تشدید اختلاف میان ترامپ و جمهوری‌خواهان بر سر تقلب در انتخابات

مقام‌های ارشد دو ایالت تحت کنترل جمهوری‌خواهان، از اصرار رئیس جمهور سابق این کشور به تقلب در انتخابات گلایه کرده و تأکید کردند تغییری در نتایج ایجاد نخواهد شد.

به گزارش مشرق، دو مقام ارشد ایالت‌های تحت کنترل جمهوری‌خواهان در آمریکا به تداوم مطرح شدن ادعای تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور انتقاد کردند.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، «داگلاس دوسی» فرماندار ایالت آریزونا در پیامی توئیتری نوشت، با توجه به نتیجه تحقیقی جدید درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در این ایالت، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بیشترین رأی را تصاحب کرده است.

این مقام جمهوری‌خواه تأکید کرد اعتبار نتیجه انتخابات در این ایالت پابرجا خواهد ماند و علی‌رغم اصرارهای ترامپ، قانون اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

 نتایج تحقیق درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا در ایالت آریزونا که به‌دستور مجلس سنای این ایالت انجام شده است، پیروزی «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور را تأیید کرد.

به نوشته روزنامه محلی «آریزونا ریپابلیک»، نسخه‌های منتشر شده از این گزارش نشان می‌دهد  ترامپ در منطقه «ماریکوپا کانتی» که بزرگ‌ترین ناحیه در این ایالت است، با اختلاف ناچیزی بازنده شده است.

فرماندار ایالت آریزونا در ادامه بیان داشت: «با توجه به این تحقیق، همان‌طور که سه تحقیق قبل از آن نشان داده بود، دیگر قضیه تمام شده است. نتیجه [انتخابات] تغییر نمی‌کند و انتخابات ۲۰۲۰ در آریزونا تمام شده است».

از سوی دیگر، نیوز ویک نوشت «برد رافِنزپِرگر» وزیر ایالت جمهوری‌خواه جورجیا نیز در واکنش به اصرار ترامپ بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری گفت، ترامپ «در دل خود می‌داند که باخته است».

این مقام آمریکایی در مصاحبه‌ای تأکید کرد «ترامپ به‌صورت تمام و کمال در انتخابات بازنده شد» اما به‌خاطر جایگاهی که دارد نمی‌توان با او مقابله کرد.

رافنزپرگر افزود: «آنچه مرا آزار می‌دهد و باید برای هر کسی آزار دهنده باشد این است که با گذشت ده ماه از آخرین رأی که شمارش شد، هنوز درگیر اطلاعات غلط و غیر دقیق پیرامون انتخابات هستیم».

هفته گذشته ترامپ با ارسال نامه‌ای به «برایان کِمپ» فرماندار جورجیا از او درخواست کرد نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ در این ایالت را باطل کند و دلیل آن را تخلف درخصوص چهل و سه هزار رأی غیابی در منطقه «دی‌کالب کانتی» توصیف کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا قصد دارد امروز (شنبه) تجمعی را با حضور هوادارانش در ایالت جورجیا برگزار کند و گمان می‌رود بار دیگر ادعاهای خود درباره تقلب در انتخابات را مطرح کند.

ترامپ روز جمعه در بیانیه‌ای مدعی شده:‌ «بی‌صداقتی رسانه‌های اخبار جعلی درباره تحقیق درخصوص نتایج [انتخابات] آریزونا حتی باور کردنی هم نیست».

او در ادامه نوشت: «رسانه‌های اخبار جعلی از نوشتن واقعیت‌ها خودداری می‌کنند و از این رو در جرمی که در این کشور رخ داده شریک هستند. آن‌ها بسیار متقلب هستند اما میهن‌پرستان حقیقت را می‌دانند! آریزونا باید فوراً نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را باطل کند».

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا از قبل از برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی خودش را ناشی از تقلب انتخاباتی خوانده و با همین پیش‌فرض بعد از اعلام نتایج، پیروزی رقیب دموکراتش را نپذیرفت و علاوه بر طرح ادعای تقلب در انتخابات به روش‌های مختلف حقوقی و دادگاهی سعی کرد نتیجه را به چالش بکشد و به نفع خود تغییر دهد.

اوج این روند ششم ژانویه ۲۰۲۱ رخ داد، زمانی که کنگره در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود. ترامپ از هوادارانش خواسته بود با تجمع مقابل کنگره، از تایید نتیجه ممانعت کنند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کردند و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس