کد خبر 1277377
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
مقصر محرومیت فرهاد قائمی کیست؟ / کارخانه: من فقط نظرم را گفتم و سرمربی تصمیم گرفت

پیشکسوت والیبال کشورمان گفت: درمورد حضور قائمی در تمرینات تیم ملی من فقط نظرم را اعلام کردم و سرمربی تصمیم‌گیرنده بود.

به گزارش مشرق، چندی پیش سایت فدراسیون والیبال در خبری اعلام کرد «اظهارات تند، توهین ‎آمیز و ادعاهای بی اساس فرهاد قائمی با برخی رسانه‌ها در پی قرار نگرفتن در فهرست نهایی بازی‌های المپیک توکیو منجربه جریحه دار شدن خاطر اعضای تیم ملی و جامعه والیبال کشور و همچنین ایجاد حواشی برای تیم ملی والیبال پیش از آغاز بازی‌های المپیک شد.

کمیته انضباطی فدراسیون والیبال برای رسیدگی به این موضوع با حضور تمامی اعضا، سرپرست و مربی تیم ملی (در بازی‌های المپیک توکیو) و فرهاد قائمی روز دوشنبه ۲۲ شهریورماه برگزار شد و پس از بررسی پرونده و شنیدن اظهارت مدعوین، با توجه به عذرخواهی و اظهار ندامت فرهاد قائمی در جلسه کمیته انضباطی از صحبت های مطرح شده، این بازیکن را سه ماه محرومیت قطعی و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.»

مقصر محرومیت فرهاد قائمی کیست؟

پس از اعلام این خبر بسیاری از اهالی والیبال معتقد بودند که مصطفی کارخانه در این محرومیت نقش اساسی داشت، چراکه او پیشنهاد کرد تا فرهاد قائمی به تمرینات تیم ملی اضافه شود. کارخانه درخصوص این موضوع اظهار داشت: من اصلاً خودم را مقصر نمی‌دانم، چراکه از سر دلسوزی پیشنهاد کردم تا فرهاد به تیم ملی بازگردد. زمانی که با شکست‌های تیم ملی در لیگ ملت ها روبرو شدیم همه شاهد بودند که به تیم‌هایی باختیم که سرویس‌های خوبی می‌زدند.دریافت تیم ایران در ان مقطع دچار مشکل بود و من گفتم که اگر جای آلکنو بودم قائمی را به ترکیب اضافه می‌کردم.

وی ادامه داد: این پیشنهاد نظر من بود و تصمیم‌گیرنده سرمربی تیم ملی بود. به عنوان فردی که ۴۰ سال است که در والیبال فعالیت می‌کنم حق ندارم اظهارنظر کنم؟ من عمرم را در این کار گذاشته‌ام و سال‌ها با فرهاد قائمی هم کار کرده‌ام. مهمترین قابلیت فنی فرهاد قائمی دریافتش بود و من هم به همین دلیل چنین پیشنهادی را مطرح کردم. ادبیاتی که فرهاد بعد از آن اتفاقات به کار برد را اصلاً تایید نمی‌کنم. من فرهاد را دوست دارم و از روی اعتقادی که به وی داشتم پیشنهاد کردم تا در تمرینات حاضر شود، اما اولین نفری بودم که پس از مصاحبه‌اش با وی تماس گرفتم. به وی تذکر دادم که پل‌های پشت سرش را خراب نکند.

مقصر محرومیت فرهاد قائمی کیست؟

پیشکسوت والیبال ایران خاطرنشان کرد: به عنوان یک کارشناس ضعف تیم ملی را در دریافت دیدم و نظرم را اعلام کردم. مقصر محرومیت فرهاد قائمی من نیستم و بهتر است آقایان وجدان خود را قاضی کنند. تیم ملی سرمربی داشت و من فقط نظرم را اعلام کردم. من پیش‌بینی می‌کردم که در المپیک دچار مشکل شویم و به همین دلیل پیشنهاد کردم که دریافت تیم ملی تقویت شود. ما در بازی با ژاپن به دلیل ضعف دریافت بازنده شدیم و اگر دریافت کننده هایی داشتیم که بتوانند به تیم کمک کنند شرایط فرق می‌کرد. من از سر دلسوزی حرفم را زدم. ما تیم را هشتم به آلکنو تحویل دادیم و دوازدهم تحویل گرفتیم و در این شرایط ما باید شاکی باشیم؛ نمی‌دانم چطور آلکنو به خود اجازه داد که برخی صحبت‌ها را مطرح کند. مقصر اصلی آلکنو بود، چون ما پس از وی توانستیم ژاپن را در خاک خودش با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهیم. 

کارخانه عنوان کرد: به عنوان مدیر فنی تیم‌های ملی نظرم را اعلام کردم. اگر قرار است به من سمتی بدهند و حتی حق اظهارنظر نداشته باشم اصلاً هیچ سمتی را نمی‌خواهم. ما باید آگاه باشیم و تحت تاثیر صحبت افراد مغرض قرار نگیریم. هر انسانی باید وجدانش را قاضی کند و گرنه قضاوت کردن دیگران اصلا کار سختی نیست.

پیش از حضور ایران در المپیک توکیو و با اعلام ولادیمیر آلکنو، تیم ملی والیبال مردان ایران تمرینات خود را با حضور ۱۹ بازیکن آغاز کرد که در این بین نام فرهاد قائمی هم به چشم می‌خورد. در همان روز ابتدایی آلکنو در تمرین نوبت عصر ملی‌پوشان حضور پیدا کرد و روی نام سه بازیکن یعنی فرهاد قائمی، بردیا سعادت و محمدطاهر وادی خط قرمز کشید تا ترکیب تیم ملی برای اعزام به المپیک بیش از پیش مشخص شود. قائمی در شرایطی از اردوی تیم ملی خارج شد که چندی پیش از حضور در بازی‌های ملی خداحافظی کرده بود و با دعوت فدراسیون یک بار دیگر در اردوها حاضر شده بود.

مقصر محرومیت فرهاد قائمی کیست؟

قائمی که از این اتفاق بسیار ناراحت بود اظهار داشت که «والیبال لجن‌زار شده و آلکنو عروسک خیمه‌شب‌بازی است»؛ این اظهارنظرهای ملی‌پوش والیبال موجب شد تا کمیته انضباطی ۳ ماه محرومیت و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی برای او درنظر بگیرد. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا کمیته استیناف این رای را تغییر خواهد داد یا اینکه قائمی باید تاوان اظهارات تند و تیزش را بدهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    2 0
    اتفاقاً تیم جدید در ژاپن نشان داد دیگر دوران پیرمردهای قبلی سپری شده قائمی هم باید به زندگی جدیدش برسد بهتر است
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 2
    بچه شیر ایران بچه ترکمن صحرا را اذیت نکنین ...اگرتوجلسات عذرخواهی کرده .قهرمانان را اینقدر اذیت نکنین.وقتی واسه بالابردن پرچم شون تلاش کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس