌خوردیم که چرا شیعیان باید تحت اشغال باشند ؟ من لرم و به دنیای اسلام به چشم امت واحده نگاه میکنم همانطور که هست اما شیعه جماعت یزیدیان را دشمن میدارد و جهان اسلام بدون قرآن و عترت رسولث اصلا معنایی ندارد خیلی راحت میگویم آقایان اردوغان و علیزاده بدانند تمام دینا راجمع کنند ایرانی که آمریکا را فراری داده ومیدهد را نمیتوانند ضربه بزنند . تعجب این است که خنده اینها بر بدترین انسانهاست وچون بدهستند عمری کوتاه دارند ما مسلمین معتقدیم ظهور مهدی موعود عج شیعه وسنی ندارد و جهان درحال ورود به تغییر بزرگی است اما تکیه کردن بر رفتنی افتادنشان را تسریع می‌کند .
  • TR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    سفیر ایران در باکو اعتراف کرد کامیون های ایرانی به طور غیر قانونی به قره باغ رفتن
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      71 13
      خخخخه غیر قانونی چی می زنی
    • روزبه IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      41 11
      متاسفانه ارمنستان هم جدیدا از کامیونهای ایرانی عوارض بیشتری میگیره، موضع گیری ایران در قبال جنگ قره باغ باعث تضعیف جایگاه ایران در قبال همسایگان شد. کریدورهای مواصلاتی ایران متاسفانه دچار حصر شدن، این یعنی هزینه برای آتیه، این حد غفلت در قبال وقایع منطقه نشون میده آینده پژوهی در سطوح راهبردی کشور جایگاه خوبی نداره
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      54 13
      با یک مانور طرف خودشو خیس کرد حالا یک موشک نقطه زن بقل تخت خوابش بزنیم چی می شود فکر کنم کار از خیس شدن میره تو مرحله .....
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      5 4
      نخیر گفت که قبلا به شرکتهای حمل و نقل تذکر داده بودیم و منظورش این بود که باکو داره بهانه میاره.
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    تبریک به سیاست داخلی و خارجی فوق حرفه ای که از بی خطر ترین همسایه و مرز هم یک بحران میسازه.واقعا مبادله تجاری با جمعیت 20 هزار نفری ارمنی ساکن در مرکز قره باغ اینقدر ارزش داره که به تحریک آذربایجان و ترکیه منتهی میشه؟!
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      76 13
      موضوع پیچیده تر از این حرف ها است وگرنه مسئولین و سپاه این درک را دارند که برای این چیزی که شما میگی مانور برگذار نکنند . ترکیه و آذربایجان میخواهند قسمت پایین ارمنستان را اشغال کنند و نخجوان آذربایجان و آذربایجان را به هم متصل کنند و یک کوریدور برای ترکیه به آسیای میانه برای ترکیه باز کنند .
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      67 15
      من در این قسمت در مورد این نظرت نمیخوام نظر بدم ولی بر چه اساسی در این قسمت نوشتی" بی خطرترین همسایه"؟آیا کم از داخل جمهوری آذربایجان علیه ایران و تمامیت ارضی ایران اقدام شد؟نکته بعد اینکه اگر تو با نفس رابطه تجاری ایران با ارامنه قره باغ مخالفی و اگر ایران بخواد با ارامنه ساکن در قره باغ مبادل تجاری داشته باشه و اگر از طریق درست هم بخواد اینکار رو انجام بده ،آیا از نظر تو باید از جمهوری آذربایجان و ترکیه اجازه بگیره؟به جمهوری آذربایجان و ترکیه چه ربطی داره؟نکته بعد اینکه منافع ایران چقدر برات مهمه؟و نظرت در مورد رابطه جمهوری آذربایجان با اسرائیل چیه؟تو نظرت در مورد پان ترکیسم چیه؟جوابت به این دو سه سوال آخر در این نظرم،شاید تا حدی هدف و نیت واقعیت از نوشتن این نظرت در این قسمتو مشخص کنه.
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      83 14
      همسایه بی خطری که در ترور دانشمندان هسته ای ما نقش داشته بی خطر نیست همسایه ای که تبدیل به مامن صهیونیستها شده بی خطر نیست!
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      18 5
      ا مرز با ارمنستان بسته شده کدوم جمعیت بیست هزار نفری ساکن در قره باغ
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      27 6
      کجای کاری یارو فککردی اینا حرفهای خودشه اینم مثل صدام هواییش کردن متنها قره‌باغ بلکه کل جمهوری اذربایجان متعلق به اسلامه علی اف کیه
    • GB ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      19 6
      بی خطرترین همسایه رو از کجا اختراع کردی؟ دولت جعلی باکو با دشمن ما اسرائیل همکاری داره، با ترکیه دست به دست هم دادن تا به منافع ما صدمه بزنن اونوقت میگی همسایه بی خطر؟ اتفاقا همه همسایگان ما خطرناکند همشون
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    25 31
    به ثمر رسیدن تلاش ها در جهت تولد یک طیب اردوغان جدید رو به همه افراطی ها و عربده کش های داخلی و خود سیاست مدار پندار تبریک عرض میکنیم.
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      26 26
      روسیه اجازه نخواهد داد پای ترکیه از مسیر آذربایجان به آسیای میانه باز شود .
  • US ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    22 82
    حرف غیر منطقی و نادرستی در کلمات علی یف دیده نمی شود. آیا دیگر کشورها می توانند بدون اجازه ایران مثلا به خوزستان یا اصفهان یا هر جای دیگری وارد شوند؟ مگر جمعیت ۲۵ هزار نفری قره باغ چقدر بازار بزرگی است و چقدر برای کشور منفعت دارد که به خاطر آن حق حاکمیتی یک کشوری را علنا نقض کنیم و پروژه های چند میلیاردی آن کشور کنار گذاشته شویم؟
    • Nasra IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      63 18
      اگه بخوایم با چشم اشغالگری به قره باغ نگاه کنیم .قره باغ نه متعلق به ارمنستان هست نه آذربایجان بلکه متعلق به ایران هست و ما برای تجارت در خاک خودمون نیاز به اجازه از هیچ کسی نداریم.حالا جمعیتش 20هزار باشه یا 20 نفر هیچ فرقی نمیکنه
    • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      7 10
      این اراجیف رو ول کنید اینجا مال ماست اونا مال ماست چند صد سال گذشته ول نمی‌کنید.. زمان زندیه آزربايجان مستقل از ایران بود.. امروز هم مستقل است.. شنا هم نمیتونی بی اجازه وارد یک کشور بشی.. حالتون خوش نیست یا خودتون رو به ناخوشی زدین
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    18 72
    علیف و اردوغان اگه بخوان خیلی بیشتر از اسرائیل و آمریکا میتونن ایران رو اذیت کنن.در جریان هستین که ؟!!
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      70 5
      تو ایرانی هستی؟ آمریکا هیچ غلطی نکرده نوکرانشان می خواد چه غلطی بکنه؟؟!!!
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      27 1
      بگو دقیقا چی کار میتونن بکنن
    • احمد IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      23 7
      مطمئن باش که اگر ایران اراده این کار را می‌داشت خود شیعیان آذربایجان به اندازه هزار برگ برنده کارکرد دارند، هرگز هم نمی‌تونید ادعا کنید که همه مردم آذربایجان و بخصوص ترکیه همسو با حاکمانشان هستند
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      35 6
      خفه شو مزدور کثیف هر کسی که در ایران زندگی میکنه و خود را فدایی وطن نمیدونه بساطشو جمع کنه بره همون جایی که بهش تعلق خاطر داره
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    25 4
    یه سوال مگر فره باغ دست آذربایجان نیست ؟ یعنی چی بدون اجازه ؟ اگر مربوط به قبل از استقرار نیروهای آذربایجان بوده که خب مشکلی نداشته اگر بعد از استقرار بوده یعنی از ایست بازرسیهای آذربایجان عبور کردن خود آذربایجانم خبر نداشته ؟
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    61 13
    شکر زیادی خوردن های الهام ترچک به زودی پایان خواهد یافت و آذربایجان به مام وطن ملحق خواهد شد.
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      27 10
      احسنت بهترین راه اینه که جمهوری بادکوبه به خاک میهن ملحق شود
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      9 29
      اولا جمهوری آزربايجان... دوما باکو کلمه ای تورکی ست به معنای زیبا و دیدنی... چرا جعل کلمه میکنید...
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      9 9
      انشالله دوباره به دوران تاریخی برخواهیم گشت و پارس و خراسان مجددا زیر بیرق امپراطوران تورک حواهد بود . ایران واس ماس پارس رعیت ماس
  • ش. AE ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    48 14
    از ماست که بر ماست اگر اون زمان درگیری قره‌باغ این بابا تو دهنی خورده بود الان گنده تر از دهنش حرف نمی‌زد اولا بی عرضگی مرزبانهای آذربایجان هست دوماً شما چرا آقای علی آف شما که با رژیم کودک کش همنشینی داری کامیون دار های ایرانی به سرزمین آبا و اجدادی خود وارد میشن خوب شاگردی برای رژیم صهیونسیتی هستی تازه داری یاد میگیری از شعار این غده سرطانی استفاده کنی شعار آنها اینه بذار جا پا مو وا کنم آنوقت ببین چه ها کنم باید مواظب تو و امثال تو باشیم
  • حسینی IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    64 14
    چرا علی اف درباره رزمایش با ترکیه و پاکستان چیزی نگفت ؟چرا وقتی اردوغان شعر ارس را خواند حرفی نزد؟چرا در مورد ارتباط با اسرائیل و حمله اسرائیل از خاک جمهوری جعلی آذربایجان به تاسیسات هسته‌ای نطنز صحبت نکرد؟چرا درباره تعطیلی مراسمات مذهبی شیعیان آذری وظلم به آنها صحبت نکرد؟
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      2 2
      بد نیست یک بار دیگه این مطالب رو همه مرور کنن،دوست عزیز که اشاره به شعر ارس توسط اردوغان کردید لطفا به این لینکها سر بزنید تا ببینید اردوغان و علی اف کجای کار هستن! www.nedayeazadi.net با عنوان: "من با رجب موافقم !" برگرفته از منبع فیس بوک نویسنده:دکتر سید شروین وکلیلی تاریخ ۲۸/آذر/۱۳۹۹ - و یک لینک دیگه tarikhirani.ir با عنوان اردوغان در ارس غرق شد تاریخ ۲۹/آذر/۱۳۹۹ کد خبر ۸۵۸۰ .فقط کافیه کمی تاریخ بخونید تا ببینید پانترکیسم چقدر از مرحله پرته برای همین مضحکه محافل علمی جهان هست بی برو برگرد...
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    45 10
    تازه اولشه اردوغان و عیلف خواب های پریشانی واسه آینده ایران دیدن... تا دیر نشده باید با قدرت موشکی باد این ملعبه صهیونیست رو خالی کرد تا کار از کار نگذشته
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      29 9
      باید سریعا سپاه قدس از درون جمهوری باد کوبه را منهدم کند
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    44 11
    یه حسی بهم میگه این از اردوغانم اردوغان تره. تا امروزم صداش درنمی اومد بخاطر وابستگی بود که به ایران داشت بابت رسیدن به نخجوان از خاک ایران.از این به بعد باید گنده گویی های این رو هم تحمل کنیم به برکت سیاست خارجی غربگدا ها که تعلل و وادادگی اونها باعث شد جنگ قره باغ به نفع این جرسومه اسرائیل تموم بشه
  • محمود IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    99 65
    حرف غیرمنطقی نزده، باید به خاک هر کشوری احترام گذاشته بشه، آذربایجان، عراق و افغانستان نیست حاکمیت قانون وجود داره
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      48 78
      اقای حقوق بشر ارمنستان و آذربایجان و گرجستان و ترکیه سرزمین های آبا و اجدادی ما هستن قرار نیست واسه رفتن به خونه پدری از کسی اجازه بگیریم
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      32 34
      خطاب به ۱۶:۱۲ احسنت بر شما هم میهن گرامی
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    49 10
    آقا کلا اون قره باغ رو بگیرین بدین به ارمنستان دوتا کشیدهٔ نر و ماده هم بزنین تو دهن این مرتیکه دیگه حرف مفت نزنه، اینام دیگه برای ما آدم شدن!!!!
  • Sirous IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    33 4
    وقتش رسیده دست به بازور برگردد هم توانش هست هم خواست مردم ایران و هم پشتیبانی کامل در داخل وحود دارد تا علی اف به اغوش خروغان رود بینم با تخم ترکه های عثمانی چه غلطی می خواد کند
  • آریوبرزن GB ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    16 85
    باید از بلایی که سر ارمنستان آمد درس عبرت بگیریم و به دنبال دردسر نباشیم.
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      47 7
      ۱۵:۵۹ من که نیت تو منافق رو میدونم و میدونم از کدوم منافق ها هستی پرت و پلا کمتر بگو. ایران باید جلوی گستاخی های این دوکشور ایستاده و جلوی قطع مسیر ترانزیتی ایران به ارمنستان رو بگیره و همین طور از لحاظ نظامی به ارمنستان کمک کنه و سفیر ایران در جمهوری جعلی باکو رو عوض کنه همین الانشم انتقاد های بسیار تندی نسبت به این سفیر اصلاحاتی شده ایشون سفیر ما هستند یا مدافع علی اف و ایشون ضد منافع ملی ما موضع گرفته و دروغ پراکنی کرده.
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      29 5
      آریوبرزن واین چنین ترسو!!!!
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      21 6
      خفه شو مزدور .آمریکا که قدرت اول دنیاست توان قلدری در برابر ایران را ندارد بعد جمهوری بادکوبه و ترکیه به نظرت توان ایستادگی در برابر ایران را دارند یک هفته ای دو کشور ترکیه و جمهوری باد کوبه را فتح میکنیم
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      11 81
      ارمنستان سه میلیون جمعیت داره، یعنی کمتر از خوزستان. ضمنا کودک کشها نبودند عمرا نمی تونست ارمنستان رو شکست دهد. جواب این حرفها، در آینده.
    • احمد IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      25 53
      با چهارتا پهباد با یک کشور سه میلیونی جنگیدید احساس قدرت کردید؟ تازه همون رو هم که با کمک ترکیه انجام دادید! فراموش کردید پهباد بیرقدار امضا شده توسط اردوغان در سوریه به چه سرنوشتی دچار شد؟ قدرت هوایی آمریکا رو ببین، ایران ابرپهبادشون رو فقط با یک تیر موشک خلاص کرد،اگر به اندازه ذره ای سرنوشت آذربایجان براتون مهمه سعی کنید ایران رو عصبانی نکنید وگرنه کلا یک شب تا صبح دوام میارید و در طلوع فجر روز دوم چیزی از آنچه که بهش مینازیدید باقی نمی مونه، به زودی دوره افتخار کردن به خودتون سر می‌رسه،
  • محمود IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    21 66
    پیروزی آذربایجان در جنگ قره باغ برای شما قابل هضم نیست، ولی بهتر هضم کنید. ارمنستان را تحریک کردید که جنگ جدید آغاز کند و خط لوله های گاز آذربایجان به ترکیه را قطع کند با شعار جنگ جدید و سرزمین جدید پاشینیان جنگ را آغاز کرد. اما قره باغ و کل ارتش ارمنستان را از دست داد. هر گونه جنگ و دشمنی جدید با آذربایجان ویرانی های بیشتری را برای ارمنستان در بر دارد. از سوسکهای ارمنستان و پ ک ک تهدیدی برای ترکیه و آذربایجان ایجاد نمی شود.
    • US ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      15 7
      برو نقشه خط لوله رو ببین، بعد بیا نظر بده.
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      22 8
      خفه شو مزدور .فقط سپاه یه استان ما مثل کهگویه و بویراحمد یک هفته ای ک ترکیه و جمهوری باکو را فتح میکنند
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      11 5
      لازم باشه فقط بسیج مدرسه ما ۲۴ ساعتها پرچم جعلی اینارو می‌کشه پایین، نیاز به تیپ و یگان ارتش و سپاه نیست. اینا دلشون خوشه به چهارتا سلاح اسرائیل ی هست که خریدند!
    • IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      1 8
      این مدارس شما که چنین قدرتمند هستند چرا در مقابل عراق که نه صنعت ترکیه رو داشت و نه جمعیت اونو و نه تجربه اونو این شاهکارها رو نکردند؟ درسته وطن پرستیم و عاشق ایران عزیزمون ولی جوک گفتن و دفاع بد کردن خودش بدتره
  • مقدس IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    54 15
    مردک متوهم خرفت با آن جمهوری دست چندمی پوسیده و حکومت نامشروع دیکتاتوری خوب تو گوشهایت فرو کن ، جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح برای تامین منافع کشور و صیانت از حقوق ملت بزرگ ایران در هر زمین و هوا و دریائی که لازم باشد مقتدرانه حضور خواهد داشت ، دل خوش به تکفیری ها و صهیونیست ها نباش که خود آنها در حال اضمحلال و تجزیه هستند ، تو چه جنایت ها و ظلمهائی که در حق مردم‌شیعه مظلوم آذربایجان که نکردی ، انشاءالله بزودی همچون دیکتاتورهای دیگر شبانه دست به ماحتت و عر عر کنان و زوزه کشان تا رسیدن نزد ارباب کثیفت سینه خیر و آویزان خواهی رفت ، برو بشین سر میز قمارت و دهن کثیفت رو ببند .
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      22 5
      بنازم عالی بود
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      0 1
      شما در چه خانواده فرهیخته و با فرهنگی بزرگ شدی بزرگوار
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    19 7
    بیطرفی در جنگ قره باغ عملا حمایت از علی اف واربابش اردوغان بود و ترکیه عملا با ورود به جنگ باعث شکست ارمنستان شد ما خودمان به دست خودمان کشور را محاصره می کنیم ترکیه آذربایجان طالبان در افغانستان پاکستان وحتی عراق وکردستان عراق در جنوب هم اعراب امریکا جای خودش را به نوچه هایش داده وما فکرمیکنیم امریکا را شکست داده ایم آنها فقط هزینه خاورمیانه را به کشورهای منطقه تحمیل کرده وخودش را دور از تیر رس مستقیم موشک ما خارج کرده اما دوستان خود شیفته ما فکر می‌کنند فتح الفتوح کرده اند
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      7 5
      نگران نباش علی آف خودش بادست خودش داره گور خودش رو می‌کنه عدو شود سبب خیر
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    9 4
    گدوووخ.
  • ناشناس IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    13 8
    لعنت خدا بر اسرائیل و اردوغان فتنه گر و علی اف خائن .اینا میخوان بین ایران و اذربایجان جنگ راه بندازن.اما نتیجه ش انشاالله ملحق شدن مردم عزیز اذربایجان به خاک ابا و اجدادیشون ایرانه
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    23 8
    علی اف چه خریه مرتیکه بیشرف . چپ بجنبه چنان تودهنی از ایران بخوره که تا عمر داره یادش نره
  • فقط یک ایرانی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    10 1
    مشرق جان اگر نظرات توهین قومیتی رو چاپ نکردی دمت گرم انصافا نوشتم دوستان مواظب سایبری های خائنی که برای تفرقه میان نظر میدن باشن !!!
  • فقط یک ایرانی IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    12 4
    باید به ایشون یادآوری کرد رزمایش انجام شد به خاطر اینکه گستاخی های نماینگان شما داشت ادامه پیدا میکرد. رزمایش انجام دادیم بهتون برخورد ؟ همونطوری که رزمایش شما به ما ربطی نداشت رزمایش ما هم به شما ربطی نداره رزمایش حق هر کشوری هست ولی وقتی احترام متقابل نباشه قضیه ش فرق میکنه آقای رئیس جمهور
  • م.ر IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    22 3
    جنگ نزدیک .دشمنان ایران بیکار نمینشینن آنطرف نشت رابطه با اسراییل در اربیل.اینور آدربایجان. ایران باید از انفعال در بیاد قاطع بودن راه درسته
  • US ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    23 5
    الی علیزاده ترسیده، دم نیروهای مسلح گرم.
  • یاشاسین اران ایرانلیلاری US ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    22 13
    نیروهای جمهوری جعلی بادکوبه عرضه ندارن از پس قاچاقچی هایی که روی رودخانه ی ایرانی ارس تردد می کنن بربیان ... فکر درگیری با مرزبانی ایران اصلا به فکرشون خطور نمی کنه...
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      7 27
      جمهوری آزربايجان... باکو هم کلمه ای تورکی است... آزربايجان هم سرزمین تورکهاست و زمان زندیه جزو ایران نبود محمد خان فتح کرد بعد هم رفت شد جزو روسیه و بعد سال 1900 شد خود مختار و دوباره مستقل شد
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      11 5
      اشکال نداره تورک. دوباره به ایران بر می گرده.
    • یاشاسین اران ایرانلیلاری US ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      21 5
      ( پاسخ به 21:11) تاریخ از دوره زندیه شروع نمی شه، باکو واژه ای ایرانیست، چون تغییر یافته ی واژه های بادکوبه و یا بغکوی است که آنها هم واژگان ایرانیست. این رو همه ی دنیای علمی قبول داره (حتی در خود جمهوری جعلی بادکوبه هم این رو قبول دارن، ولی طبق روال معمول پانترکیسم سعی می کنه ریشه ی ترکی جعل کنه) ترکی صحبت کردن دال بر ترک نژاد بودن نیست... دنبال نژاد ترکی میگردید برید آسیای مرکزی، اونجا عده ای ترک نژاد هستن.. ایرانیان آذربایجان و اران جزو اصیل ترین ایرانیان هستن...
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      5 24
      باکو کلمه ای تورکی است و آنجا هزاران سال است که سرزمین تورکها بوده... شما پانفارسها خدای جعل تاریخ هستید... معلوم نیست از کدوم ناکجا آباد اومدید سمت پاسارگاد و اقوام بومی رو نابود کردید....تاریخ از اونزمون که تو دوست داری باید شروع بشه... جنوب روسیه که میشه بالای جمهوری آزربايجان هم تورک هستند.. هیچ وقت هم جزو ایران نبودند یه موقع بودن یه موقع نبودن... الان هم نیستند و مستقل هستند..... با آرزوی رهایی ایران از تفکر پانفارسیسم
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      5 19
      دنیای علمی با توهمات پانفارسها تنظیم نمیشه.... باکو چه ربطی به بادکوبه داره خخخخ باکو کلمه ای تورکی است... ایرانی بودن هم معنا ندارد.به امر قراردادی است.. . یک عرب جنوبی و یا یک بلوچ چه شباهتی با یک فرد مازندرانی دارد.... ما هم تورک هستیم... هزاران سال قبل از اونکه اجداد شما بیان ایران رو تصرف کنند ما در آزربايجان بودیم... مشرق منتشر کن
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      18 4
      21:11 - این جعل تاریخ ها هیچ دردی را از شما دوا نمی کند. آذرآبادگان قبل از اینکه مغولستان از زیر آب بیرون بیاید به ایران تعلق داشته و جزئی از خاک مقدس ایران بوده است و قسمت جدا شده آن هم به زودی به ایران باز خواهد گشت.
    • یاشاسین اران ایرانلیلاری US ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      17 4
      (پاسخ به 22:31) حسرت به دل موندیم این داستان های خوشگل شما پانترک ها رو توی دانشگاه ها و محافل علمی دنیا بشنویم... ولی حیف... هر وقت پانترکا تونستن تو دانشگاه های معتبر (رشته های تاریخ، زبان شناسی، مردم شناسی، زیست شناسی، جغرافیای سیاسی...) تز راجع به داستان هاشون بنویسن، با نمره ی خوب تزشون قبول شد، تزشون در دنیا پخش شد، دانشمندان معتبر بین المللی از تزشون سالها به عنوان مرجع استفاده کردن، تزشون مورد تایید و تکریم محافل علمی جهان قرار گرفت، و سرانجام حقایق تاریخی تغییر کرد، اونوقت بیاید به ما ایرانیا و جهانیان درس تاریخ و دانش بدید. با تورک تورک کردن تاریخ و حقیقت عوض نمی شه، استخر ژنتیکی و شجره نامه ژنتیکی آدم هم تغییر نمی کنه (یه تز هم واسه علم ژنتیک بنویس)... و در آخر هم من یک ایرونی ام همین و همین...
    • IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      15 3
      جناب پانترک تخم نفاق و تفرقه،برو تاریخ بخوون ببین در دوره قباد اول بلوچ ها که ساکن گیلان و مازندران امروزی بودن کوچ داده شدن به سمت جنوب شرقی ایران یعنی جایی که الان سیستان و بلوچستان نامیده میشه،زبان بلوچی پر از واژه های فارسی همون دوره قباد اول هست مراجعه کن به تاریخ ببینی در واقع بلوچ ها ایرانی ترین اقوام این سرزمین هستن!! که از شمال به جنوب کوچ داده شدن در دوره ای، اقلیم گیلان و مازندران رو ببین از یک طرف دریا یک طرف کوهستان و جنگل شرایط محکم و غیر قابل نفوذ باعث میشد در طول تاریخ این مردمان مقاومت پایدارتری دربرابر هجوم بیگانه داشته باشن،بلوچ ها در واقع خویشاوندان نزدیک قوم گیلک و مازنی هستن و ایرانی نه خارجی،اگر بعد از اسلام دین و مذهب تغییر کرد ولی ژنتیک اونها ایرانیه به همین سادگی،به منابع مراجعه کن ببینی،مردم خوزستان هم ایرانی هستن،همونجور که زبان آذری تبدیل به ترکی شد که میتونی مراجعه کنی ببینی در چه دوره هایی و توسط چه کسانی،با ورود لشکر اعراب و مسلمانان هم این مناطق که نزدیکترین و دسترس ترین به لشکر مسلمانان بود،زبان مردم بومی عربی شد وگرنه اونها هم مثل مردم آذربایجان ساکنان ایرانی و بومی این مناطق هستند ،حالا توی پانترک تفرقه انداز وقتی سواد و علم نداری و نمیفهمی چی میگی ربطی به مردم بلوچ و آذری و عرب ما نداره،چون ما ایرانی هستیم نه خائن به خاک و وطن و دین و ایمان خودمون.تو ایرانی نیستی و ستون پنجم دشمن هستی.مردم ایران به منابع تاریخی موثق مراجعه کنید و ببینید که اصالت اقوام قلمرو تمدن ایرانی چی هست و تا کجاها هست.پانترکیسم همه جای دنیا محکومه مردم،خیالتون راحت،فریب این جعلیات رو نخورید،چون اینها سواد و علم و دانش و خرد ندارن ،یک عده نادان و بیسواد پانترک که اشراف به تاریخ جهان و نه فقط ایران ندارن،مقاله های فکاهی مینویسن اینها همون مقاله های طنز رو اینجا براتون بازنویسی میکنن،در محافل علمی جهان به این فرقه پانترک حشاشین مدرن میگن،مورد تمسخر صاحبان تمدنهای دیگه هم هستن حتی اگر ما بهشون کاری نداشته باشیم!! این فرقه فقط خیال پرداز و متوهم و جاعل و فاقد هرگونه قوه فهم و تشخیص هستن،هیچ تسلطی بر تاریخ جهان ندارن فقط دروغ پردازی و بازی با کلمات! وقتی منابع تاریخی موثق رو بخونید نوشته های اینها براتون خنده داره،عمق حمق و جهالت اینها دستتون میاد.
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      2 1
      این پانترکان نادان که میگن باکو کلمه ترکی است حالا گرفتیم باکو به معنای خزعبلات شماست شیروان و گنجه و سالیان و جلیل آباد و لنکران و بیله سوار و ماسالی و مغان و نارداران و صابرآباد و قبوستان و مردکن و خردلان و سیاه زن و شابران و زرداب و لاهیج و .....هزاران منطقه دیگه در جمهوری جعلی آذربایجان چرا نام ایرانی دارند؟
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    16 5
    خوب کاری نداره که ، مسیر جایگزین برای کامیون ها و ترانزیت کالا تا ۲ ماه دیگه اماده میشه اونموقع اجازه ندید یه دونه کامیون از اذربایجان به سمت هیچ جایی از ایران رد بشه! از ارمنستانم که نمیتونن اون موقع همین ادم میاد میفته به پاتون یا جنگ راه میندازه که بازم به نفع ماست چون حکم مرگ خودش رو امضا کرده!
  • US ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    11 7
    اقلیم پلید و موذی کردستان عراق، امارات متحده عربی و آذربایجان یک طرف و ترکیه و اخیرا پاکستان هم وارد میدان آزار ایران شدند، بهترین روش استحکام دوستی با هند، ایجاد رابطه با عربستان سعودی، و تحکیم روابط با ارمنستان و یونان هست . متأسفانه وزارت منفعل خارجی ایران در دولت قبل باعث سرافکندگی ایران شدند، و شورای امنیت ملی هم باید پاسخگو به این بی تدبیری و گستاخی علیه ایران باشند. نمی شود در این حجم از گستاخی و بی پروایی این کشورهای فسقلی فقط وزارت خارجه بازخواست شود، بلکه مجلس شورای اسلامی ایران و کمسیون امنیت ملی مجلس هم باید بازخواست شوند. این تحقیر ها از شمال و جنوب و شرق و غرب زیبنده ایران و کشوری مستقل و بالاست نیست. کار این بابا لنگ دراز جایی کشیده که به مسائل داخلی و نظامی ایران دست درازی می کند.
  • روزبه IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    16 4
    مسئله رو درست تحلیل کنیم: 2- گرایش بیش از حد پاشینیان به غربیها و رژیم صهیونیستی باعث شد در آغاز جنگ قره باغ در سال گذشته روسیه واکنش نشون نده شاید از باب تنبیه ایروان بشه این عدم واکنش رو تحلیل کرد و ایضا عدم واکنش ایران رو 3- بلند پروازیهای اردوغان در جای دقیقی خودش رو نشون میده، مناطق جغرافیایی حساس و تمرکز بر کریدورها چه در سوریه چه در قفقاز چه در لیبی 4- اردوغان اخوانی هر جا لازم بوده از عنصر مذهب و عنصر قومیتی بهره برده، در قطر،سوریه و لیبی عنصر اخوانی و در قفقاز و عراق عنصر قومی 5- همسایگان منتظر از دست دادن فرصتها توسط ما هستن، در حالی که ما میتونستیم حوزه نفوذ خود رو بر شیعیان ترک در قفقاز، روسیه،ترکیه، سوریه، عراق و افغانستان گسترش بدیم دعوی ترک و آذری بودن آذربایجانی ها فرصت رو از ما گرفت و دو دستی تقدیم به اردوغان اخوانی کرد و حالا با ترکیه ای مواجه هستیم که ادعای رهبری ترکان در جهان رو مطرح کرده ترکهایی که عمدتا شیعه مذهب هستن،ما استاد از دست دادن فرصتها هستیم، ما متوجه نشدیم جمعیت شیعیان ترک در جهان چه ظرفیتی بزرگی محسوب میشن
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      3 2
      ! حرفات که هنوز جعلیات و چرندیات و فتنه انگیزانه و البته زیرپوستی برای حفظ منافع پانترکیسم و هم پیاله های اسراییله!! چی پیش خودت فکر میکنی واقعا؟! یه دور بخون چیزایی که مینویسی ببین منافق بودن چیزی نیست که بشه با بازی با کلمات پنهونش کرد.
  • شربت اوغلی کارشناس ارشد امور بین مللی IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    12 10
    اگه قره باغ خاک اسلامه که هر وقت دلمون بخاد میتونیم واردش بشیم و اینکه تازه جلوی ترکهای ایرانم نمیتونیم بگیریم که نرن قره باغ چون سرزمین ابا و اجدادشونه حالا الهام هر چی دوس داره بگه
    • مصطفی کمال پاشا بابا پانترک US ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      20 9
      شربت، تمام اران خاک ایران و ایرانیان هست، معلومه هر زمان 85 میلیون ایرانی بخواد و اراده کنه، می تونه در سرزمین نیاکان ایرانیش تردد کنه.
  • اراز IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    37 9
    غلط کرده سگ دست آموز اسراییل
  • US ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    9 6
    شماها آبروی هرچه مسلمان و شیعه را با این کارها تون بردین
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    14 5
    از حکومت کردن خسته شده بنده خدا، میخواد ولی نمیتونه کنار بره. بنابر این کمک میخواد واسه پرت شدن به کنار
  • RO ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    8 20
    صحبتهای بسیار منطقی بوده. البته سفیر ایران در آزربایجان عذرخواهی رسمی کرده و گفته کار شرکتهای خصوصی بوده و دولت ایران نقشی نداشته. این عذرخواهی رسمی در رسانه ها منتشر نشده.
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    13 5
    ذیل پرچم صهیونیسم قرار گرفتن همه معادلات را تغییر میدهد،شیعیان آذربایجان اشغالی ،دونمه های شیطانپرست را از خود دور کنند...
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    19 5
    اینها یی که میگفتن قره باغ خاک اسلام است و از رژیم قومگرا و حامی رژیم صهیونیستی یعنی دولت باکو حمایت کردند تحویل بگیر ند ...
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      8 3
      نه تنها قره باغ، که نخجوان و اصلا کل مناطق اشغالی شمال ارس خاک اسلام هست و باید به ایران اسلامی برگردانده شود، حساب شیعیان ایرانی ساکن در مناطق جداشده سرزمین ایران از این مردک صهیونیست و فاسد جداست!
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    24 6
    رزمایش به خاطر اینه که تو و اون اردوغانه دیکتاتور فکر احمقانه ای به سرتون نزنه که اگه بزنه خاک جمهوری اذربایجان رو به ایران برمیگردونیم
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      9 3
      خب خوبه که بذار فکر احمقانه به سرشون بزنه ببینم آذربایجان رو میتونیم به ایران برگردونیم؟
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    8 6
    الهام جون هم میره خدمت پوتین ادب شه...
  • کیارش IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    26 6
    باز این خر پدر زر مفت زد...
  • ف GB ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    15 9
    ترکیه و آذربایجان عددی نیستند هر دوی آنها غلام آمریکا و روسیه هستند
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    20 8
    اسم این کشور جمهوری جعلی باکو است اسم پر افتخار آذربایجان هماره ایرانی را به آن اطلاق نکنید .مقصر زمامداران ما هستند اگر در زمان درگیری قره باغ از جمهوری جعلی قره باغ حمایت نمیکردند و واقعیت ها را میدیدند امروز ابو عطا گوش نمیکردید
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      7 23
      جمهوری آزربايجان از قدیم هم آزربايجان بوده... مثل اینکه بگیم اردبیل آزربايجان نیست..... آزربايجان از داغستان شروع می‌شده تا زنجان و زمان زندیه مستقل از ایران بوده
    • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      9 4
      آزربایجان آظربایجان نداریم یه آذربایجان داریم آنهم مال ایرانه
  • DE ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    14 5
    این عمله اسرائیل غلط زیادی کرده و دشمن امام حسین و دشمن تشیعه و باید بهش حمله بشه .
  • CA ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    12 6
    علت صحبتهای تحریم آمیز علیه ایران تنها ایجاد بهانه برای صهیونیست ها جهت ایجاد بحران در مناطق شمالی ایران هست وگرنه کاملا واضح هست که آذربایجان راه تنفس اش دست ایران و روسیه هست و کلا کشورهای بدین صورت در هیچ جا نمی‌توانند وجود داشته باشند و این بخاطر بزرگواری ایران هست که چنین کشوری وجود دارد و البته همچون اقلیم کردستان عراق به محل نفوذ و بحران توسط غرب تبدیل گشته ولی رزمایش ایران هم پاسخ به طرف صهیونیست هست که البته بزودی ریشه شأن در این منطقه خشک خواهد شد و بعد اقتصادشان به فلاکت خواهد افتاد.
  • US ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    15 8
    الهام جون، همه ی قفقاز خاک ماست، و مردمش ایرونین. ما واسه حرکت تو خاک خودمون نیاز به اجازه ی بغکوی یا هیچ کس دیگه ای رو نداریم...
  • US ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    11 33
    هیچ پیامی را که در دفاع آذربایجان غیور و ترکها باشد را چاپ نمی کنید
    • US ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      23 7
      آذربایجان یک پارچه فقط یک دونه است اونم تو خاک پاک ایرانه. ایرانیان ناحیه ی آذربایجان مثل بقیه ی ایرونیا پیشتاز در دفاع از ایرانشون هستن. ایرونیای اران هم اگه از 200 سال پیش توسط روسیه ی تزاری، سپس شوروی، و پانترکیسم شست و شوی مغزی نیافته بودند، روی خاک و سرزمین تاریخیشون یعنی ایران غیرت داشتن (هنوز هم بعضی هاشون دارن)... تو این 30 سال، جز دشمنی از بادکوبه چیزی ندیدیم، واسه همین خبر مثبتی وجود نداره.
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      9 26
      بادکوبه کجاست.. میگم کلمه سازی شما پانفارسها هم خیلی جالبه.. باکو کلمه ای تورکی است... با چپ و راست کردن کلمه کلمه فارسی می‌سازید بعد میگید فارس بودن..
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      0 1
      21:3 - بادکوبه همانجاییست که فعلأ دیکتاتوری به نام الهام خانم تورچک دارد که چند سالی است که رژه همجنسباز ها را در آن برگزار می کند و خودش هم به عقد یک اسرائیلی در آمده و در ظاهر زن هم دارد که گند کارش بیشتر از این در نیاید.
  • US ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    7 1
    کار بران و اپراتور پیام اگر پیام و یا انتقادی راجع به خبر منتشر شده هست با دلیل و منطق و با احترام بیان کنید با کلمات از قبیل غلط کرد و بیشعور و توهین وفحاشی به اسم مقامات و کشورها هیچ دستاودی برایتان ندارد و نشان دهنده ادب و فرهنگ نازل گوینده و فحاش را می رساند
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    6 6
    عوضی توکر استکبار
  • US ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    5 5
    نوکران امریکا و اسراییل رسما جنگ ترک و فارس را راه انداختند...
    • US ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      6 4
      نه ترکی وجود دارد و نه فارسی... جنگ بین ایرانیان وطن پرست، و ایرانیان وطن فروش، متوهم و منکر علمی است که خودشون رو ایرانی نمی دونن (تجزیه طلبان). بله فتنه ی صهیونیزم، منافقین و دیگر گروه های ضد ایرانی ازین جریان جنگ درونی و تفرقه ایرانیان حمایت میکنند.
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    12 6
    این هم دست شما درد نکنه ی جمهوری آذربایجانه که در زمانی که نخجوان کاملاً محاصره بود، کشور ما به آن ها کمک می کرد و خدمات می رساند.
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      6 17
      پول ترانزیت گرفتید مجانی که رد نشدن در ضمن نخجوان با ترکیه مرز داره.. فوقش ازطريق و گرجستان میومد
  • ابو علی IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    20 10
    الهام خانم میایم باکو سیبل ها تو کز میدیم ها کوپک اوغلی پوخ یمه
  • سعید IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    12 6
    نمک به حرام تر ازتوچه کسی؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    10 4
    وقتی این مردک و حمایت کردین و مسلمه که طرفو یابو ورمیداره، نمک به حروم ...
  • DE ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    23 8
    توجه کنید که در اینجا از آلبانی هم مثبت و منفی به نفع جمهوری جعلی باکو میدن . هرکس مخالف تمامیت ایران باشه منافقین طرفداریش رو میکنند .
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      8 32
      .. جعلی هر بی شرفی است که به آزربايجان و آزربايجانی ها توهین کنه.... کل کامنت ها شده فحاشی به ترکها.... دلیل دشمنی شما فارسها با ما چیه نفهمیدیم... در طول تاریخ همیشه هم با هم بودیم ...
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      25 5
      ۲۱:۰۵ دلیل دشمنی رو می تونی توی رفتار و کردار ارباب دیکتاتورت بیبینی که شده عمله اسرائیل و برای ایران بزرگ شاخ و شانه می کشه و همچنین توی زبان دراز رو فرستاده ما یک اذربایجان بیشتر نداریم اون اذربایجان ایرانه
    • DE ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      10 4
      آذربایجانی هموطن ما و برادر ما و رفیق ما هستند . مشکل ما با نوکران اسرائیله .
    • فقط یک ایرانی IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      5 1
      ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵ آقا یا خانم محترم کجا توهین شده به ترکها ؟ چرا همیشه معرکه گیری میکنید؟!!! مشکل مردم با سیاست مدارای احمق آذربایجانه کجا به ترک ها توهین شده ؟ واقعا چرا آب به آسیاب دشمن میریزیم ؟ گفتن پانترک توهین به ترکهاست؟ بله پانترکها جایی در ایران ندارن و حسابشون از ترکها جداست تمام
    • فقط یک ایرانی IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      5 1
      دقیقا منافقین فقط منتظرن یه چیزی بشه طرف اومده میگه به ترکها توهین شده ! پس قبول داره خودش ترک نیست بلکه پانترکه چون توی نظرات مردم با پانترکیسم مخالفت کردن. خوبه حالا توی این خبر و حتی خبرای قبلی عزیزان ترک ایران زمین هم میومدن علیه این مردک نظر میذاشتن بعد اومده میگه فارسا فارسا... زشته به خدا لعنت به پانترک و پانفارس که بخوان ایرانو به هم بریزن مشرق خواهشا چاپش کن نظرامو
    • مصطفی IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      3 2
      جمهوری جعلیه باکو باید نابود بشه اذربایجان خاک ایران و ایرانیه
    • احمد IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      6 0
      دوست گرامی که میگی دشمنی فارس با ترک ها و فلان، مگه ما در ایران ترک و فارس داریم؟ الان شما در شهری مثل تهران که در خانواده ترک و فارس داریم، ازدواج ها صورت گرفته، اصلا ترک و فارس مخلوط شدن، در جنگ و صلح در کنار هم بودن میتونید ترک رو از فارس یا عرب و ...جدا کنید؟ نصف فامیل ما ترک تبریز، بخشی از اونها فارس، و حتی لر و عرب و... هم داریم، بعد شما میای و مسیر بحث رو عوض میکنی و انتقادهایی که از پان‌ترکیسم میشه رو به ترک ها و آذریهای عزیز نسبت میدی؟ اساساً آذربایجان سر ایران و در ایران چنان ترک و فارس و لر و عرب و عجم و...در هم ترکیب شدن که توهین به هرکدام ازین اقوام توهین به همه مردم ایران محسوب میشه، بنده به عنوان یک فارس مفتخرم به مردمان آذری زبان یا ترک زبان.
    • فقط یک ایرانی IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      1 0
      احمد IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶ آفرین منم دارم همینو میگم ایشون و چند نفر دیگه یا خیلی خیلی خواب تشریف دارن یا قشنگ دارن مزدوری میکنن برای نفاق البته حق دارن بهشون بر بخوره چون اینا پانترک هستن مردم مخالف پانترکیسم اند مانند پان های دیگه... و گرنه ترک های غیور روی سر ما جا دارن همونطوری که خطه ی آذربایجان سر ایران هست در نقشه اینا خودشون برای نفاق این کامنتارو میذارن خیلی خیلی باید هوشیار بود و فرق ترک و پانترک رو دانست
    • احمد IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      2 0
      فقط یک ایرانی: درود بر شما، آفرین، باور کنید بسیاری ازین کامنت ها توسط سایبری های صهیونیست، امارات، عربستان و عده ای پان گذاشته میشه تا بین ترک و فارس تفرقه بندازن،
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    5 6
    این مردک که به زور بر گرده مردم آذربایجان سوار شده گول صهیونست ها و زباندراز هم کیسه آن ها اردوغان را خورده است اگر زور را از سر مردم آن جا بر دارد که بالاخره هماز باکو فرار خواهد کرد معلوم می شود نه اردوغان در آذربایجان جایی دارد و نه این پسمانده کمونیست ها که بعد از فرو پاشی شوروی در بست نوکر غربی ها شدندباید به او گفت پسرک علی اوف تو خیلی کوچکتر از آنی که اسم ایران را به زبان بیاری
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    10 5
    یزیدوف هم شاخ شده شاخش میشکنیم ...
  • سام ذالی GB ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    13 6
    آمریکایی ها تلاش دارند طی ۴۲ سال گذشته به جهانیان بگویند ایران حریف ما نیست. یک روز عراق و دیروز عربستان و امروز یک گوگولی به نام آذربایجان، اما داستان واقعی این است که ما جز خود آمریکا هیچ پشه ای رو خر مگس حساب نمی کنیم.
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    10 25
    تیتر دروغین رو ببین... طرف حرفهای منطقی زده کامیونها از جاده متعلق به آزربايجان داره رد میشه ارمنستان هم قبول داره.. ایران این وسط شده قوز... به تو چه آخه
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      22 6
      شما اول اذربایجان رو درست بنویس بعد دهن مبارک رو به دروغ باز کن منافق
    • امير IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      13 5
      دوست داريم كاميونهامون هر جا دوست دارن برن درضمن به اين ميگن تجارت ///
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    12 29
    ا این همه نفرت و دشمنی با ترکها از کجا تون میاد.. لعنت بر نژادپرستان...
    • US ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      6 3
      جناب شما منوجه هستی کسی به ترکها چیزی نگفته ؟ یا داری تفرقه میندازی ؟؟ ملت با پانترک مشکل دارن کسی هم که از اون ور مرز حرف بی ربط زده باشه در مورد کشورمون باید جوابشو داد این الان کجاش نژادپرستیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      6 0
      نژادپرست و کند ذهن خود شماها هستید اینجا کسی از نژاد حرفی نزده بحث جفتک پرانی کشورک جعلی باکوست شما خودتونو میندازید جلو و خودتونو فدای ارباب اجنبی تان می کنید
  • احد IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    15 8
    علی اف خوب می‌دونه که ایران بخاطر مردم مسلمان آذربایجان در جنگ قره باغ ازشون دفاع کرده وگرنه شخص علی اف که عامل صهیونیستهاست
  • دکتر جکول IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    12 7
    دیر یا زود ارمنستان و آذربایجان دوباره به جان هم خواهند افتاد، دیگر نه روسیه و نه ترکیه نمیتوانند جنگ را متوقف کنند... آن روز قیافه علیف دیدن دارد... ارمنستان فعلا از غرب و اروپا و روسیه تجهیزات جنگی وارد میکند آذربایجان هم همینطور.... قبلا حمایت کردیم و جوابش رو گرفتیم... دیگر بار سکوت میکنیم، ناسپاسی تاوان دارد....ترکیه هم آتش بیار معرکه ای شده، که اول خودش رو می سوزاند... در نهایت حق پا بر جاست و پیروز می شود
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      6 12
      حتما حق با ارمنستان کودک کش است که نسل کشی خوجالی را سی سال قبل در خوجالی پدید آورد... متاسفم که با شما نامردها هموطنم.. به کوری تو و امثال تو قره باغ آزاد شد به دست شیعیان کلی هم در برای امام حسین در تشییع جنازه ها عزاداری کردند..شما از پارسال منتظر شکست آزربایجانی...ارمنی ها در حال توافق دائمی هستند تا مرز با ترکيه هم باز بشه براشون
    • فقط یک ایرانی IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      7 4
      منظورش ایران بود نه ارمنستان آره آذربایجان خیلی حقه که در ترور دانشمندان ما دستش با اسرائیل توی کاسه س لطفا با گفتن شیعیان و این حرفا خودتونو پشت چهره ی تجزیه طلبیتون پنهان نکنید ما شماهارو خوب میشناسیم پانترکیسم با ترک کاملا متفاوته کل سال رو گفتین ایران داره بهارمنستان سلاح میده خود این علیف اومد گفت ایران هیچ سلاحی به ارمنستان نداده ولی باز دارید تکرارش میکنید جمع کنید برید اینجا ایرانه اگرم بخوان اشتباهیی ازشون سر بزنه با مشت محکم ایران رو به رو میشن این متوهمان
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      5 1
      نه لابد حق با عثمونیه که انواع نسل کشی ها رو در آناتولی و ..کرد از ارامنه و کرد بگیر تا شیعیان و ...و .... منافقی منافق جناب پانترک پشت کلمات قایم نشو بوی گند نفاق از تک تک واژه هاتون بلند میشه چون اثلن دغدغه شما دین نیست مذهب نیست شرف نیست انسانیت نیست،شما دلت پیش الهام قمارباز فلان کاره است! و یار تازه به دوران رسیده اش و اربابتون کودک کش اسراییل و امریکا و انگلیس.
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      0 0
      فقط یک ایرانی ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶ اشتباه منفی دادم
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    14 6
    آماده ایم سرزمین جدا شده را به مام میهن بازگردانیم
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    6 4
    سفیر ایران در جمهوری آذربایجان سه چهار روز پیش رسما تأیید کرد که برخی از کامیونهای ایرانی متعلق به شرکتهای خصوصی وارد قره باغ میشدند که به آنها تذکر داده شد...
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      4 4
      نخیر گفت که قبلا به شرکتهای حمل و نقل تذکر داده بودیم و منظورش این بود که باکو داره بهانه میاره. بعدش اونم غربزدس
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    6 2
    انتشار مطالبی با ادبیات توهین آمیز «بیشعور، عوضی، بیشرف، مزدور ...» در شأن رسانه حرفه ای مثل مشرق نیوز نیست...
    • AU ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      2 4
      سلام.درست یا غلط حرف شما رو کاری ندارم.اما مزدورن دیگه! اساس مزدور و نوکر، هیچ منطقی ندارن،هیچ اراده ای از خودشون ندارن! یک سری حرف ها مشعمزه کننده میزن،که مشخصا اصلا مال خودشن نیست. واقعا اگر مزدور و نوکر و جیره بگیر نظام سرمایه ای داری و غرب نیستن! یعنی از سرنوشت ارتش 300 هزارنفری(!) افغانستان (غربگرا) باخبر نشد؟! .. باقیشون هم همینطور ارتششون پفکی! مثل ترکیه! کشورهای خلیج فارس و ..
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    9 6
    غلط کرد دل خوشی باکو(نوکر اسراییل) به ترکیه(نوکر امریکا)است ما همه سرباز ایران هستیم لطفا از لغات اذربایجان استفاده نکنید.اذربایجان جز ایران است بگید کشور باکو
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    12 8
    قبلا نیز اخطار دادم که اذربایجان یکی از کشورهای مزدور اسرائیل وامریکاست . گستاخی علی اف به تحریک اربابهاش که حرافی زیادی میکنه .
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 1
    کلا این یارو متوهمه. از قدیم هم بوده. کاش خریت کنه تا خاک عزیزمون رو پس بگیریم
  • علی اف همان صدام است IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 2
    هیچ نیازی به نیروهای نظامی ایران نیست لطفا دخالت نکنید ما لب مرز نشینان خودمان ترتیبش را می دهیم . والسلام
  • فقط یک ایرانی IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    6 4
    خنده داره طرف داره ضد کشور ما حرف میزنه ما جوابشو میدیم میشه نژاد پرستی ! نماینده شون میگه ایرانو محو میکنیم ما جوابشونو میدیم میشه دشمنی با ترکها! نظر دهندگان مواظب باشن خیلی از اینا سایبری های خائن هستن مردم با پانترکیسم مشکل دارن نه با ترکها بیخودی تفرقه درست نکنید
  • فردین FR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    2 6
    احتیاج به گوشمالی داره. آقای علییف از سرنوشت صدام و مرسی و اشرف غنی عبرت بگیر تا دیر نشده... هر که با ایران در افتاد ور افتاد... از ما گفتن از شما شنیدن ...
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    3 4
    پايگاه هوايي سيتالچاي در 500 كيلومتري مرز ايران محل هواپیماهای اسراییلی . بله این الهام از سال 2005 برای ایران نقشه داشت . ولی کور خونده
  • IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    2 4
    مگر ارزش دارد که سخنانعالیاف را گوشکنید
  • IR ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    سوره مبارکه الحجرات آیه ۱۳ يا أَيُّهَا النّاسُ إِنّا خَلَقناكُم مِن ذَكَرٍ وَأُنثىٰ وَجَعَلناكُم شُعوبًا وَقَبائِلَ لِتَعارَفوا ۚ إِنَّ أَكرَمَكُم عِندَ اللَّهِ أَتقاكُم ۚ إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ خَبيرٌ﴿۱۳﴾ ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است!
  • علی IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    24 5
    کی میشه قرارداد ترکمنچای رو لغو کنیم و بریم آذربایجان رو بگیریم و برگردونیم به ایران
    • بهزاد IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      2 15
      خود ایران جز آذربایجانه
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    5 3
    علی اف خودش ضد دینه و یک دولت سرتا پا فاسد که برای هرکاری و هرچیزی باید رشوه بدی یادمون نره که چقدر ظلم کرده همون داخل کشورش روی بشکه باروته این حرکتاشم فرار رو به جلو هستش پشتش به اسرائیل گرمه بنده خدا نمیدونه پشت گرمیش خودش بادکنکی بیش نیست ببم جان بپا این توبمیری از اوناش نیستا
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    5 7
    قیافه علی اق به همه چی میخوره غیر از رییس جمهور مردم عزیز آذربایجان جدا شده از میهن! این مترسک عثمانی و اسراییل باید نابود بشه!
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    6 4
    اووفف،،اووفف،،امان از دست تو علی اف عین بچه های کوچلوی که هروقت توی منجلابی گیر میکنن زود پیش باباشون میدوون....
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    6 1
    دوستت دارم ایلهام
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    5 6
    چرا وقتی تالشان به رهبری علی اکرم همت زاده از ما کمک خواستند کمکشان نکردیم تا پانترکان سرکوبشان کردند؟؟؟
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    6 6
    نامه ژنرال همت‌زاده رهبر تالشان شمال به مردم ایران بسم الرحمن الرحمن الرحیم سرنوشت اینگونه رقم زده است که بخشی جدایی ناپذیر از دولت قدرتمند ایران ، و خلق تالش به عنوان یکی از خلقهای ساکن در سرزمین ایران ، تقریبا به مدتی نزدیک به 200 سال ، در نتیجه خیانت سلسله قاجار که در قرن 19 سلطنت ایران را به دست آورده بود، با سیم خاردار به دو نیم تقسیم شد. در تمامی این مدت ، تالش ها با تبعیض قومی – ملی بی سابقه ای مواجه شدند ، بویژه پس از اعلام استقلال آذربایجان طی 17 سال اخیر تقریبا با خطر محو شدن از صحنه تاریخ مواجه شده اند. حاکمیت کنونی آذربایجان که ترک گرایی را به سطح ایدئولوژی دولتی ارتقاء داده است ، علیه تاریخ ، فرهنگ ، دین ، معنویات و فولکلور ملت تالش ، و علیه امروز و فردای این ملت ، وارد جنگی بی رحمانه شده است، محو این ملت را به عنوان هدف خود انتخاب کرده است. در کتب درسی این کشور ، نام " تالش" بطور کل حذف شده است. نمونه های فرهنگ و هنر خلق تالش که این ملت آن را به همراه سایر خلقهای ایران طی هزاران سال پدید آورده است، با بی حیایی بی نظیری متعلق به سایرین اعلام شده است. ما از تاریخ خود، از فرهنگ خود، از عادات و سنن خود محروم شده ایم! این خلق حتی در مقابل سرکوبهای رژیم کمونیستی، دین برحق خداوند و فرهنگ اسلامی خود را حفظ کرده بود. اما امروز حکومت با اهداف از پیش تعیین شده، مذاهب و طریقتهای مختلفی را در اراضی محل سکونت این خلق رواج می دهد و با این کار نیز می خواهد فرهنگ و دینمان را از دستمان بگیرد.این حکومت نه تنها دشمن ملت تالش ، بلکه بطور کل دشمن ایران است. تصادفی نیست که بسیاری از بلایایی که برسر ملت تالش آورده می شود، مربوط به این است که این ملت بخشی از ملت و تمدن ایران است. بگونه ای که حکومت کنونی آذربایجان که از روزهای نخست اعلام استقلال ، تجزیه ایران و الحاق بخشی از آن به خود را هدف قرار داده است، بسیاری از ظلم و فشارهای این حکومت علیه ما نیز با وفاداری و محبت قوی موجود در قلب تالشها به ایران مربوط است. بگونه ای که مقامات حکومت، تمامی کسانی را که در راه دفاع از حقوق ملت تالش تلاش می کنند، به جاسوسی برای ایران متهم می کنند و آنها را سرکوب می کنند. این حکومت بی دین و ایمان و فاقد معنویت ، نه تنها هیچ قانونی ، حتی خالق را نمی خواهد به رسمیت بشناسد و ..
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    6 6
    چرا جواب نامه همت زاده رهبر تالشان را ندادیم؟ ما فکر می کنیم که اگر مسئولان ایران بی اعتنایی نمی کردند و با این حکومت بی دین و ایمان ( آذربایجان) دوستی و همکاری نمی کردند، حکومت آذربایجان نمی توانست این کار را انجام دهد. همکاری دولت مبارک ایران با حکومتی که شهروندان خود را با روحیه نفرت از ایران تربیت می کند و تقریبا هر روز با "دستگیری جاسوسان ایران" مشغول است، را چگونه ارزیابی کنیم؟ از کدام دوستی و همکاری دولت مبارک ایران با این رژیم کافر که در ظاهرا خود را مسلمان می نامد، اما در حقیقت دشمن اسلام است، می توان سخن گفت؟ما تالشها افتخار می کنیم که ریشه مان ایرانی است و خودمان را از ایران و وطن تاریخی مان نمی توانیم جدا تصور کنیم. برغم همه تعقیبهاوسرکوبها ،محبت به ایران در دلهای ما ابدی است. اما جای تاسف دارد که چنین محبتی را از طرف حکومت ایران در قبال خودمان مشاهده و احساس نمی کنیم. با درنظر گرفتن تمامی اینها ، ما امروز مملکت ایران و حکومت آن را به دفاع از ملت تالش و ریش سفید این ملت ، نوروزعلی محمداف فرا می خواهیم. ملتت امروز تورا به کمک فـــــرا می خواند، ایــــــران! رهبرجنبش ملی تالش ــ علی اکرم همت زاده -هلند
    • آتاترک IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      3 2
      همت زاده همانی نیست که الهام علی‌اف در زندان دندانهایش را کشید و حالا در تبعید به سر می برد؟ کار شما به جایی رسیده که برای شکست دادن آذربایجان به پیر پوسیده بی دندان امید دارید
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      2 2
      اتاترک ممنون که بخشی از جنایات الهام رو اینجا بازگو کردی،بازم بیا بگو که با شیعیان و هموطنان ما چه ها کرد این جنایتکار فاسد قماباز آلت دست صهیونیزم، راستی اتاترک ،ترک نبوده ها میدونستی؟؟؟
    • احمد IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      2 2
      آفرین بر تو آتاترک! چه خوب ماهیت وحشی دوستاتون رو بیان کردی، حقیقتا که جناب الهام شایسته چون شماست، اما چیزی رو که فراموش کردی مربوط به سرنوشت دیکتاتور ها در طول تاریخ هستش، برو تاریخ بخون تا بفهمی در طول تاریخ دیکتاتور هایی چون الهام علی‌اف چه سرنوشتی داشتند،
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 1
    این پانترکان نادان که میگن باکو کلمه ترکی است حالا گرفتیم باکو به معنای خزعبلات شماست شیروان و گنجه و سالیان و جلیل آباد و لنکران و بیله سوار و ماسالی و مغان و نارداران و صابرآباد و قبوستان و مردکن و خردلان و سیاه زن و شابران و زرداب و لاهیج و .....هزاران منطقه دیگه در جمهوری جعلی آذربایجان چرا نام ایرانی دارند؟
  • ناشناس US ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    واضحه که متاسفانه علیرغم تلاش ها ایران درحال ورود به یک تنش بسیار خطرناک و مخرب با کشورهای شمالی(اتحادیه کشودهای ترک) هست. ازطرفی عربستان هم اخیرا علیه ایران حرف زده و روابط با پاکستان هم جالب نیست. ترکیه هم درحال بازسازی روابط با ارمنستانه حالا باید دید که چرا؟ اساسا ارزشش رو داره؟‌ اساسا چرا ارمنستان برای ایران تا این اندازه مهمه؟ علت مسلما ظرفیت تجاری ارمنستان نیست به اهمیت کریدور ارمنستان برای ایران به طور کامل پی برده شده و طی ماه های آینده نکات جالبی افشا خواهد شد
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    من به عنوان یک ترک ایرانی عاشق جمهوری آزربایجان و ترکیه هستم. رئیس جمهور ابلهام علیو را به عنوان یک فرمانده مظفر ارتش ترک اسلام دوست دارم.
  • یاران حاج قاسم IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 1
    باسلام بدلیر مردان ایران که از مرز و بوم این کشور حراست می‌کنند، جای تاسف است که این اردغان بی صفت یادش رفته اگر ایران نبود بدست کودتاچی های ترکیه به فنا رفته بود، اون روزها با التماس خودش و خانواده اش وارد خاک ایران شدن تا از گزند کودتاچی ها در امان بماند، زهی خیال باطل مطمئن باش کودتاچی ها این بار جنازه ات در میدان معروف ترکیه بنمایش می‌گذارند، مردک تو توهم زدی سریال‌ و فیلم‌های ترکی عثمانی اون زمان را دیدی خودت را جای آرتیس اون سریال‌ها گذشته، واقعا قدرت زیاد آدمهای کم عقلی مثل ترا به کشتن می‌دهد این بار ایران نیست که ازت حمایت کند، پس مردک بشین سرجات اینقدر این الهام اف بچه بیچاره را تحریک نکن باخودت قبر اون هم را نکن، غارپوز
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    3 1
    الهام علی آف خونش مباحه
  • اصلان داودی آرپناهی IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    2 0
    چند بار به این الهآم خآنوم بگیم. با دم شیر خاورمیانه بازی نکن
  • اصلان داودی آرپناهی IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    2 0
    چندبار به این الهآم خآنوم بگیم .با دم شیربازی نکن .یه یگان فرستادیم شلوارتو خراب کردی أگه یه لشگر بفرستادیم چیکارمیکردی
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 0
    باید کانال تلوزیونی برای مردم کشور آذربایجان راه بیاندازیم ناسلامتی هردوکشور۹۹درصد شیعه است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس