کد خبر 1275967
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
طالبان به اعضای خود در افغانستان هشدار داد

وزارت دفاع طالبان به اعضای خود هشدار داده است که در صورت انتقام گیری شخصی از مردم افغانستان به شدت مجازات خواهند شد.

به گزارش مشرق به نقل از طلوع نیوز، سرپرست وزارت دفاع طالبان به اعضای خود هشدار داده است که در صورت انتقام گیری شخصی از مردم افغانستان به شدت مجازات خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

پاکستان به دنبال به رسمیت شناختن طالبان

در همین ارتباط نیز، «محمد یعقوب مجاهد»، سرپرست وزارت دفاع طالبان اعلام کرد: عفو عمومی ما شامل همه است، هیچ عضو طالبان نمی‌تواند خودسرانه انتقام پدر، برادر و پسر خود را بگیرد، بلکه باید به علما مراجعه کند که آیا حق اقامه دعوا را دارد یا خیر؟ اگر علما اجازه دادند می‌تواند اقامه دعوا بکند، اما اگر کسی خودسرانه انتقام بگیرد به شدت مجازات می‌شود.

پیش از این گزارش‌هایی از آزار و اذیت برخی افراد توسط کسانی که طالبان خوانده می‌شوند، منتشر شده بود.

از سوی دیگر طالبان کمیسیون ویژه‌ای را تشکیل داده است تا افراد نامطلوب را از صفوف این گروه شناسایی کند.

در یک ماه گذشته خبرهایی از بدرفتاری و ضرب و شتم معترضان، محرومیت دختران و زنان از تحصیل و کار، حذف وزارت امور زنان و تشکیل وزارت امر بمعروف و نهی از منکر، اعتراض درباره انحصار قدرت و بازرسی و دستگیری مقامات سابق منتشر شده است.

شهر کابل پس از یک ماه تسلط طالبان تاکنون همچنان شاهد رفت و آمد کارمندان زن و مرد به ادارات دولتی نیست و دیگر خبری از تردد و ترافیک صبحگاهی کارمندان و کارکنان دولت مشاهده نمی شود و همه جا خلوت است.

شماری از مردم امیدوارند که طالبان بتواند زمینه زندگی عادی مردم و رونق تجارت، کسب کار و بازگشایی عادی مدارس و دانشگاه‌ها و تحصیل دختران و پسران را فراهم کند.

اگر این امیدهای مردم به یأس و ناامیدی مبدل شود، احتمال مهاجرت گسترده مردم افغانستان به کشورهای دیگر بویژه ایران و پاکستان دور از انتظار نخواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • شیعه ی علی IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    8 60
    طالبان برادر ماست.
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      16 7
      ۱۰:۲۵ بشین سر جات معاویه !
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      4 2
      بع له واقعن !
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    10 4
    پاکستان ۷۴ ساله هم متلاشی میشه ؟
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      24 0
      ای بابا . تمام اختلافات رو میشه با رایزنی و حسن روابط حل کرد. ما خاور میانه ای ها که هی نباید دنبال متلاش یکردن همدیگه باشیم و دشمن شاد بشیم.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    29 10
    گله گله بریزن تو ایران اینجا که در و پیکر نداره!
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      17 6
      نه عزیزم. مشهد داره انقدر پر از جنایت داره میشه (که اتباع حضور بسیار پر رنگی دارن تو این موارد جنایی) که خدا میدونه. دیگه خواهش ما از مسئولین دلسوز اینه بفرستن این عزیزان رو به ترکیه ریاکار یا همون پاکستان زبان باز که دم از هفکری میزنه . ایران موقوف. خودمون هزار مصیبت داریم. هیچ گروهیشون باعث خیر نمیشن.
    • کمیل IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      3 26
      چه خبرالبانی منافق اواره
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      9 4
      ۱۲:۱۰ - یعنی جوک گفتی کمیل . البانی کیه. مد شده هر کی مخالف نظر حرف بده تهمت بهش بچسبه ؟ خب طرف درست میگه . شده افغانها بمونن و از خونه در نرن.؟ تاریخ ثابت کرده که این اخلاق در رفتن و مسئولیت نپذیرفتن باعث شده همه تو کشورشون غارتگری کنند. یه بار مغول . یه بار شوروی سابق یه بار انگلیس یه بار پاکستان. یه بار امریکا. خلاصه معمای افغانستان یه معمای عجیب سیاسی / منطقه ای هست. ما خیلی داریم غرامت پس میدیم با حضور افغانها. چون اقلیتی افراد خوب و سرشناسی هستن بینشون و اینهایی که راحت میان و میرن میان تا ویران کنند. یادت رفته چه بلایی به سر جوان تایپادی اوردن و دستاش رو بریدن؟ پس لطفا به ملت تهمت نزن که واقعا بد می بینی تو زندگست.
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      6 1
      ۱۲:۱۰ - یعنی جوک گفتی کمیل . البانی کیه. مد شده هر کی مخالف نظرت حرف بزنه تهمت بهش بچسبونی ؟ خب طرف درست میگه . شده افغانها بمونن و از خونه در نرن.؟ تاریخ ثابت کرده که این اخلاق در رفتن و مسئولیت نپذیرفتن باعث شده همه تو کشورشون غارتگری کنند. یه بار مغول . یه بار شوروی سابق یه بار انگلیس یه بار پاکستان. یه بار امریکا. خلاصه معمای افغانستان یه معمای عجیب سیاسی / منطقه ای هست. ما خیلی داریم غرامت پس میدیم با حضور افغانها. چون اقلیتی افراد خوب و سرشناسی هستن بینشون و اینهایی که راحت میان و میرن میان تا ویران کنند. یادت رفته چه بلایی به سر جوان تایپادی اوردن و دستاش رو بریدن؟ پس لطفا به ملت تهمت نزن که واقعا بد می بینی تو زندگست.
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      10 3
      ۱۲:۱۰ - هیکل رو جمع کن و برگرد کشورت. انقدر دیگه وقیح شدی به ایرانیها نسبت آلبانی میدی. از ما سواد یادگرفتی نون ما رو خوردی پررویی نجومی میکنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اها برگرد . یالا !
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      11 1
      کمیل جان این نشد که هر کسی حرف و سخن به جایی زد مثل کودکان حرف بزنی چه خبر آلبانی ؟ عزیزم شما تشریف بیار مشهد از نزدیک تماشا کن بفهم ،. سعی کن بفهمی!
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    11 4
    چه عجب!!! امیدوارم گروه باهوش و خواهان تغییر در بدنه طالبان جدید مانع حماقتهای برخی از افراد جاهل بشن. وگرنه واقعا راهی جز پایان برای این گروهی هم نیست. اول از همه بگید چرا اون دخترک محجبه و فقیر بدبخت رو جلوی اینهمه مرد بیغیرت و تن لش تماشاچی ، شلاق زدید بابت رنگ شلوار (قرمز). اون حیوانات مجری شلاق رو دستگیر و به شلاق محکوم کنید تا هر کی سرخود فتوا نده . بیست و سه سال نبی اسلام صلی الله علیه و اله وسلم رسالت خود را با موعظه پیش بردند نه با شلاق . امدند و دست جهال رو از تعدی به زنان بریدند و بارها و بارها و بارها لعن کردند افرادی را که زنان را زنده به گور می کردند و یا با انان چون احشام برخورد می کردند. نعمت سواد را هدیه ای قرار دادند برای مردان و زنان علی السویه. جز ابو سفیان ملعون که بقای دولتش به برده داری و کنیز فروشی و تجارت زنان و مردان بود کدام مومن و مسلمی ترسید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما مسلمانید یا بو سفیانی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      2 5
      . پوشیدن لباس های زننده و جلف هم در عرف نشانه بی حیایی است و حاکم اسلامی حق دارد آن را به نحو مقضی تعزیر کند. زن با حیا هرگز با چنان لباسی در اجتماع ظاهر نمی شود و آنکه ظاهر می شود لابد به دلیلی می خواهد چشمها را خیره کند.
    • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      4 0
      این کارای طالبان ادمو یاد اکبر پونز و جناب خلخالی و غفاریو اینا میندازه !
    • RO ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      3 0
      اون حاکم شکر میل کرد با تو.
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 0
      ۱۸:۰۸ دقیق نمیدونم کی نسل شما منقرض میشه . فقط خوب متوجه میشم حرف که میزنی چندش و شیطانیت از کلامت میباره. کاش افغانستان رو خدا مثل قوم لوط با یه شهاب سنگ بزرگ با خاک یکسان کنه. درمانی برای حماقت شما گویا وجود نداره. دیگه تمامه کارتون. فقط شهاب سنگ
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    18 1
    جان ننت طالبان سخت نگیر ! به ما ایرانی ها رحم کن ! پنج میلیون هموطنت اینجان ! دیگه بیشترش نکن . بذار برگزدن پیش خودت باهم زندگی کنید
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      9 3
      یه گروه تمام شهر رو پر از زباله می کنند. با بیعاری میان سر زباله ها، پلاستیکها رو جمع میکنند و بقیه اشغالها رو روی کف خیابون و زمین می ریزن و عین خیالشون هم نیست. خیابونهای شهرهای ایران رو دارن به کثیفی افغانستان می کنند. خدایا کی میشه اینها کلا برن کشور خودشون؟؟
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      6 3
      آره والله بخدا ! گیر افتادیم بخدا ...
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    7 3
    وقتی به زندگی علی لندی فکر میکنم مفهوم ایثار، انسانیت و بزرگمردی رو میفهمم . ایران من سر زمین غیورترین مردان متعهد و متدینی است که مرز حق و باطل با اونها مشخص میشه. کاش اقایان طالبان هم درس بگیرن. بقای دین در گرو این گونه ایثارهاست. این تداوم عشق و ایثار نسبت به هم وطن زن و مرد و همنوعه که تضمین بقای هر نظامیست.
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      1 7
      الان ربطش چه بود؟ نحات دادن کسی که در آتش گیر افتاده وظیفه هر مسلمانی هست. اما مجازات کسی هم که علنا گناه می کند وظیفه حکومت اسلامی است و این ربطی به هموطن بودن یا نبودن ندارد.
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    7 7
    طالبان برادرشماس چون شما خودتون از جنس اونایین فقط ریشاتون یکم کوتاهتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس