عصائب اهل الحق:مقاومت اسلامی عراق به سازشکاران درسی فراموش نشدنی می‌دهد

وزارتخانه‌های خارجه و فرهنگ عراق، دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق، مشاور امنیت ملی و رئیس سازمان الحشد الشعبی و سخنگوی کتائب حزب الله عراق با صدور بیانیه‌های جداگانه نشست سازش در اربیل را محکوم کردند.

به گزارش مشرق،   واکنش‌ها در اعتراض به نشست دعوت به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در اربیل عراق ادامه دارد.

به گزارش موازین نیوز، «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق از شاخه‌های سازمان الحشد الشعبی عراق  نشست اربیل را مغایر با اصول و ارزش‌های  ملی و انسانی و قوانین عراق خواند و گفت: مقاومت اسلامی عراق در برابر این خیانت بزرگ هرگز ساکت نخواهد بود و به دشمن و سازشکاران درسی خواهد داد تا از این به بعد مانع کسانی شود که خیال سازش را در سر می‌پرورانند.

الخزعلی از دولت منطقه کردستان عراق خواست در خصوص این قضیه موضع شفاف و عملی بگیرد و به اظهار بی‌اطلاعی اکتفا نکند.

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق همچنین گفت، گروه‌های سیاسی و دولتی منطقه کردستان عراق هم در قبال چنین اتفاقات و حامیان و عوامل آن موضع قاطع و شفافی اتخاذ کنند.

وزارت خارجه عراق نیز بر موضع ثابت و اصولی این کشور در حمایت از آرمان فلسطین تاکید کرد.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای گفت: ما بر موضع ثابت و اصولی عراق در قبال آرمان فلسطین تاکید می‌کنیم که در محافل مختلف بین المللی آن را بیان داشته‌ایم.

وی افزود: حق ملت فلسطین با گذشت زمان از بین نمی‌رود و آرمان فلسطین برای ملت عراق یک مساله وجدانی شده است.
وزارت فرهنگ عراق هم در بیانیه‌ای تاکید کرد برگزاری کنفرانس عادی سازی اتفاقی خطرناک و تعرض به قانون اساسی و دیدگاه ملت عراق شمرده می‌شود.

مقامات استان میسان در جنوب عراق نیز اعلام کردند که این استان همه فعالیت‌های خود در منطقه کردستان عراق را به حال تعلیق درآورده و هر گونه همکاری و هماهنگی با اربیل را در اعتراض به برگزاری نشست سازش در آنجا متوقف می‌کند.

دولت محلی میسان از دیگر استان های عراق نیز خواست با اتخاذ موضعی مشابه مخالفت خود را با کنفرانس ذلت و تحقیر که با هدف عادی سازی روابط عراق با رژیم صهیونیستی برگزار شده بود، اعلام کنند.

«فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی هم گفت: یک باند مزدور اجیر شده توسط اسرائیلی‌ها خواستار عادی سازی شده‌اند، آن هم پس از اینکه در به کارگیری داعش برای سقوط عراق ورشکسته شدند.

وی افزود: این باند فقط نماینده خودشان هستند و به هیچ دین و مذهبی تعلق ندارند، زیرا خیانت، مذهب ندارد.

«قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق نیز تأکید کرد که  هماهنگی با منطقه کردستان عراق به طور مستمر ادامه دارد  تا صاحبان این پروژه خصمانه بر اساس قانون مجازات شوند.

الاعرجی تأکید کرد: عراق از حق فلسطین در تشکیل کشور مستقل فلسطینی حمایت می‌کند.

دیوان وقف سنی عراق هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با شدیدترین لحن همه اقدامات در دعوت به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم.

«جعفر الحسینی» سخنگوی کتائب حزب الله عراق نیز تاکید کرد: تا آخرین نفس از مقاومت عراق هرگز با رژیم صهیونیستی سازش نخواهد کرد.

در بیانیه کتائب حزب الله آمده است: شمال عراق به پناهگاه امنی برای مزدوران  و توطئه چینان علیه دولت و جولانگاهی برای سازمان های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و آمریکایی شده است.

در این بیانیه آمده است: مزدوران صهیونیست برای جرم عادی سازی با رژیم صهیونیستی تبلیغ می‌کنند، چیزی که مغایر با قانون است و سکوت در برابر آن ممکن نیست.

منابع عراقی، امروز (شنبه)، گزارش دادند که بیش از ۳۰۰ نفر در یک نشست که در شهر اربیل برگزار شده است، خواهان عادی‌سازی روابط عراق با رژیم صهیونیستی شده‌اند.

«وسام الحردان» ‌ رئیس گروه «صحوه العراق» ‌ در نشست مذکور از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حمایت کرده است.

تنها چند ساعت پس از بزگراری این نشست گروه صحوه العراق تأیید اظهارات وسام الحردان یا اعلام پیوستن به آن را رد کرده است.

«احمد ابو ریشه» رئیس کنگره صحوه العراق در بیانیه‌ای، امروز (شنبه)، ضمن اشاره به افرادی که تحت عنوان نام این گروه در نشست مذکور صحبت کرده‌اند، تأکید کرد: ما از اینجا و بر اساس تعهدات اخلاقی و مسئولیت‌مان اعلام می‌کنیم این افراد نماینده کسی نیستند و به آن‌ها اجازه سوءاستفاده از عنوان عشایری یا منطقه‌ای برای صحبت درباره موضعی که آن‌ها خیلی با آن ورود به آن فاصله دارند، داده نمی‌شود».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    من از این بیانیه حمایت میکنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس