کد خبر 1277110
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶
موشک هسته ای

موشکی تحت آزمایش است که با کمک انرژی هسته ای می تواند با سرعت بیش از ۱۹۷ هزار کیلومتر بر ساعت حرکت کند و مدت سفر فضایی به مریخ را کاهش دهد.

به گزارش مشرق به نقل از اینترستینیگ انجینرینگ، یک فناوری موشکی که می‌تواند مدت زمان سفر انسان به مریخ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، در حال آزمایش است. چنین دستاوردی ریسک خرابی‌های مکانی و دیگر خطرات مرگ بار فضایی را برای فضانوردان کاهش می‌دهد.

شرکت «آد آسترا راکت» در تابستان اعلام کرد تست ۸۸ ساعته استقامت با قدرت بالای موشک پلاسمایVasmir VX-۲۰۰۰SS را تکمیل کرده است. این تست در آزمایشگاه این شرکت واقع در ایالت تگزاس آمریکا انجام شد که طی آن رکورد جدیدی برای تحمیل قدرت بالا در پیشرانه الکتریکی ثبت شد.

فرانکلین چانگ دیاز مدیر ارشد اجرایی اد آستارا در این باره می‌گوید: این تست یک موفقیت بزرگ پس از سال‌ها آزمون و خطا و توجه دقیق به جزئیات بود.

موشک Vasmir برای پرواز همراه موتوری طراحی شده که از راکتورهای هسته‌ای برای داغ کردن پلاسما و رساندن دمای آن به ۲ میلیون درجه استفاده می‌کند. طبق فرضیه‌ها در مرحله بعد گاز داغ از طریق میدان مغناطیسی از موشک خارج می‌شود و آن را با سرعت ۱۹۷ هزار و ۹۵۰ کیلومتر بر ساعت به جلو می‌راند.

هدف اد آسترا نه تنها سرعت بخشیدن به سفرهای فضایی بلکه ایمن سازی آن تا حد ممکن است.

البته موشک‌های مذکور برای رسیدن به مدار زمین نیاز به موشک‌های شیمیایی دارند و از آنجا به بعد موتور پلاسمایی فعال می‌شود.

این شرکت در ماه جولای تست تحمل موشک را انجام داد. در همین راستا دیاز در بیانیه‌ای اعلام کرد: هم اکنون اصلاحات موتور در مرحله تولید در حال اجرا است و درنیمه دوم ۲۰۲۱ میلادی وضعیت حرارتی حالت پایدار موشک در ۱۰۰ کیلووات ساعت بررسی می‌شود.

این آزمایش در حقیقت ارزیابی تعادل حرارتی سیستمی است که در آن دما در طول زمان ثابت می‌ماند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    2 0
    به نظر من اصلا فکر خوبی نیست ، باید از انرژی خورشیدی و یا باد برای این کار استفاده بشه چون دوران انرژی هسته ای کلا از بیخ تموم شده !! خخخخخخخخ
    • علی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      0 0
      جان انرژی باد برای موتور موشک؟؟؟؟ دوران انرژی هسته ای پایان یافته؟؟؟ این ها را از کدام مرجع اخذ کردین؟؟؟؟
  • ورنوس IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 0
    اگر چنین سخنی راست بود که دنیا احتیاج به نیروگاههای رادیواکتیو یا ابی و سوخت فسیلی نداشت با سوخت هیدروژن بصورت مستمر تولید برق تقریبا مجانی میکرد بدون الودگی
  • فادران IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 0
    این در یک صورت درست است که بتوان یک انفجار کنترول شده بسیار کوچک ایجاد کرد زیرا فضا مقاومت ندارد یک تک ضربه انفجاری میتواند بر سرعت موشک اضافه گرددو تکرار ان ولی نه بصورت مستمر
  • FR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 0
    بدی موتور پلاسمایی اینه خیلی طول میکشه به نهایت سرعتش برسه..
  • مجید IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 0
    احتمالا گاز مورد استفاده برای خروجی پلاسما رو از فضا تهیه می‌کنه ، چون فضای بین سیاره ای حاوی مقادیری از هیدروژن و ... هست .
  • هاشم AF ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 0
    به نظرمن کار خیلی عالی و خوب است چون ریاکتور های هستوی قدرت خوبی برای پرتاپ موشک ها دارد وانرژی لازم را که باد وآفتاب همچون انرژی لازم را دارا نمی باشد برای رسیدن به مریخ نیاز به انرژی دوامدار است که میتوان از انرژی هستوی استفاده نمود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس