اقبال بانک های مرکزی جهان به راه اندازی ارز دیجیتال

به گفته مؤسسه رتبه‌بندی «مودی»، با تغییر رفتار مصرف کنندگان در سراسر جهان در طول همه گیری کرونا، تعداد کشورهایی که بانک مرکزی آن‌ها در حال ایجاد ارزهای دیجیتال هستند، به طور چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش مشرق به نقل از نشنال نیوز، سرویس سرمایه گذاران مؤسسه رتبه‌بندی «مودی» اعلام کرد که با تغییر رفتار مصرف کنندگان در سراسر جهان در طول همه گیری کرونا و روی آوردن آن‌ها به پرداخت با رمزارزها، تعداد کشورهایی که بانک مرکزی آن‌ها در حال ایجاد ارزهای دیجیتال هستند، به طور چشمگیری افزایش یافته است.

با این حال، این آژانس رتبه‌بندی در گزارش روز سه شنبه خود تأکید کرد که بانک‌های مرکزی باید بین ظرفیت بالقوه ارزهای دیجیتال برای حل مشکلات خاص و تأثیر مخرب آن‌ها بر زیرساخت‌های موجود بازار مالی، به ویژه بانک ها، تعادل ایجاد کنند.

فاروق خان و ملینا اسکوریدو، معاونان مؤسسه مودی، گفتند: مزایای استفاده از ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی در حوزه استحفاظی مختلف متفاوت است و ارزهای دیجیتال می‌تواند به منظور حل مشکلات خاص آن مناطق باشد.

بر اساس گزارش مؤسسه مودی، ارزهای دیجیتال می‌توانند جایگزینی برای پرداخت سیستم‌های امن و تحت حمایت دولت به جای خطوط پرداخت موجود ارائه دهند.

معاونان مؤسسه مودی افزودند: در بازارهای نوظهور، افزایش مشارکت مالی که موجب کاهش‌عدم رسمیت و همچنین کاهش هزینه‌های سیستم‌های پرداخت ناکارآمد موجود می‌شود، دلایل قانع کننده دیگری برای توسعه و راه اندازی ارزهای دیجیتال توسط بانک‌های مرکزی است.

با محبوبیت روزافزون ارزهای رمزنگاری شده به عنوان یک دارایی در بین سرمایه گذاران خرد و نهادی، بانک‌های مرکزی در سراسر جهان به دنبال ایجاد ارزهای دیجیتال هستند.

به گفته مؤسسه رتبه‌بندی فیچ Fitch، توسعه سریع ارزهای دیجیتال می‌تواند به افزایش مشارکت و ثبات مالی کمک کند، اما آن‌ها تهدیدی برای بانک‌ها هستند و می‌توانند توانایی آن‌ها در وام دهی را تضعیف کنند.

چین یکی از اولین اقتصادهای بزرگ بود که در سال ۲۰۱۴ برنامه‌هایی را برای ایجاد ارز دیجیتال توسط بانک مرکزی خود ارائه داد و آزمایشات محدودی را از طریق برنامه‌های تلفن همراه آغاز کرده است.

سایر اقتصادهای بزرگ نیز از این روش پیروی کرده اند. بانک مرکزی ژاپن در آوریل یک سری آزمایشات یک‌ساله برای ین دیجیتال را آغاز کرد و خزانه داری بریتانیا و بانک مرکزی انگلستان یک کار گروه مشترک برای توسعه ارز دیجیتال با نام مستعار بریتکوین «Britcoin» ایجاد کردند.

کشور باهاما نیز در اکتبر سال گذشته ارز دیجیتال بانک مرکزی خود موسوم به «سند دلار» را معرفی کرد.

در ماه ژوئن، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی) آمریکا اعلام کرد که وی درباره جوانب مثبت و منفی ارز دیجتیال تصمیم نگرفته است، اما قبل از اقدام برای ایجاد یک مجوز از کنگره می‌خواهد.

وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گروه ۷ نیز متعهد شده‌اند که با یکدیگر در زمینه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی همکاری کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 1
    ماجرای ارز دیجیتال یک ماجرای یهودی است. اولین بار توسط نظام سلطه یهود بین الملل (ماسونها) در دهه 1970 به این فکر افتادند. ولی در دهه 1980 این پروژه را رسماً پذیرفتند. به مدت 40 سال فناوری آمریکایی را به چین لو دادند و حالا هم کاهش قدرت آمریکا و جهان دوقطبی. آمریکا هم به ورطه کمونیسم کشیده خواهد شد و از آنجایی که آمریکا یک کشور چندنژادی و چنددینی و چندفرهنگی است، درنتیجه در آتش جنگ داخلی خواهد سوخت. ما باید با قدرت دربرابر ارزهای دیجیتال واکنش نشون بدهیم و به شیوه نظامی این افراد را سرکوب کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس