کد خبر 1276429
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
عرضه گوشت قرمز در مرداد ماه امسال ۴۳ درصد افزایش یافت

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ۱۴۰۰ با ماه مشابه سال قبل نشان‌دهنده افزایش ۴۳ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.

به گزارش مشرق، نتایج طرح آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه مرداد امسال از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

بیشترین سهم از عرضه گوشت قرمز به گوشت گاو و گوساله اختصاص دارد

بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت قرمز عرضه‌ شده انواع دام‌های ذبح‌ شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ۱۴۰۰ در مجموع ۵۲ هزار و ۸۰۰ تن گزارش شده که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ۲۸ هزار و ۲۳۲ تن، ۵۳٫۵ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌ شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ۲۰ هزار و ۱۸۹ تن، بز و بزغاله با ۳٬۴۴۰ تن، و سایر انواع دام با ۹۳۹ تن، به‌ترتیب ۳۸٫۲ درصد، ۶٫۵ درصد و ۱٫۸ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ۱۴۰۰ با ماه مشابه سال ۱۳۹۹ نشان‌دهنده افزایش ۴۳ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت در مرداد ۱۴۰۰ نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۹ برای گوسفند و بره ۶۵ درصد، برای بز و بزغاله ۲۷ درصد، برای گاو و گوساله ۳۲ درصد، برای گاومیش و بچه‌گاومیش ۶۲ درصد، و برای شتر و بچه‌شتر ۱۲ درصد افزایش داشته است.

عرضه گوشت قرمز در مرداد نسبت به ماه قبل، ۲ درصد کاهش داشته است

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ۱۴۰۰ نسبت به ماه قبل (تیر) در حدود ۲ درصد کاهش داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسیحا IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    وقتی انقدر گرون شده که گیر ملت نمیاد شما صد درصد افزایش توزیع داشته باش چه فایده آخه قیمت رو اگر آوردی پایین شرطه بر پدر و مادر دلال های مواد غذایی لعنت بی شمار ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس